محصولات ایرانی هم می‌توانند باکیفیت و خدمات متمایز باشند
یک تولیدکننده معتبر لوازم خانگی که انواع مدل‌های باکیفیت هود آشپزخانه، فر و اجاق گاز رومیزی را طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده، معتقد است که می‌توان از ورود کالاهای مشابه از چین و خروج ارز از کشور جلوگیری کرد. محمدرضا عظیمی‌مدیرعامل شرکت "پویا مکث" که تاسیسات تولیدی آن در منطقه صنعتی خرمدشت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و همین مقدار بنا واقع شده است، با احترام به رقبای داخلی خود در صنعت تجهیزات آشپزخانه از واردات این کالاها شدیدا انتقاد می‌کند. به گفته وی، ثبت بی رویه شرکت‌ها و عدم اطلاع رسانی و آموزش قبل از ثبت جابجایی نیروی انسانی کارخانه‌ها بدون رضایت کارفرما، عدم رسیدگی و اتلاف زمان در پاسخگویی و کاغذ بازی‌های بیهوده ، اصرار بر افکار قدیمی‌و پوسیده سازمان‌های دولتی در برابر درخواست‌های تولیدکنندگان، نرخ بالای تسهیلات و عدم پرداخت تسهیلات به موقع به تولیدکنندگان، ورود بی رویه کالاهای چینی بدون نظارت هیچ ارگانی و رواج خرده تولیدی‌های بدون مجوز‌های قانونی و استانداردهای لازم با برندهای خارجی تقلبی، مهم ترین مشکلات عمومی‌تولید و صنعت کشور است که باید مورد توجه مسئولان دولت تدبیر و امید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خودباوری و خودکفایی باید در صنایع ما سرلوحه کارها قرار گیرد، اعتماد سازی در مخاطبین و مشتریان و تلاش و بهره برداری از فناوری مدرن در صنعت تجهیزات آشپزخانه با هدف دستیابی و ورود به بازارهای خارجی را به عنوان اولویت اول شرکت پویا مکث مورد تاکید قرار داد.
عظیمی‌که از سال 1379 با همراهی کارکنانش به عنوان یکی از تولیدکنندگان پا به این عرصه گذاشته است، در حال حاضر با تعدادی ماشین آلات مدرن CNC و حدود یکصد نفر شاغل و واحد قالبسازی مدرن، پایه‌های مستحکمی‌را برای برند پویا مکث ایجاد کرده و توانسته با بهره گیری از تجربه مهندسین مجرب و منابع انسانی و تحقیق و توسعه (R&D) سهم خوبی از بازار این صنعت را در دست بگیرد. درحال حاضر ظرفیت اسمی‌تولیدات پویا مکث سالانه 48 هزار دستگاه هود و ماهانه 3هزار دستگاه اجاق گاز است. براساس اظهارات عظیمی، نزدیک به 80 میلیارد ریال سرمایه ثابت و حدود 70 میلیارد ریال، ارزش ماشین آلات به روز این برند است. نکته مورد تذکر این تولیدکننده جوان 37 ساله، گلایه از ورود بی رویه کالاهای چینی توسط افرادی است که اغلب بدون هیچگونه خدمات پس از فروش و شناخت کافی از کالاها و عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان و تنها با در نظر گرفتن سود خود، تصمیم به واردات می‌گیرند و نظام تولید کشور را برهم می‌زنند. وی همچنین با انتقاد از ترک کار یا جابجایی پرسنل در کارخانه‌های ایران که هیچ ضابطه قانونمندی ندارد و فقط موجب وقفه و تعطیلی واحدهای تولیدی می‌شود، به شرایط کار در دیگر کشورها اشاره می‌کند که اساس آن تاکید بر صدور رضایت نامه کارفرما برای هر نوع جابجایی و یا ترک کار پرسنل است، در حالی که در ایران چنین الزام و شرایطی وجود ندارد و فقط از کارفرماها درخواست می‌شود بین خودشان به این مسئله توجه کنند و احترام بگذارند. مدیرعامل پویا مکث در بخش دیگری از این مصاحبه، عشق به تولید و کارآفرینی را عامل موفقیت‌های خود می‌داند و آرزو دارد بتواند تعداد پرسنل شرکت را به شرط حمایت‌های لازم، به یکهزار نفر افزایش دهد. او با هدف تامین و جلب رضایت مشتری پای در راهی نهاده است که اعتلای امر تولید با صرفه‌های اقتصادی و کیفیت مطلوب را در پی دارد. در این راستا وی برای طرح توسعه و تولید محصول جدید سینک، درخواستی برای واگذاری 7 هزار متر مربع زمین در یک شهرک صنعتی دولتی در زمان رییس سابق سازمان صنایع و معادن استان تهران ارائه داده که تاکنون پاسخی دریافت نکرده است. عظیمی‌که عضو هیات امنای منطقه صنعتی خرمدشت نیز می‌باشد، با اظهار تاسف از رها شدن این منطقه که بیش از 4‌دهه است تکلیف آن برای تبدیل به شهرک صنعتی روشن نشده، تصریح کرد: همین بلاتکلیفی بالغ بر 2500 واحد فعال تولیدی را در این منطقه سرگردان کرده و مشکلات زیادی فراهم ساخته است. البته در این راستا از حمایتهای فرمانداری، شهرداری، سازمان صنایع و تجارت پردیس و محیط زیست قدردانی می‌کنیم.