مترجم: دلارام حسینیون پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در سال‌های آتی و تاثیر آن بر ساختار مشاغل، ما را با عصری جدید در دنیای کسب‌وکار روبه‌رو می‌کند.
اگر در سال ۲۰۲۵ در یکی از حرفه‌های زیر مشغول به کار شدید متعجب نشوید، تکنولوژی‌های جدید برخی مشاغل را به کلی ریشه کن و روی برخی دیگر تغییراتی اعمال خواهند کرد و به این ترتیب گروه کاملا جدیدی از حرفه‌ها را ایجاد می‌کنند. نوآوری موجب به وقوع پیوستن تغییرات مداوم و پی در پی در بازار کار می‌شود. به ویژه اینکه هم‌اکنون این پژوهش‌ها اغلب براینترنتی کردن فعالیت‌ها و کاربردی کردن پرینترهای سه‌بعدی درشبکه توزیع متمرکز هستند. شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای Sparks & Honey با یک عمل ابتکاری برنامه ویژه‌ای را به پیشنهادهای کارمندان خود در مورد شغل‌های نسل‌های آینده اختصاص دادند. در این مطلب به چند مورد از این پیشنهادها که بیشترین رای را آورده‌اند، می‌پردازیم:

۱ مورخان مجازی:pic۱
مرتبط کردن زندگی با حساب‌های مجازی یکی از روش‌هایی است که بر چگونگی ضبط و یادآوری آنچه در زندگی انجام می‌دهیم، تاثیر می‌گذارد. این محققان جوان نقشی را تعریف کرده‌اند که در آینده مسوول جمع‌آوری و پایش حجم انبوهی از اطلاعات متفاوت در زندگی باشد و براساس آنها و تجربیات هر فرد داستانی از آن برای آیندگان بسازد. طرح این شغل همچنین می‌تواند برای مقاصد شخصی و نام‌های تجاری نیز مفید و کاربردی باشد.امروزه این طرح در مورد افراد مهم و معروف اجرا می‌شود.انتظار می‌رود که این روش به دیگر افراد که برای شکل دادن به میراث خود به معنای حقیقی فکر می‌کنند،کمک کند تا بتوانند میراثی ماندگار و ارزشمند از خود برای آیندگان به جا بگذارند.
۲ مشاوران غیر تحصیلی:
کم کم مفهوم آموزش و پرورش به عنوان یک جعبه یکنواخت همراه با چهار سال تمرین به اتمام خواهد رسید و آینده متنوع تری در پیش خواهد بود. افراد در کلاس‌های یک ساله یا ماهانه به صورت پراکنده شرکت خواهند کرد، انصراف خواهند داد و در این میان نقشی آفریده خواهد شد که به مشاوره و پشتیبانی این افراد کمک خواهد کرد. این مشاوران در طول مسیر افراد را راهنمایی خواهند کرد. به زودی ما شاهد تکامل مشاوره‌های سنتی و تبدیل مشاورانی با توانایی متمایز برای تغییر کلی ساختار زندگی و به چالش کشیدن آن خواهیم بود.
۳ جست‌وجو گران تکنولوژی
همزمان با گسترش استفاده از فناوری‌های ابری و گرایش افراد به پیشرفت‌های فراگیر تکنولوژی و توسعه نوآوری‌ها فرصت‌های جدیدی در دنیای کسب وکار به وجود خواهد آمد. همچنین ماشین آلات و ابزار‌های متفاوتی که حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات را پردازش می‌کنند و در گذشته بسیار پر هزینه بودند به طور گسترده‌ای در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. این موضوع یک فرصت ایده آل برای افرادی ایجاد خواهد کرد که مهارت لازم برای کار با این سیستم‌ها را دارند. این افراد به جست و جو گرانی تبدیل خواهند شد که درعین جهان گردی به چک کردن سیستم‌ها و سرورها می‌پردازند. بنابراین ما به گروهی از افراد برای شکستن مرز‌ها و کسب دانش دقیق و یک تصویر روشن نیازمندیم.
۴ مسوولان چاپگر‌های سه‌بعدی:
امروزه یک تعمیرکار برای تعمیر وسیله‌ای باید قطعه یدکی مورد نیاز خود را از چین سفارش دهد. اما در آینده او می‌تواند به راحتی آن را در حیاط خانه مشتریان شبیه‌سازی کند. برای مثال فرض کنید که لوله سینک آشپزخانه شما نیاز به تعویض دارد. دیگر نیازی نیست تا برای واردات قطعه‌ای از این محصول صبر کنید. بلکه به راحتی می‌توانید آن را شبیه‌سازی کنید.
۵ متعادل سازندگان میکروبی:
جهان میکروبی یکی از مواردی است که در دنیای تحقیقاتی امروز توجهات بسیاری بر آن متمرکز شده است. ازدیدگاه نسل جوان امروز، در آینده برای متعادل نگه داشتن میزان و حد این باکتری‌ها نیاز بارز به افرادی برای یاری رساندن به انسان‌ها دیده می‌شود. این افراد تجهیزات و آگاهی لازم برای اسکن تمام اعضای بدن، باکتری‌ها و نحوه کنترل آن در محیط زندگی را دارند. آنها همانند افرادی هستند که از فنگشویی برای افزایش آرامش در محیط استفاده می‌کنند.
۶ چوپان‌های شهری:
در آینده پس از ایجاد زیرساخت‌های جدید و سبزترشدن شهرها و درک اهمیت و ضرورت نیاز به فضاهای سبز، برای نگهداری این ساختار، کنترل و حفاظت کارآمد از این گنجینه‌های سبز که در آینده بیشتر ساختاری عمودی به خود خواهند گرفت به «چوپان‌های شهری متعهد و کارآمد» نیاز خواهیم داشت.
۷ متخصصان سم‌زدایی:
حجم و دسترسی بیش از حد به اطلاعات دیجیتالی در آینده دردسر ساز خواهد شد. برای افرادی که قصد دارند بر پایه حجم اطلاعاتی کمتر زندگی کنند، مشاغلی جدید در این زمینه به وجود خواهدآمد. این افراد راه جدیدی ایجاد می‌کنند یا حداقل توازنی پدید می‌آورند. در بعضی موارد حتی برنامه‌هایی برای بهبود بخشیدن و درمان بیماری‌های تکنولوژیک برگزار می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که شرایط تا این حد وخیم شود. در حقیقت هم اکنون نیز این‌گونه هست.