محله محوری کلید واژه مهم فعالیت های شهرداری

دنیای اقتصاد- شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در کنار اجرای پروژه های بزرگ از سرعت اجرای طرح های محله محور در مناطق کم برخوردار کاسته نمی شود گفت: محله محوری کلید واژه مهم فعالیت های شهرداری است. مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاح پروژه های منطقه ۱۰ اظهارکرد: در یک ارزیابی ۳ ماهه از عملکرد مناطق ۱۵ گانه، شهرداری منطقه ۱۰ رتبه اول را به خود اختصاص داد و این مهم نشان می دهد شهردار منطقه توجه خاصی به پروژه های عمرانی و تکریم ارباب رجوع دارد. وی با اشاره به اینکه در کنار اجرای پروژه های بزرگ از سرعت اجرای طرح های محله محور در مناطق کم برخوردار کاسته نمی شود، افزود: افتتاح پروژه های امروز نشان می دهد که به محلات کم برخوردار توجه می شود. شهردار اصفهان تاکید کرد: افتتاح پروژه های امروز ادامه پروژه هایی است که چند ماه پیش در این منطقه به بهره برداری رسیده است. جمالی نژاد تصریح کرد: به دلیل اینکه منطقه ۱۰ یکی از ورودی ها و محور تشریفات شهر است در نظر داریم بعد از اجرای پروژه استقلال پروژه شاخصی را در ورودی این منطقه اجرا کنیم.

پروژه نمایشگاه بین المللی 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه هزینه نمایشگاه بین المللی بر عهده شهرداری است، تصریح کرد: این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و این مبلغی نیست که در توان مالی شهرداری باشد. شهردار اصفهان با بیان اینکه فردا با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه از نمایشگاه بین المللی بازدید می شود، افزود: امیدواریم فاز اول نمایشگاه بین المللی ابتدای سال آینده افتتاح شود. جمالی نژاد خاطرنشان کرد: مرکز همایش های بین المللی با سرعت خوبی در حال اجراست و امیدواریم آن قسمت مشارکتی پروژه که به دلیل برخی از مشکلات متوقف شده است، فعال شود.

ایجاد مرکز تماشاخانه برای اجرای تئاتر

وی در ادامه با اشاره به اجرای تئاتر شهر اظهار کرد: برای احداث تئاتر شهر در زمینه تامین عرصه و زمین مشکلاتی ایجاد شده است در همین راستا با چند تن از هنرمندان صحبت شده و قرار است تا زمان آماده شدن مکان تئاتر یک تماشا خانه برای اجرای تئاتر آماده کنیم.

احداث بازارچه های شبانه در اطراف جهان نما

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سناریوهایی برای فعال شدن جهان نما تعریف شده است، تصریح کرد: در همین راستا بازارچه های شبانه در آینده نزدیک در برخی از خیابان ها و معابر از جمله ساختمان جهان نما احداث می شود.

حدود یک هزار خانه تاریخی در شهر وجود دارد

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در هفته گذشته جلسه ای با حضور استاندار و مدیر کل میراث برگزار شد، گفت: متاسفانه آمار دقیقی از خانه های تاریخی نداریم اما به صورت حدس می توان گفت حدود یک هزار خانه تاریخی در شهر وجود دارد. جمالی نژاد افزود: در همین راستا نیازمند هستیم تا بخش خصوصی در این خصوص فعالیت جدی داشته باشد و کاربری های لازم را ایجاد کند. وی ادامه داد: شهرداری هم از تمام کسانی که در این عرصه ورود پیدا کرده اند حمایت می کند.

تقویت حمل و نقل عمومی کلانشهرها

شهردار اصفهان با اشاره به جلسه ای که در دفتر معاون اجرای ریاست جمهوری و ۵ تن از وزرا در خصوص آلودگی هوا برگزار شد، گفت: در این نشست اخیر کاهش آلودگی و افزایش کیفیت هوا کلان شهرها مصوب شد. وی افزود: در این جلسه قرار شد در عرصه حمل و نقل عمومی ، کاهش آلاینده های ثابت و متحرک برنامه ریزی شود همچنین معاونت اجرایی ریاست جمهوری تعهد داد تا در تقویت حمل و نقل عمومی کلان شهرها کمک کند. شهردار اصفهان تصریح کرد: آلودگی بسیاری از کلان شهرها به دلیل تردد بالای خودروهای تک سرنشین است. جمالی نژاد با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان یکی از بهترین ناوگان عمومی کلان شهرها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: برای شهر اصفهان بهترین نوع و با کیفیت ترین اتوبوس ها انتخاب شده است.