اولین و تنها تولید کننده برچسب های هولوگرام در کشور، با وجود آن که تولیدکننده ای دانش بنیان ( Hi - Tech ) است ، برای فعالیت خود در مجموعه جدید با مشکلاتی از جانب سازمان حفاظت محیط زیست مواجه شده است .
مهندس محسن سجادی نیا ، مدیرعامل شرکت پردازش تصویر رایان و رئیس هیئت مدیره شرکت رسام نگار جاوید ، در دیدار مهندس یدالله صادقی ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران و هیئت همراه از تأسیسات تولیدی این شرکت در جاده مخصوص کرج ، به تشریح پیشینه و مشکلات مجموعه های تحت مدیریت خود پرداخت .
سجادی نیا با بیان اینکه شرکت پردازش تصویر رایان با پیشرفته ترین ماشین آلات چاپ و بسته بندی و تولید هولوگرام از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنین شرکت رسام نگار جاوید در حال حاضر از پیشرفته ترین ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا برای تولید انواع کارتهای هوشمند ، چاپ دیجیتال رول و بسته بندی قبوض و کارت شارژ بهره می برد ، بوروکراسی حاکم بر ادارات و برخوردهای سلیقه ای را مشکل ساز و مایه ناامیدی و سرخوردگی تولید کنندگان ذکر کرد.
به گفته وی، ترکیب دو مجموعه مذکور و شکل گیری آن با ۴۰۰ نیروی متخصص، قابلیت اجرای پیچیده‌ترین و دقیق‌ترین خدمات چاپ و بسته بندی مطابق با استانداردهای روز دنیا و امکان تولید کارتهای هوشمند را در کشور دارد .
بر اساس اظهارات سجادی نیا ، این دو شرکت در کنار ماشین آلات افست ورقی ۸ رنگ جدید ، ماشین آلات بسته بندی مدرنی دارند که در نوع خود در کشور و در خاورمیانه کم نظیر و بی نظیر هستند .
از دیگر توانمندی های این مجموعه ها، امکان تولید هر نوع سیم کارت برای اپراتورهای تلفن سیار کشور از جمله همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و تالیا است که موجب خواهد شد واردات سیم کارت خام به کشور تقریباً صفر شود .
به گفته سجادی نیا ، سال گذشته تعداد ۱۰ میلیون سیم کارت آماده به همراه اول تحویل شد و با قرارداد جدیدی که با همراه اول منعقد شده ، قرار است پس از نصب و راه اندازی ماشین آلات خریداری شده در سالن ۷ هزار متری و تفکیک شده جدید ، تعداد ۲۰ میلیون سیم کارت تولید و به همراه اول تحویل شود. pic۱
همچنین بر اساس مذاکراتی که با سازمان ثبت احوال کشور صورت گرفته ، مقرر شده است تولید کارت ملی نیز از طریق شرکت رسام نگار جاوید انجام پذیرد تا به این ترتیب از خروج ارز از کشور جلوگیری شود .
رضا حیدری ، مدیر عامل شرکت رسام نگار جاوید نیز به خرید زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع با 7 هزار متر سوله در دی ماه سال گذشته در محدوده فعلی شرکت ، بازسازی سوله قدیمی و مخروبه آن در 6 ماه و افزایش همین مقدار سوله جدید و احداث 14 هزار متر مربع سالن اشاره کرد و از واردات ماشین آلات مدرن تولید کارتهای هوشمند از آلمان با هزینه ای بالغ بر5/8 میلیون یورو خبر داد .
وی افزود: هدف از تأمین این زمین و خرید ماشین آلات جدید ، اجرای طرح توسعه برای تولید کارتهای هوشمند و سیم کارت و برچسب های امنیتی متالایز است که مردم آن ها را بیشتر با برچسب های هولوگرام می شناسند .
سجادی نیا نیز به سوابق و عملکرد شرکت پردازش تصویر رایان با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ میلیون قطعه برچسب امنیتی پروژه های چاپ و بسته بندی - که عمدتاً در اختیار کارخانجات دخانیات ، طرح شبنم و واحدهای درمانی و آزمایشگاهی قرار می گیرد- اشاره کرد و گفت : عمدتاً این محصولات از خارج تأمین شده است که با سرمایه گذاری انجام شده و افزایش ظرفیت تولید داخل ، هم اکنون از ظرفیت خالی نیز برخوردار هستیم .
او با تاکیدبراینکه تولید برچسب های هولوگرام ، فاقد آلایندگی است ولی صدور مجوز تولید برای آن ها با مخالفت اداره کل محیط زیست استان مواجه شده ، خواستار حمایت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و مساعدت در زمینه صدور مجوزهای لازم برای شرکت رسام نگار جاوید ، معافیت گمرکی ماشین آلات سیم کارت و همچنین صدور مجوز عدم ساخت و افزایش تعرفه واردات هولوگرام شد . pic۲
مهندس صادقی ، با تائید ضمنی این که فعالیت این دو شرکت در زیر گروه تولیدات دانش بنیان قرار می گیرد ، دستور داد درخواست این واحد در کمیته های تخصصی سازمان متبوع وی در اسرع وقت مورد بررسی و اقدام قرار گیرد .