دنیای اقتصاد - محسن سراجی، مدیر اجرایی پروژه‌های هنری استقبال از بهار مشهد در سال‌های 89 تا 92 در سایت رسمی هنر مشهد نوشت: فراخوان استقبال از بهار ٩٥ مشهد در حالی منتشر می‌شود که از انتخاب «دبیر استقبال از بهار» تنها سه روز می‌گذرد، از آنجایی که یکی از مهمترین وظایف دبیر نگارش متن فراخوان است به نظر می‌رسد به دلیل زمان اندک، این فراخوان پیش‌تر از این‌ها تهیه شده باشد. همواره مرسوم است که هنرمندان برای شرکت در هر فراخوانی ابتدا به هیأت داوران و سپس به مهلت ارسال آثار توجه می‌کنند و به تعبیری اعتبار هر فراخوان به تیم داوری و علمی آن و حرفه‌ای بودن برگزارکنندگان وابسته است.
فراخوان استقبال از بهار ٩٥ مشهد در حالی منتشر می‌شود که برگزارکنندگان در اقدامی غیرحرفه‌ای، هیأت داوران و برگزارکنندگان را معرفی نکردند. شائبه فرمایشی بودن فراخوان استقبال از بهار ٩٥ مشهد وقتی پررنگ‌تر می‌شود که برگزارکنندگان مهلتی ١٣روزه برای ارسال آثار درنظرگرفته‌اند. این درحالیست که فقط یک ماه برای پروسه ساخت آثار درنظرگرفته شده است. واضح است که متن فراخوان برآیندی از فراخوان‌های منتشر شده در سال گذشته است به‌نحوی‌که نگارنده تلاش کرده که به سلایق همه مخاطبان توجه کند، به دلیل نداشتن سوابق حرفه‌ای در این خصوص از اصول غافل مانده است. جای خالی مشارکت کارشناسان صاحب تجربه در این فرآیند به‌شدت به چشم می‌خورد. پیش‌تر مطالبی در رسانه‌های هنری و محافل هنرمندان مبنی بر فرمایشی بودن فراخوان و سفارش آثار به مجریان آثار هنری مطرح شده بود که با انتشار این فراخوان با این شکل و شمایل قوتی دو چندان به خود می‌گیرد. به هرحال پیشاپیش باید منتظر یادمان‌های سفارشی مثل «چنگال استکبار در پر مظلومین» در شهر بود. چه در فراخوان شرکت داده شود چه نه! این آثار سفارشی هستند و قواعد حرفه‌ای یک فراخوان هنری را بهم می‌زنند.