حمله مشهدی‌ها، به تیم‌های اول و دوم
دنیای اقتصاد، علیرضا هاشمی- تیم‌های مشهدی حاضر در لیگ برتر، در هفته هشتم دو دیدار سخت را پیش روی خود می‌بینند. پدیده‌ای‌ها در این بازی با استقلال تهران روبه‌رو می‌شوند و سیاه‌جامگان نیز به مصاف سپاهان خواهدرفت.
پدیده در رده نهم و استقلال
به دنبال حفظ صدرنشینی
در بین دو تیم خراسانی حاضر در لیگ برتر، پدیده مشهد، تیمی است که بازی هشتم خود را در لیگ پانزدهم زودتر آغاز می‌کند. آن‌ها در این بازی سخت روز جمعه و در مشهد، راس ساعت ۱۵ میزبان استقلال تهران خواهند بود.
پدیده تاکنون و در هفت بازی انجام داده خود دو پیروزی، سه تساوی و دو باخت را کسب کردند و نتوانستند به بیشتر از 9 امتیاز دست پیدا کنند، بنابراین حضور در رتبه نهم جدول رده بندی، بهترین جایگاهی بود که این تیم با توجه به امتیازات کسب شده می توانست به دست بیاورد، این در حالی است که آبی پوشان پایتخت با پنج پیروزی، یک تساوی و یک باخت، به عنوان صدرنشین لیگ خود را معرفی کرده اند.

دفاع از آن پدیده و حمله برای استقلال
مشهدی‌ها در ۷ بازی گذشته خود شش بار توانسته‌اند دروازه حریفان را باز کنند و البته شش بار نیز دروازه خود را باز شده دیدند. در طرف مقابل استقلالی‌ها تاکنون بیش از دو برابر حریفشان در گلزنی موثر بودند، آن‌ها ۱۳ بار موفق به این امر شدند و همین موضوع نشان می‌دهد تاکنون نمره خوبی در گلزنی گرفته‌اند. البته استقلالی‌ها ۸ بار نیز توسط مهاجمان حریف، دروازه خود را باز شده دیدند.

کسب 3 امتیاز و تثبیت در میانه جدول
بازیکنان تیم پدیده که تاکنون از ۲۱ امتیاز ممکن در لیگ برتر، ۱۲ امتیاز آن را از دست دادند، خوب می‌دانند که در صورت گرفتن هر سه امتیاز این بازی می‌توانند سایه به سایه دیگر رقبای خود همچون صبا، گسترش فولاد و ... حرکت‌کنند و جا نمی‌مانند اما در صورت شکست در این بازی و البته امتیاز گرفتن رقبای دیگر، بین پدیده و آن‌ها فاصله می‌افتد و این موضوع می‌تواند در انتهای فصل ضربه خطرناکی به این تیم بزند. در طرف مقابل استقلالی‌ها که در این فصل برای دومین بار به مشهد مقدس سفر می‌کنند تنها ۵ امتیاز را از دست داده‌اند و در صورت پیروزی در این بازی بدون توجه به رقبای دیگر در صدر جدول باقی می‌مانند.

باتجربه‌ها و موثرترین‌ها برای این بازی
حسین بادامکی و محسن یوسفی را می‌توان تاثیرگذارترین بازیکنان رضا مهاجری دانست چرا که آن‌ها با یک گل و دو پاس گل توانسته‌اند در چند بازی به داد تیمشان برسند و در این بازی حساس که تجربه بازیکنان کارکشته به چشم می‌آیند این دو می‌توانند بازهم برای تیم‌شان موثر واقع شوند. البته انگیزه دو بازیکن فوق نیز برای این بازی بالاست چرا که محسن یوسفی سال‌ها در جمع آبی‌های تهران حضور داشته و در این بازی می‌تواند به کادرفنی حریف نشان دهد که هنوز بازیکنی باکیفیت است و می‌توانست برای این بازی در جمع آبی‌پوشان حضور داشته باشد. نکته مقابل این بازیکن کاپیتان فعلی پدیده است، حسین بادامکی که سال‌ها در جمع پرسپولیسی‌ها حضور داشته است و اتفاقا همیشه در مقابل استقلال خوب بازی می‌کرد در این بازی می‌تواند بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.امید ابراهیمی و سجاد شهباززاده را نیز می‌توان تاثیرگذارترین بازیکن آبی‌ها دانست. شهباززاده تاکنون برای تیمش ۳ گل به ثمر رسانده است، البته امید ابراهیمی ۵ گله نیز در همین لیست قرار می‌گیرد.

دو تیم در لیگ چهاردهم برای اولین بار با یکدیگر روبه‌رو شدند و نکته جالب این رودررویی‌ها در این است که هیچ یک از دو تیم، پیروز میدان در دوبازی نبودند. بازی اول پدیده و استقلال در هفته دوازدهم فصل گذشته با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در هفته بیست و هفتم نیز دو تیم، برای انجام دیدار برگشت روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند و در نهایت تن به نتیجه تساوی بدون گل دادند.

شوک وارده به هر دو تیم
اما سیاه‌جامگان در ساعت ۱۵:۴۵ روز جمعه در برابر تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر به میدان خواهد رفت. سیاه‌جامگان که اوضاع چندان درستی ندارد و اخیرا فرهاد کاظمی را جایگزین سعید رمضانی کرد تا بتوانند با شوکی که به این تیم وارد می‌شود و البته تجربیات سرمربی جدید، نتایج قبلی را جبران کنند و به حضور در میانه جدول دلخوش باشند. سیاه‌جامگان با ۲ پیروزی و ۵ شکست، تاکنون تنها ۶ امتیاز به‌دست آورده و به نوعی می‌توان گفت این تیم مشهدی تا پایان هفته هفتم لیگ پانزدهم، ۱۵ امتیاز را از کف داده‌اند.اصفهانی‌ها که هنوز هم به دلیل خداحافظی غیرمنتظره کاپیتان تیمشان در شوک به‌سرمی‌برند تاکنون توانسته‌اند ۱۴ امتیاز را به دست بیاورند و می‌توان عنوان کرد آن‌ها نتوانستند ۷ امتیاز از بازی‌های مختلف خود بگیرند. سپاهان در ۷ بازی خود به ۴ پیروزی، ۲ تساوی و ۱ باخت دست پیدا کرده است.

در حمله، یکی ضعیف و دیگری قوی
بدون شک یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله در لیگ برتر برای همین تیم سیاه‌جامگان است، آن‌ها در ۷ بازی خود نتوانستند بیشتر از سه گل به ثمر برسانند و البته ۶ بار هم دروازه خود را باز شده دیدند. در حالی درباره گلزنی ناامیدکننده سیاه‌جامگان سخن به میان آمد که سپاهانی‌ها یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند و تاکنون توانسته‌اند ۹ بار گلزنی کنند. البته اوضاع سپاهانی‌ها در دفاع هم بد نیست، آن‌ها در ۷ بازی خود تنها ۴ گل را پذیرفتند.

قعر و صدر روبه‌روی هم
یاران سیاه‌جامگان با ۶ امتیازی که تاکنون کسب کردند و می‌توان گفت اوضاع مناسبی ندارند باید در این بازی به سه امتیاز برسند و بتوانند جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشند. اگر این اتفاق برای یاران فرهاد کاظمی نیفتد بدون‌شک، از دست دادن امتیازات در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلاتی از جمله خطر سقوط به دسته اول مواجه خواهند شد. سپاهانی‌ها نیز ملزم به گرفتن همه امتیازات این بازی هستند چرا که آن‌ها در کورس قهرمانی تیم‌های صدرنشین قرار دارند و در این راه فقط با گرفتن کلیه امتیازات بازی‌های این‌چنینی و البته لغزش استقلالی‌ها، می توانندخود را به صدر جدول برساند.

یک دروازه‌بان در بین ارزشمندترین‌ها
کاپیتان کهنه‌کار و البته دروازه‌بان مشهدی‌ها را می‌توان تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم در لیگ پانزدهم دانست، عنایتی تاکنون توانسته یک گل برای تیمش به ثمر برساند و یک پاس گل نیز برای سایر هم‌بازیانش ارسال کند، محسن فروزان نیز با مهار چند پنالتی در بازی‌های تیمش، سهم بسیاری در بدترنشدن وضعیت سیاه‌جامگان داشت. احسان حاج‌صفی به تازگی جداشده و محمدرضا خلعتبری را نیز می‌توان موثرترین بازیکنان سپاهان دانست، حاج صفی تا پیش از رفتنش به آلمان، سه بار دروازه حریفان سپاهان را باز کرده بود و یک پاس گل نیز برای هم‌بازیانش ارسال کرد، اما اگر بخواهیم او را در نظر نگیریم به محمدرضا خلعتبری خواهیم رسید که یک گل و دو پاس گل را از خود به جا گذاشت.

استارت رقابت‌های دو تیم
به دلیل حضور سیاه جامگان در دسته‌های پایین و اولین حضور آن‌ها در لیگ برتر می‌توان گفت این دیدار، اولین بازی این دو تیم محسوب می‌شود و آن‌ها تاکنون با یکدیگر دیداری نداشته‌اند. باید دید کدام از یک از تیم‌ها اولین پیروزی را در تاریخچه رقابت سپاهان و سیاه‌جامگان ثبت می‌کند.