طرح های توسعه ای در دست بهره برداری

دنیای اقتصاد: بهرام سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته مدیریت شرکت با تأکید بر حفظ سهم ۵۰ درصدی تولید فولاد خام گفت: بهره برداری از طرح های توسعه ، میزان فولاد خام در گروه فولاد مبارکه را به۱۰.۳ میلیون تن خواهد رساند. بهرام سبحانی افزود: برای فولاد مبارکه یک افتخار و مزیت است که پروژه های طرح وتوسعه وتولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر را در بدترین شرایط از نظر قیمت های داخلی و بازار جهانی به بهره برداری و تولید رسانده و این موفقیت ها چیزی نیست جز روحیه جهادی، تلاش، همدلی وهمکاری در بین تمام سطوح فولاد مبارکه.

سبحانی با اشاره به راه اندازی اولیه ماشین ریخته گری شماره ۵ و با تقدیر و تشکر از معاونت اجرای پروژه های توسعه، پیمانکاران و مشاوران این پروژه، اظهار داشت: اجرای این پروژه با پیچیدگی های زیادی همراه بود که خوشبختانه با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با چندین پیمانکار در زمینه های مختلف شروع به کار شد که با تلاش و پشتکار در کوتاه ترین زمان ممکن ما شاهد تولید آزمایشی این ماشین بودیم ، بنابراین در این مرحله، از بهره بردار این پروژه، یعنی مدیریت فولاد سازی وریخته گری مداوم انتظار می رود با انجام برنامه زمان بندی نسبت به افزایش ذوب اقدام تا در ادامه با رفع مشکلات شناسایی شده بتوان ۲۴ ساعته و بدون وقفه بر اساس سفارش مبادرت به تولید نمود. وی در ادامه ضمن اشاره به مزیت های این ماشین ریخته گری و افزایش بهره وری ۸درصدی تولید ناحیه نوردگرم، توجه به ایمنی را در شرکت بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: مدیران، سرپرستان و مسئولین در نواحی مختلف باید در مورد مسائل ایمنی نواحی حساسیت فوق العاده ای داشته باشند، ضمن اینکه در خصوص جابجایی نیروها درنواحی مختلف نیز حتماً باید، فرد آموزش های ایمنی و دستورالعمل های لازم را بداند و مرتب ارزیابی گردد.

سبحانی، در پایان با تقدیر از عملکرد خوب گروه تعمیرات واحد گندله سازی، احیا مستقیم و مواد اولیه مدول C و D، از عملکرد معاونت خرید تشکر نمود و افزود: در این معاونت باتوجه به شرایط کسب وکار وکاهش قیمت ها، با بازنگری در قراردادهای پیمانکاران، کاهش هزینه قابل ملاحظه ای برای شرکت به دست آمد، ضمن این که با کنترل موجودی انبارها و شناسایی کالاهای مازاد بر نیاز و تعیین تکلیف کالاهای راکد اقدامات مؤثری در مدیریت بهتر بر نقدینگی وهزینه ها به عمل آمد. بنابر این گزارش در ابتدای این جلسه، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست با ارائه گزارشی، عملکرد مردادماه واحدهای مختلف شرکت در حوزه HSE را تشریح نمود. همچنین معاون بهره برداری و مدیران نواحی تولیدی گزارشی از وضعیت شاخص های تولید و کیفیت در نواحی مختلف ارائه نمودند و سپس معاونین مختلف شرکت ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت در مردادماه ۹۵، برخی از موارد مورد اشاره در گزارش مدیران تولید را پاسخ دادند.