آستان قدس رضوی ظرفیتی قوی برای توسعه اقتصادی کشور است‌
تسنیم- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: آستان قدس رضوی ظرفیتی قوی برای توسعه اقتصادی کشور است. یحیی آل‌اسحاق اظهار کرد: بسیاری از کارخانه‌های کشور که نقش مؤثری در چرخه تولید و رونق اقتصادی ایفا می‌کنند از سوی بخش خصوصی هدایت می‌شوند و همین مساله نشان می‌دهد که ترغیب سرمایه‌گذار خصوصی برای ورود به فعالیت‌های اقتصادی کلان، تأثیر ویژه‌ای در کارآفرینی و گشایش مالی دارد. وی افزود: امروزه در کشورمان نهادهای مختلفی به بدنه تولید و اقتصاد کشور کمک می‌کنند تا این چرخه مهم از حرکت بازنایستد و خوب است که دولت از همه ظرفیت‌های موجود در فضاهای تولیدی و اقتصادی به‌خوبی بهره‌برداری کند.
آل اسحاق بیان کرد: یکی از مجموعه‌های اقتصادی کشور که با توسعه کارخانجات و فضاهای تولید، سهم عمده‌ای در اقتصاد کلان دارد مجموعه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی است که در بازار سرمایه‌گذاری جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. وی بیان کرد: کارخانجات گسترده آستان قدس رضوی که در جای‌جای کشورمان فعالیت دارند با توسعه چرخه تولید و کار‌آفرینی به کمک اقتصاد کشور آمده‌اند تا بخش اعظمی از نیازهای داخلی برطرف شود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: کارخانجات لبنی و مواد غذایی آستان قدس رضوی، بخش‌های عمرانی این مجموعه و حتی بافت فرش از جمله بنگاه‌های اقتصادی کشور به حساب می‌آیند که سهم ارزشمندی در رونق اقتصادی دارند. وی افزود: با این تفاصیل، باید گفت دولت باید از پتانسیل‌های قوی و ارزشمند آستان قدس رضوی در توسعه اقتصاد کشور بهره بگیرد و البته این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی است تا آثار آن در بلند مدت به صورت ماندگار بر جای بماند.