در پی چاپ مطلبی تحت عنوان « از بقالی تا مارکت‌داری مدرن» در پرونده فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شماره 69 ضمیمه آخر هفته روزنامه دنیای اقتصاد به تاریخ سوم بهمن 1392 روابط عمومی فروشگاه زنجیره‌ای اتکا جوابیه‌ای را به این روزنامه ارسال کرد. متن کامل این جوابیه در ادامه می‌آید:
مدیر مسوول محترم روزنامه «دنیای اقتصاد»
سلام علیکم
با احترام در پاسخ به مطلب مندرج در ویژه‌نامه آخر هفته «دنیای اقتصاد» به شماره ۶۹ مورخ ۳/۱۱/۱۳۹۲ با عنوان از بقالی تا مارکتداری مدرن به نوشته خانم نازیلا مهدیانی به اطلاع می‌رساند: تاریخچه سازمان اتکا مربوط به قانون تشکیل سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای انتظامی مصوب ۲۱/۳/۱۳۳۴ است که در مورخ ۲۲/۲/۱۳۴۷ به نام سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح تغییر یافت و طبق ماده واحده مصوب ۳/۱/۱۳۶۲ مجلس شورای اسلامی به عنوان سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.
به موجب قانون هدف اصلی از تاسیس سازمان اتکا ارائه خدمات مصرف به کارکنان و خانواده‌های محترم نیروهای مسلح در قالب توزیع اقلام و تامین نیازمند‌های اساسی رفاهی و ضروری در جهت ارتقای سطح زندگی و کمک به معیشت آنها است. سازمان اتکا مجموعه‌ به هم پیوسته، منسجم و توانمندی در عرصه تولید، تامین، خدمات و توزیع است که علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان یک سازمان خدمتگزار به نیروهای مسلح در حوزه مصرف نقش اساسی و تاثیرگذاری نیز در عرصه ملی و تنظیم بازار کالاهای اساسی دارد. سازمان اتکا در ۲۱ استان کشور دارای زنجیره کاملی در ۹ حوزه فعالیتی شامل کشاورزی، دامپروری و طیور، خدمات فروشگاهی، صنایع قند و روغن تجارت و بازرگانی، توزیع و پخش، خدمات بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری، نساجی، لوازم خانگی و الکترونیکی است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با ۵۸ سال سابقه در حوزه خدمات فروشگاهی از اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی هلدینگ اتکا به شمار می‌رود که پس از حدود پنج‌ دهه فعالیت در سال ۱۳۸۴ با انجام تغییرات ساختاری به نام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا تغییرنام یافت. بنابراین فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به لحاظ حقوقی ومالکیت نه تنها مصادره نشده، بلکه هیچ تغییری از ابتدا تاکنون در هویت واصل خدمات رسانی آن ایجاد نشده است؛ به طوری که نام اتکا از قبل از انقلاب وجود داشته و بعد از انقلاب نیز این برند همچنان ثبات خود را داشته است. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا با این قدمت خدمات‌رسانی به مشتریان در سراسر کشور همواره در حال تحول رو به بهبود بوده و در بخش ارائه خدمات به مردم با روش‌های فناوری‌های روز توانسته است خدمات قابل توجهی را به مشتریان ارائه نماید. این شرکت با تعداد قابل‌توجهی فروشگاه‌ بزرگ و کوچک و واحد توزیع در مراکز مختلف در کل کشور به مشتریان خود به ویژه خانواده‌های محترم نیروهای مسلح خدمات قابل توجهی در زمینه تامین لوازم خانگی اقساطی، اقلام سوپری، خدمات اعتباری، سبد کالایی، خدمات بیمه‌ای و همچنین خدمات طرح حکمت را با تخفیف ویژه ارائه می‌کند.
شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا علاوه بر تاثیرگذاری در بهبود معیشت خانوارهای محترم نیروهای مسلح و حفظ آرامش آنها طی سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تنظیم بازار داخلی کشور با توزیع برنج و مرغ، رشد فروش اعتباری و حمایت از سبد مصرفی خانوار، گسترش خدمات الکترونیکی با بهره‌گیری از انواع کارت‌های عضو شتاب، توسعه زنجیره تامین با افزایش تعداد تامین‌کنندگان، ارتقای سطح دسترسی خانوارها به مراکز فروشگاهی با افتتاح فروشگاه در استان‌ها، افزایش تعداد سامانه‌های فروش و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی حکمت، توزیع کالاهای اساسی زیر قیمت مصرف‌کننده در فروشگاه اصلی در سطح کشور، ارائه خدمات لیزینگ خودرو و بیمه‌نامه با ارائه حکمت کارت و توسعه سطح فروش با بهینه‌سازی امکانات و فضای موجود در فروشگاه‌های اتکا سراسر کشور داشته است و این روند همچنان ادامه دارد. کسب دو رتبه ۵۲ و ۵۴ در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور در دو سال متوالی ۱۳۹۱-۱۳۹۰ و کسب رتبه اول در بین شرکت‌های مادرتخصصی چندرشته‌ای (هلدینگ) و کسب مقام اول در صنعت فروشگاه داری در این دو سال از جمله افتخارات سازمان اتکا با سابقه طولانی بیش از نیم قرن تجربه و تخصص است. خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات عین جوابیه فوق در همان ویژه‌نامه آخر هفته روزنامه دنیای اقتصاد چاپ گردد.