رویای رولزرویسی خودروساز کوچک!

دارتز به‌عنوان شرکتی لتونیایی اعلام کرده است که قصد دارد دو مدل جدید خودروی شاسی‌بلند بسازد که رقیبی جدی برای رولز رویس به‌حساب خواهد آمد. این خودروساز که محصولاتی غیر عادی و مخصوص عملیات‌های نظامی یا خودروهای حفاظت تولید می‌کند امیدوار است که بتواند در بازار خودروهای لوکس و شاسی‌بلند جایگاه جدیدی را برای خود مهیا کند. دارتز در میان عموم جامعه کمتر شناخته می‌شود؛ اما افراد سرشناس که برای حفاظت از جانشان نیاز به خودروهای ضد گلوله هستند بیشتر با این برند آشنا هستند. این شرکت در این دو مدل جدید خود که کوسه سیاه پرامبون و تمساح سیاه پرامبون نام دارند ویژگی‌هایی را قرار داده است که از نظر عملکرد متفاوت هستند.

در مدل کوسه سیاه پرامبون یا همان بلک شارک خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که شما روی صندلی‌های عقبی با آرامش تمام بنشینید و راننده‌ای خودرو را به حرکت درآورد؛ اما مدل تمساح سیاه مخصوص افرادی است که می‌خواهند رانندگی با این خودرو را خود تجربه کنند. در طراحی داخلی از پوشش چرم آلکانترا استفاده نشده است اما پوست تمساح و نوعی ماهی برقی در طراحی داخلی آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت و البته واکنش طرفداران حقوق حیوانات را نیز می‌توان انتظار داشت. مشتریان کلید‌ها را در جعبه‌ای که از جعبه سیاه هواپیما الهام گرفته شده است دریافت خواهند کرد که نشان از ایمنی بالا و محافظت از آنچه درون آن است دارد. تمساح سیاه یا همان بلک الیگیتر به‌صورت کاملا محدود تولید خواهد شد که به ۵۰ دستگاه می‌رسد که نیمی از آن توسط مشتریان چینی پیش خرید شده است.

تعدادی از این خودروها هم که به‌طور کامل ضدگلوله می‌شوند به امارات و ایتالیا می‌روند و سایر خودروها که ضد گلوله نیستند به جمهوری چک، هند و هلند ارسال شود تا توسط افرادی خاص و صاحب قدرت و ثروت مورد استفاده قرار بگیرند. مقام مسوولی در این شرکت اعلام کرده است که این خودروها بر اساس شاسی مرسدس GLS ۶۳-AMG ساخته شده است که فناوری‌های هوا و فضای روسی نیز در آن به کار رفته است. ردپای هوا و فضا را می‌توان در بخش‌های مختلفی از خودرو پیدا کرد و شاید شرکت دارتز با استفاده از این المان‌ها می‌خواهد نشان دهد خودروی آنها فضایی است و به زمین تعلق ندارد. در سوابق گذشته این شرکت البته می‌توان دید که در زمینه‌های مختلفی از جمله ساخت چرخ بال فعالیت‌هایی داشته است و بعد از اتفاقاتی که برای آن شرکت‌ها افتاده است امروزه محصولات خودرویی را تولید می‌کنند. وجود نا امنی در بخش‌هایی از دنیا بازار خودروهای ضد گلوله را داغ تر می‌کند و شرکت‌های سازنده این نوع خودروهای مقاوم مشتریان بیشتری خواهند داشت.

در سال ۲۰۱۴ شرکت دارتز نمونه‌ای از کوسه سیاه خود را با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است که امکانات فوق‌العاده‌ای در آن وجود داشته است که شامل مقاومت بسیار بالا در برابر انفجار و انواع گلوله و سیستم‌های تشخیص هویت و انواع دوربین‌ها در آن به‌کار رفته‌اند که در کنار عظمت موتور آن هیچ نیستند. در میان خودروهای سوپر اسپرت تولیدی رسیدن به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار در بوگاتی شیرون اتفاق افتاده است اما این غول آهنی توانست به این‌قدرت بالا دست پیدا کند البته در مدل‌های جدیدی که قرار است رولز رویس را در هم بکوبد صحبتی از موتور نشده است و مشخص نیست دارتز از چه موتوری برای مدل جدیدش استفاده خواهد کرد؛ ولی با توجه به مشخصات خودرو بعید است موتور از نظر قدرت ضعیف‌تر شود. قیمت بسیار زیاد این خودرو در کنار مشخصات فنی خوب باعث می‌شود تا مشتریانش از سراسر دنیا برای دیدن این غول پر قدرت صف بکشند.

پیشرانه مرسدس بنز AMG هشت سیلندر یا ۱۲ سیلندر با داشتن دو توربو شارژر می‌توانید نیروی عظیم مورد نیاز این هیولای زره‌پوش را تامین کند. در گذشته یک دستگاه موبایل هوشمند لوکس از شرکت ورتو نیز به‌صورت استاندارد با این خودرو عرضه می‌شده است تا با استفاده از اپلیکیشن‌های انحصاری بر داخل و خارج خودرو نظارت داشت و پس از دو سال می‌توان انتظار داشت ویژگی‌ها و مشخصات در این خودرو افزایش پیدا کرده باشد و سامانه‌های پیشرفته‌تری در این خودرو نصب شده باشد. نام کوسه سیاه از چرخ بال معروف روسی الهام گرفته شده است و مدت‌هاست داترز مدل‌های زره پوشش را با این نام عرضه می‌کند. در چند روز گذشته این شرکت اعلام کرده با معرفی دو خودروی جدید عرصه را بر رقبایی مانند رولز رویس تنگ خواهد کرد؛ البته با توجه به محدود بودن تعداد تولید این حرف کمی دور از واقعیت به حساب می‌آید.

رویای رولزرویسی خودروساز کوچک!

رویای رولزرویسی خودروساز کوچک!