قدس آنلاین- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی و افتتاح قطار حومه‌ای نیشابور- بینالود - مشهد به تقویت صنعت گردشگری نیشابور کمک می‌کند و می‌تواند باعث تسهیل در رفت‌وآمد گردشگران شود.
به گزارش خبرگزاری موج، حسین زارع‌صفت با اشاره به راه‌اندازی این قطار که روز گذشته در مراسمی رسمی با حضور استاندار خراسان رضوی صورت گرفت، افزود: نیشابور یکی از مهم‌ترین شهرهای استان در حوزه گردشگری است و دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و برخوردار از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی و مواریث مادی و معنوی است، لذا راه‌اندازی این قطار محلی فرصتی برای ارتقاء صنعت گردشگری در این شهرستان است. وی گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده سالانه حدود هشت میلیون گردشگر داخلی و حدود ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی به نیشابور سفر می‌کنند که تأمین زیرساخت‌های صنعت گردشگری می‌تواند این رفت‌وآمد را تسهیل کند.

زارع‌صفت یادآور شد: نیشابور به دلیل نزدیکی به مشهد مقدس از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری و جذب توریست برخوردار است و بخش زیادی از گردشگران و زائرانی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند به نیشابور سفر می‌کنند.

گفتنی است، قطار حومه‌ای نیشابور - بینالود - مشهد در مراسمی با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران و مسئولان استان و شهرستان نیشابور افتتاح شد.
قطار حومه‌ای نیشابور- بینالود- مشهد دارای دو واگن است که با مبلغی بالغ بر هفت میلیارد تومان راه‌اندازی گردیده و واگن‌های هر قطار، ظرفیت 108 نفر را دارد. این قطار ظرفیت جابه‌جایی روزانه بیش از 400 مسافر را دارد.
بهای بلیت این قطار با ۳۰ درصد تخفیف ۳۵۰۰ تومان و زمان حرکت آن از نیشابور هر روز ساعت ۴.۴۵ صبح و برگشت آن از مشهد ساعت ۱۷ است.