تعاریف گردشگران خارجی از خیابان های اصفهان

دنیای اقتصاد- یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بی انضباطی‌های اجتماعی بر روی گردشگران داخلی و خارجی اصفهان قطعا تأثیر خواهد گذاشت و موجب می‌شود که آن‌ها علاوه بر اینکه اصفهان را زیبا، بی‌نظیر و دارای آثار تاریخی کم نظیر معرفی ‌کنند، اما در پایان همواره از غیر ایمن و ترسناک بودن آن نیز سخن ‌‌گویند.

ابوالفضل قربانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در خصوص حقوق‌های نجومی، تکلیف توسط مقام معظم رهبری و رییس جمهوری مشخص و معین شده است، اظهار کرد: بحث پیگیری و بررسی حقوق‌های نجومی باید به همه مدیران جامعه تعمیم داده شود و فقط نباید به مدیران معروف و بالادستی نگاه شود، چرا که هنوز بسیاری از مدیران حقوق متعارف نمی‌گیرند و مردم نسبت به این تعداد معدود نیز حساس هستند. وی به بی انضباطی اجتماعی در کلان‌شهرها اشاره کرد و افزود: با بزرگتر شدن شهرها جوامع نیز بزرگتر و مشکلات عظیم‌تر شدند و بی انضباطی‌های اجتماعی از جمله هرج و مرج رانندگی و نقض حقوق شهروندی هویدا شد و به همین منظور انباشت پرونده‌ها در قوه قضائیه اتفاق افتاد. این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یک کلان‌شهر که اتفاقا پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیز است، دچار بی انضباطی‌های متعدد اجتماعی است که نه در اسلام و نه در فرهنگ ایرانی ریشه دارد.

قربانی اضافه کرد: در اسلام رعایت نظم در کنار مهم‌ترین عنصر خودسازی یعنی تقوا قرار دارد که نشان از اهمیت بسیار بالای این موضوع دارد، اما متأسفانه امروز شاهد بی نظمی‌هایی در سطح اصفهان هستیم که باید عوامل آن ریشه یابی و مدیریت شهری نسبت به جلوگیری از این مشکلات اقدام کنند. وی تصریح کرد: سرعت غیرمجاز، پارک دوبله و بیشتر از آن، عبور از چراغ قرمز، حرکات مارپیچ، آسیب به اموال عمومی و فضای سبز و بی‌توجهی به حقوق همسایگان بی‌انضباطی در ساخت و سازها، بی‌انضباطی در تبلیغات شهری، مشکلاتی هستند که در کلان‌شهری مثل اصفهان وجود دارد و از ناحیه تعداد محدودی از افراد ایجاد می‌شود. این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: وقتی گردشگران از استان‌ها و یا کشورهای دیگری به اصفهان سفر می‌کند و با چنین صحنه‌هایی مواجه می‌شود، قطعا نظر آن‌ها در مورد اصفهان موثر واقع می شود. قربانی ادامه داد: برای مثال گردشگران خارجی همواره از اصفهان به عنوان شهری زیبا با آثار تاریخی منحصر به فرد و بسیار دیدنی عنوان می‌کنند اما در کنار آن این جمله را مطرح می‌کنند که اصفهان دارای خیابان‌های غیرایمن و ترسناک است و این به دلیل بی انضباطی‌های شهری رخ می‌دهد.