امتیازآوران خراسان در لیگ پانزدهم
دنیای اقتصاد، علی‌رضا هاشمی- پدیده و سیاه‌جامگان، تیم‌های مشهدی حاضر در لیگ برتر، بازیکنان زیادی را از ابتدای لیگ پانزدهم تاکنون در ترکیب خود استفاده کرده‌اند، بازیکنانی که توانسته‌اند با انجام دستورات کادر فنی به کمک این تیم‌ها بیایند و در بازی‌های مختلف با گل‌های حساس خود و یا با بازی‌های تأثیرگذار، باعث امتیازگیری تیم‌ها شوند. نکته مشترک و البته جالبی که در بازیکنان تأثیرگذار دو تیم دیده می‌شود این است که هسته اصلی این نفرات را در دو تیم بازیکنان باتجربه و سرد و گرم چشیده‌ای مانند رضا عنایتی، حسین بادامکی و یا محسن یوسفی تشکیل می‌دهند. در این مطلب قصد داریم نگاهی بیندازیم به تأثیرگذارترین بازیکن‌های این دو تیم در لیگ پانزدهم. البته با توجه به نوع بررسی تأثیر بازیکنان مختلف، ما به سراغ بازیکنانی رفتیم که با به ثمر رساندن گل و یا ارسال پاس گل به‌صورت مستقیم به امتیازگیری تیم‌هایشان کمک کردند.
پدیده مشهد؛ مثلث مرگبار تهاجمی
حسین بادامکی، محسن یوسفی و مهدی خیری سه ضلع مثلث مرگبار پدیده‌ای‌ها هستند که اتفاقاً تأثیرگذارترین بازیکنان این تیم در دیدارهای لیگ پانزدهم نیز بوده‌اند. مثلثی که دو ضلع آن تجربه ارزشمند سال‌ها بازی کردن در تیم‌های بزرگ پایتخت را یدک می‌کشند و این روزها از آن استفاده می‌کنند.محسن یوسفی: او بیشترین کمک مستقیم را در کسب امتیاز و یا باز کردن دروازه تیم‌های حریف به رضا مهاجری کرده است، یوسفی تاکنون ۴ بار برای پدیده گلزنی کرده است، و ۳ بار نیز اقدام به ارسال پاس گل کرده است. البته یوسفی دریکی از دیدارهای این تیم نیز یک پنالتی کسب کرد، ضربه‌ای که تبدیل به گل شده بود. بنابراین می‌توان گفت این هافبک تهاجمی در ۸ گل پدیده تأثیر مستقیم داشته است. یوسفی پیش از حضور در این تیم، برای ملوانان توپ می‌زد و البته قبل از آن نیز چند فصل را با پیراهن استقلال تهران در لیگ برتر گذراند.مهدی خیری: دومین ضلع مثلث تهاجمی پدیده را بازیکن فرصت‌طلب این تیم به نام خودکرده است. مهدی خیری در بازی‌های لیگ پانزدهم تاکنون توانسته نشان دهد که علاوه بر جنگندگی از شم گلزنی بسیار بالا برخوردار است. برای خیری فرقی نمی‌کند که قرار است گل خود را از فاصله یک‌قدمی وارد دروازه کند و یا از ۴ متری، مهم این است که او می‌خواهد آن توپ گل شود و همین اتفاق هم می‌افتد مانند سوپرگلی که وی در بازی برابر استقلال تهران و در دیدار رفت، از فاصله‌ای بیشتر از ۳۰ متر وارد دروازه سیدمهدی رحمتی کرد. خیری که پیش‌ازاین در تیم‌های ذوب‌آهن، نفت تهران، استقلال خوزستان و سایپا توپ زده است تاکنون توانسته ۵ بار برای رضا مهاجری و تیمش گلزنی کند و یک‌بار نیز اقدام به ارسال پاس گل برای بازیکنان پدیده کرد.حسین بادامکی: سومین بازیکن تأثیرگذار پدیده‌ای‌ها که به همراه دو بازیکن دیگر به‌نوعی عصای دست رضا مهاجری در لیگ پانزدهم محسوب می‌شوند از بازیکنان باتجربه تاریخ لیگ برتر است، بادامکی با سابقه سال‌ها حضور در پرسپولیس، پس از حضور در تیم‌های ملوان و صبا به تیم دیار خود، پدیده رسید و دقیقا یک کاپیتان واقعی برای آن‌ها محسوب می‌شود، بادامکی دربازی‌های این فصل یک‌بار توانسته برای تیمش گلزنی کند و ۳ بار هم برای سایر هم‌بازیانش پاس گل ارسال کند. تنها گل این بازیکن در بازی ابتدایی فصل و در برابر سرخ‌پوشان پایتخت به ثمر رسید که باعث کسب تک‌امتیاز از اولین بازی لیگ در تهران شد.

سیاه‌جامگان؛ دود از کنده بلند می‌شود
این تیم مشهدی که در بازی این فصل تغییر و تحولات زیادی را روی نیمکت خود مشاهده کرد، بازیکنان مختلفی را هم در ترکیب ثابت خود می‌دید. بازیکنانی که با تغییر مربیان و اعتقاد و البته تاکتیک آن‌ها تغییر می‌کردند، اما در تمام ترکیب‌های متفاوت این تیم یک بازیکن ثابت بود که اتفاقاً تأثیرگذارترین بازیکن سیاه‌پوشان مشهدی بود، بازیکنی که با توجه به سال‌های بازیگری و تجربه‌اش به‌خوبی اثبات کرده است که دود از کنده بلند می‌شود.رضا عنایتی: بدون شک تاثیرگذارترین بازیکن سیاه جامگان است که با تعویض هرمربی مورداعتماد بود و در ترکیب ثابت این تیم به میدان می رفت و آقای گل همه ادوار لیگ برتر است. عنایتی که روزبه‌روز رکورد خود را با تعداد گل‌های زده جاودانه‌تر می‌کند تاکنون سه بار توانسته برای سیاه‌جامگان گلزنی کند و سه بار نیز اقدام به ارسال پاس گل کند. او همانند دورانی که در جمع آبی‌های پایتخت توپ می‌زد هنوز هم مؤثر بازی می‌کند و اگر نتواند گلزنی کند بازیکن دیگری را در شرایط گلزنی قرار می‌دهد.علیرضا نقی‌زاده: هافبک هجومی مشهدی‌ها که در تیم ملی امیدهای ایران نیز در ترکیب ثابت به میدان می‌رفت تاکنون توانسته دو بار برای این تیم گلزنی کند. نکته جالب در رابطه با این بازیکن تاثیرگذار گل‌های او به سرخابی‌های پایتخت است؛ او در مشهد هر دو گل خود را در بازی برابر پرسپولیس و استقلال به ثمر رساند تا نشان دهد بازیکن بازی‌های بزرگ است و می‌تواند برای تیمش در این بازی‌ها موثر واقع شود.آلاجی سوسه: مهاجم جدید مشهدی‌ها که اخیرا به این تیم پیوسته است در بازی‌های کمی که برای سیاه‌جامگان به میدان رفته توانسته موثر واقع شود و نشان از حضور یک بازیکن باکلاس و البته موثر در فوتبال ایران داشته باشد، سوسه که در فصل نقل و انتقالات به جمع مشهدی‌ها اضافه شد تاکنون یک گل برای این تیم به ثمر رسانده و یک بار هم پاس گل خود برای سایر هم‌بازیانش ارسال کرده است.حالا مشهدی‌ها در تلاش هستند تا با کمک این بازیکنان و سایر افرادی که در تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان توپ می‌زنند دو سهمیه این شهر را در بالاترین سطح فوتبال ایران حفظ کنند تا به یاد دوران اوج فوتبال این خطه، بازهم خراسان در لیگ برتر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. دو تیمی که همه تلاش خود را برای فرار از پایین جدول می‌کنند تا با رسیدن به کمرکش جدول رده‌بندی لیگ برتر خیال خود را از بابت حضور در لیگ شانزدهم راحت کنند.