مترجم: حامد فردوس‌آرا اگر قصد دیدن میلیونرها را دارید، به اروپا سفر کنید. بر اساس تحقیقی که توسط مجله اسپیرز (Spears) و موسسه مشاوره Wealth Insight انجام گرفته، بیشتر میلیونرهای جهان در اروپا زندگی می‌کنند. بر این اساس موناکو در صدر این فهرست قرار دارد. در این شهر تعداد چهره‌های مشهور و ثروتمند به‌طور شگفت‌‌انگیزی زیاد است. حدود یک سوم از جمعیت 37 هزار نفری این شهر را میلیونرها تشکیل می‌دهند. این شهر با 02/2 کیلومتر مربع وسعت، یک بهشت مالیاتی است، به‌طوری که هیچ نوع مالیات بر درآمدی دریافت نمی‌شود و مالیات شرکت‌های سهامی بسیار اندک است.
در جایی نه چندان دور به نام سوئیس نقطه‌ای دیگر برای دیدن میلیونرهاست؛ شهرهای زوریخ و ژنو دومین و سومین مکان‌هایی هستند که به ترتیب با ۳/۲۷ و ۹/۱۷ درصد، بیشترین میلیونرها را در خود جای داده‌اند. فاصله رتبه سه با رتبه چهار تقریبا زیاد بوده و نیویورک، مشهورترین شهر آمریکای شمالی با ۷ درصد در رتبه چهارم قرار دارد. در شکل زیر ۱۰ شهر برتر جهان از نظر تعداد میلیونرها مشخص شده است.
در این تحقیق میلیونر به افرادی اطلاق شده است که میزان دارایی خالص آنها بیش از یک میلیون دلار بوده و یا افرادی که دارای املاکی با ارزش پایه حداقل یک میلیون دلار باشند.