برنامه ریزی برای آینده‌ای  پر از ثروت
لیندا دسکانو، مدیر اجرایی و رئیس موسسه Citi's Women & Co توصیه‌هایی برای خانواده‌های تازه تشکیل‌شده دارد که کاربردی و جالب توجه است. او همیشه به مراجعان خود پیشنهاد می‌کند که نگران هزینه‌های بی پایان شروع یک خانواده نباشند. این مدیر ارشد توصیه‌های زیر را برای شروع خانوده‌ای که می‌خواهد آینده‌ای پر از ثروت داشته باشد، ارائه می‌دهد. هزینه‌های فرزند را در نظر بگیرید
همیشه تغییرات مهمی را که از راه رسیدن عضوی جدید در خانواده به دنبال خواهد داشت در نظر داشته باشید.
آیا نیاز به خودرویی ایمن‌تر خواهید داشت؟ آیا در خانه نیاز به فضای خاصی برای مراقبت خواهید داشت؟ آیا قادر خواهید بود که تختخواب کودک تهیه کنید؟ باید هزینه‌ها را برآورد کنید و اصلا ببینید که می‌توانید از پس هزینه‌های فرزند برآیید یا نه.

هزینه‌های جدید را بودجه‌بندی کنید
اگر عضو جدیدی به خانواده اضافه شود، آیا آماده پرداخت تمام هزینه‌های کوچک و بزرگی که پیش می‌آید، هستید؟ شما باید هزینه‌های اضافی را برای اقلامی مانند پوشک، غذا، شیر خشک و مکمل‌های غذایی، لباس و شوینده‌های ویژه نوزادان، بودجه‌بندی کنید.

برخی اجناس را انبار کنید
داشتن انبار می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ چراکه نگه داشتن برخی از اجناس به پس‌انداز بیشتر کمک می‌کند. البته باید مواظب باشید که بیش از اندازه برای چنین اقلامی هزینه نکنید. برای مثال شما می‌توانید اجناسی را که ممکن است با افزایش قابل توجه قیمت مواجه شوند یا حمل آنها در دفعات متعدد هزینه‌بر است، انبار کنید.

به بیمه پزشکی خود توجه کنید
بیمه پزشکی شما ممکن است قبلا جواب داده باشد؛ اما همیشه مراقب باشید که بیمه‌ای که دارید بهترین بیمه ممکن برای شخص شما است. باید از خود بپرسید آیا بیمه‌ای که دارید پاسخگوی نیازهای خانواده شما هست یا خیر. سیاست‌های موسسات مختلف و منافع خود بررسی کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

در مورد هزینه‌های نگهداری از فرزندان در خانه بحث کنید
بر اساس تحقیقات مختلف، هزینه‌های مراقبت از فرزند در سال‌های گذشته در کشورهای گوناگون با افزایش قابل توجهی روبه‌رو‌ بوده است، بنابراین اعضای خانواده باید در این مورد با هم تبادل نظر کنند تا ببینند که بهترین گزینه‌های در در دسترس چیست. باید تخفیف‌هایی را که می‌توان روی آنها حساب کرد، دانست و شاید لازم باشد به داشتن پرستار فکر کرد. شاید یکی از والدین باید در خانه بماند یا شاید لازم باشد بخشی از هزینه‌های غیرضروری را کم کرد.

درباره مرخصی زایمان پرس و جو کنید
اگر یکی از والدین یا هر دوی آنها کار می‌کنند، مطمئن شوید که از تمام مزایایی که کارفرمای شما در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده می‌کنید. باید بدانید که چه مقدار می‌توانید مرخصی با حقوق یا بدون حقوق داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مرخصی‌ها مرخصی زایمان است که ممکن است برای مادر یا برای هر دو والد فراهم باشد. برای درآمدهای از دست رفته برنامه‌ریزی کنید. اگر ممکن است، از پیش، برای چنین روزهایی پس انداز کنید.

حواستان به مزایای دولتی باشد
همیشه با کسی در تماس باشید که در زمینه مزایایی که دولت ممکن است برای شما فراهم کند، اطلاعات دارد. دولت ممکن است برنامه‌هایی داشته باشد که بتواند به شما برای کاهش هزینه‌ها کمک کند. از کسانی که از آنها مشاوره می‌گیرید درباره تمام مزایای مختلفی که ممکن است در دسترس باشد بپرسید.

اسناد خانواده را به روز کنید
هر تغییری در مسائل مالی خانواده باید مکتوب و مستند باشد. همیشه سیاست‌های مالی خانواده خود را مرور کنید و اطلاعات و اسناد خود را در رابطه با مسائل مالی به روز کنید.

اهداف بلندمدت پس انداز خود را بازبینی کنید
برای آماده بودن برای هزینه‌های عمده‌ای که ممکن است در طول راهی که خانواده شما می‌رود پیش بیاید، پیشاپیش فکر کنید. آیا وقتی بچه‌ها بزرگ شوند، به خانه‌ای بزرگ‌تر نیاز خواهید داشت؟ آیا برای فرستادن بچه‌ها به مدرسه یا کالج برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ همین حالا اهداف پس انداز خود را مشخص کنید.
منبع: فوربس