راه‌هایی برای  استفاده مجدد از آی‌فون‌های بازنشسته
براساس گزارش‌ها و آمارهای مختلف بعد از معرفی گوشی‌ آی‌فون 6 در روز اول فروش این گوشی، شرکت اپل حدود 10 میلیون گوشی سفارش گرفته است. این آمار یعنی تعداد زیادی از آی‌فون‌های نسل قدیمی از سوی کاربرانشان کنار گذاشته شده‌اند. قطعا شما می‌توانید به‌عنوان کاربری که تصمیم دارید نسل جدید گوشی‌های آی‌فون را بگیرد گوشی قدیمی خود را به فروش برسانید یا آن را به کسی ببخشید یا حتی آن را دور بیاندازید؛ اما شاید شما هیچ کدام از این کارها را نکنید و در بهترین حالت این گوشی قدیمی را گوشه‌ای از انبار لوازم قدیمی‌تان به حال خود رها کنید؛ اما راه‌هایی وجود دارد تا شما از این آی‌فون قدیمی که زمانی برای خودش انقلابی در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده بود، بهره ببرید. این تنها یک شعار نیست و در بسیاری از مواقع برخی افراد یا حتی مراکز آموزشی از گوشی آی‌فون قدیمی به‌عنوان ابزاری جانبی در انجام کارهایشان استفاده می‌کنند.

برای مثال کلاس زیست‌شناسی دانشگاه علوم و فناوری میزوری (Missouri) آمریکا، آی‌فون‌های قدیمی را با میکروسکوپ‌های کلاس ترکیب کرده است. در واقع این دانشگاه با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ دلار برای تهیه‌ لوازم جانبی، آی‌فون‌ها را روی لنز میکروسکوپ‌ها قرار داده که قادربه بزرگنمایی ۱۷۵ برابری اشیا هستند. به قول جاش اسمیت سردبیر سایت GottaBeMobile.com. حتی تلفن قدیمی که صفحه نمایش آن آسیب دیده هم می‌تواند دوباره استفاده شود. درحقیقت این افکارتان است که شما را محدود می‌کند؛ درغیراین صورت هیچ محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد. شاید با خود فکر کنید شما به‌عنوان یک کاربر ساده گوشی آی‌فون چگونه می‌توانید از نسل قدیمی این گوشی استفاده کنید. سایت reuters در گزارشی 10 مورد از راه‌هایی را که می‌توانید از گوشی آی‌فون خود مجددا استفاده کنید، معرفی کرده است. اگر گوشی بازنشسته‌ای دارید و می‌خواهید از آن استفاده کنید در ادامه با ما همراهباشید.


ساعت
آی‌فون قدیمی‌تان را روی داک یا به‌صورت ایستاده قرار دهید و از نرم‌افزار ساعت آن استفاده کنید. با نرم‌افزار پولی Standard Time، ساعتی خواهید داشت که کاملا به ساعت‌های معمولی بی‌شباهت است. با این نرم‌افزار، ساعتی دارید که به‌صورت ویدئوی Time Lapse بدون توقف است. درون آن کارگران ساختمانی تکه‌های الوار چوبی را با گذر زمان جابه‌جا کرده و ساعت واقعی را به شما نشان ‌می‌دهند. ساعت به‌ گونه‌ای است که انگار، هیپنوتیزم می‌شوید. همچنین، می‌توانید زنگ‌های هشدار انعطاف‌پذیری تعیین کنید و یا آهنگ‌های آرامش‌بخشی را پخش کنید تا به آرامی به خواب بروید. با نرم‌افزار دیگری مانند SleepBot، می‌توانید گوشی را نزدیک به تخت‌خوابتان قرار دهید تا وضعیت خواب شما را زیرنظر بگیرد.


گنجینه موسیقی در خودرو
موسیقی‌های مورد علاقه‌ خود را با آی‌فون قدیمی در جاده‌ها به همراه داشته باشید. برخی از اتومبیل‌ها به داک قرارگیری آی‌فون مجهز شده‌اند که تنها با نمایشگر داشبورد خودرو می‌توانید به موسیقی‌های موردعلاقه‌ خود بدون دست زدن به آی‌فون گوش کنید.


کنترل از راه دور
تلویزیون‌ها، اسپیکرها و دیگر دستگاه‌ها، اکنون دارای نرم‌افزاری هستند که کاربران می‌توانند بدون لمس دکمه‌های سخت و خشن کنترل‌های معمولی دستگاه‌ها وفقط با آی‌فون خود، آنها را کنترل کنند. به‌طوری که می‌توانید از مکان‌های دیگر خانه هم، دستگاه را کنترل کنید.


سیستم نظارتی
اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند آی‌فون قدیمی را به دوربین نظارتی مجهز به WiFi و ردیاب حرکتی مبدل کنند. Presence که اپلیکیشن رایگان است، استریم زنده و ضبط ویدئو از محیطی که قصد نظارت برآن را دارید، فراهم می‌سازد. درصورتی که روباتی ۱۰۰ دلاری با گردش ۳۶۰ درجه‌ای برای آی‌فون تهیه کنید، با چرخاندن گوشی می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه‌ای از محیط داشته باشید.


کتاب آشپزی
وقتی که یک آی‌فون در آشپزخانه دارید، هیچ نیازی به مراجعه به کتاب‌های دستورالعمل آشپزی و زیر‌و‌ رو کردن آنها برای پیدا کردن بهترین غذا را ندارید. با نصب اپلیکیشن‌های آشپزی معروفی مانند My Recipe Book با قیمت 99 سنت یا Big Oven را به‌طور رایگان می‌توانید دستگاه را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید و به راحتی و با یک جست‌وجوی ساده غذای مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. گوشی فضای ناچیزی را اشغال می‌کند و دستورالعمل‌های بسیار بیشتری را نسبت‌به دیگر کتاب‌ها نگهداری می‌کند.


فضای ذخیره‌سازی اضافی
شدیدا نیازمند ذخیره‌ تصاویر، موزیک یا دیگر فایل‌هایتان هستید؟ باید بگوییم، تنها با استفاده از نرم‌افزار رایگان USB & Wi-Fi Flash Drive می‌توانید آی‌فون را به درایو ذخیره‌سازی تبدیل کنید.


ضبط‌کننده‌ صدا
چرا زمانی که آی‌فون بازنشسته دارید، باید برای دستگاه دیجیتالی ضبط صدا پول اضافی بپردازید؟ صرفا با استفاده از نرم‌افزارهای رایگان Voice Recorder و Voice Record Pro، می‌توانید یادداشت‌های خود را ضبط کنید.


اسکنر اسناد
نرم‌افزارهای Genius Scan و Doc Scan، آی‌فون را به اسکنر قابل‌حمل دستی تبدیل می‌کند که می‌توانید برای کار، گزارش‌های مدرسه، جست‌وجوی اسناد یا اسکن رسیدها ازآن بهره ببرید. بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه اضافه. اما اگر کمی هزینه هم کنید می‌توانید با پرداخت ۲۰ دلار برای خرید یک ابزار جانبی، آی‌فون را به اسکنری ثابت و ساکن تبدیل کنید.


نظارت بر کودکان
قطعا با صرف هزینه‌ ۱۰۰ دلاری یا بیشتر می‌توانید دستگاه مخصوص نظارت بر کودک خریداری کنید. انتخاب دیگرتان هم استفاده از آی‌فون قدیمی برای تماشای زنده‌، شنیدن صدا و حتی صحبت از راه دور با کودکتان است. نرم‌افزار Cloud Baby Monitor به والدین اجازه می‌دهد تا سیگنال‌ها را روی شبکه بی‌سیم دریافت کنند. بنابراین محدودیتی برای نظارت‌بر فرزندتان نخواهید داشت.


ردیابی خودرو
اگر نیازمند یافتن خودروی به سرقت رفته باشید یا قصد ثبت مسیرهای سفرتان را داشته باشید یا بخواهید فرزند نوجوانتان را درهنگام رانندگی زیرنظر بگیرید؛ فارغ از هر دلیلی، GPS داخلی آی‌فونتان می‌تواند برای زیرنظر گرفتن خودرو سودمند باشد. نرم‌افزاری همچون InstaMapper می‌تواند شما را در این راه یاری کند.با وجود این 10 مورد، در ساده‌ترین حالت می‌توانید به فرزندتان اجازه دهید تا از آی‌فون قدیمی همانند آی‌پاد تاچ استفاده کند. همچنین می‌توانید از گوشی قدیمی خود به‌عنوان پشتیبان قطعات آسیب‌دیده‌ ازجمله باتری، استفاده کنید.