انفجار مرگبار 9 کشته  و  زخمی برجا  گذاشت
گروه صنعت: انفجار در یکی از بخش‌های ذوب‌آهن اصفهان ۳نفر را به کام مرگ کشاند و ۶ مجروح بر جای گذاشت. این حادثه ساعت 4بامداد پنجشنبه در بخش کانورتور شماره 2رخ داد و شدت آن به حدی بود که 9نفر از کارگران آسیب دیدند. هنوز لحظاتی از وقوع این حادثه نگذشته بود که عملیات امداد و نجات آغاز و در همان دقایق اولیه معلوم شد 3 نفر از کارگران جان خود را از دست داده‌اند. با این حال تلاش برای نجات مصدومان ادامه داشت و 3 نفر از آنها که وضعیت وخیمی داشتند به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شدند و 3نفر دیگر که جراحاتشان سطحی بود در محل حادثه مداوا شدند. در همین حال رخصتی، مسئول واحد HSE شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این‌باره به خبرگزاری تسنیم گفت: هنوز مشخص نیست که به‌طور دقیق چه‌اتفاقی در واحد فولادسازی ذوب‌آهن افتاده و تیم فنی کارخانه مشغول بررسی دلایل انفجار است.

9 کشته و زخمی حاصل انفجار مرگبار
دکتر مائده اکبری در گفتگو با ایمنا گفت: دو واحد امداد فوریت‌های پزشکی پس از دریافت گزارش حادثه، در محل حاضر شدند و پس از کنترل وضعیت مصدومان دریافتند که متاسفانه ۳ نفر از آنها بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: همچنین در این حادثه 6 نفر در سنین 45، 42، 34 و 28 سال دچار مصدومیت سوختگی و موج گرفتگی شدند. اکبری ادامه داد: مصدومان حادثه توسط آمبولانس به بیمارستان‌های مطهری فولادشهر و سوانح سوختگی اصفهان منتقل شدند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه
محمدرضا کجباف، مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان این اتفاق را حادثه‌ای کارگاهی دانست و گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان دارای ۳‌کانورتور بود که بامداد پنجشنبه یکی از کانورتورها دچار مشکل شده و منفجر شد و این یک حادثه کارگاهی به شمار می‌رود. وی محمدکاظم طالبی، عباس حیدری و روح‌الله حاج‌ حیدری را ۳کارگر جان‌باخته این حادثه اعلام کرد و درباره وضعیت مجروحان گفت: از مصدومان حادثه حال ۳ نفر مساعد است و تنها دچار موج گرفتگی شده‌اند اما ۳کارگر دیگر دچار سوختگی ۳۰تا ۴۰درصدی شده‌اند که تلاش‌ها برای مداوای آنها ادامه دارد.

علت انفجار چه بود؟
اینکه حادثه چطور رخ داد، یکی از کارگران آسیب دیده درباره علت این حادثه گفت: من و همکارانم مشغول کار بودیم که آب ریزی زیادی در کانورتور اتفاق افتاد و آب زیر چدن رفت و ناگهان انفجار اتفاق افتاد و من و همکارانم دچار حادثه شدیم. امیرمسعود حاجی رستمی، رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هم پس از بازدید از محل حادثه گفت: با توجه به اینکه داخل کنورتوری که حادثه در آن رخ داده، مواد مذاب وجود دارد، با یقین نمی‌توانیم درباره علت حادثه مطلبی را بیان کنیم و نیازمند آن هستیم که کنورتور خالی شود و در حال حاضر شرایط ناایمنی وجود دارد.

دستور ویژه وزیر کار
درپی این حادثه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورات ویژه‌ای در اینباره صادر کرد. براساس این دستورات معاونت روابط کار این وزارتخانه موظف است در راستای بررسی علل حادثه هیأت کارشناسی را به اصفهان اعزام کند و اعضای این هیأت باید ظرف مدت ۳روز نتیجه تحقیقات خود را به شخص وزیر کار گزارش کنند.

احتمال اعزام مصدومان به آلمان
در شرایطی که تلاش‌ها برای مداوای مصدومان این انفجار ادامه دارد مرادیان سرپرست ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت ذوب‌آهن از احتمال اعزام مصدومان به آلمان خبر داد و گفت: حال 3نفر از مصدومان وخیم است به‌طوری که مقدمات اعزام آنها به آلمان انجام شده است و درصورت نیاز برای ادامه مداوا به آلمان منتقل می‌شوند.

تسلیت به بازماندگان
روابط عمومی ذوب‌آهن در واکنش به این حادثه آن را نادر و کم سابقه اعلام کرد. در اطلاعیه ذوب‌آهن آمده است: علت یاعوامل بروزحادثه مذکور توسط کارشناسان در دست بررسی است. با این حال خط تولید ذوب‌آهن به‌صورت فعال در حال کار است. مدیریت ذوب‌آهن اصفهان ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم همکاران عزیزی که براثر این حادثه جان خود را در خط اول جبهه صنعت از دست دادند، همه تلاش خود را برای مداوای همکاران مصدوم به عمل خواهد آورد.