آغاز عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی(ع)
دنیای اقتصاد: معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی فاز سوم احیای میدان امام علی(ع) خبر داد. ایرج مظفر گفت: فاز سوم پروژه احیای میدان امام علی(ع) در محدوده ۳۲ هکتاری میدان جلوخان مسجد جامع و خارج میدان اصلی واقع شده است. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز سوم احیای میدان امام علی(ع) افزود: میدان جلوخان در بخش شمالی میدان امام علی(ع) در سه ضلع ساخته می‌شود. معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضلع جنوبی میدان جلوخان به میدان امام علی (ع) چسبیده است و ضلع شمالی آن شامل سه قطعهA۱۱ ، A۱۲ و A۱۳ است.

مظفراظهار کرد: فاز سوم پروژه احیای میدان امام علی(ع) شامل ۵ پروژه A۱۱ ، A۱۲ ، A۱۳، پارکینگ کمرزرین، موزه خیار است. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه A۱۱ در شمال شرقی میدان جلوخان مسجد جامع آغاز شده است، اضافه کرد: پروژهA۱۲ نیز در مرحله آزادسازی است.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات آزادسازی A۱۳ در ضلع شمال غربی تکمیل شده و به زودی عملیات اجرایی ساخت اسکلت آن آغاز می شود، تصریح کرد: پارکینگ کمرزرین نیز با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می شود. مظفر بیان کرد: در ضلع جنوبی میدان جلوخان مسجدجامع موزه ای به نام موزه امام علی (ع) ساخته می شود که در سرای خیار سابق قرار دارد و در دو قسمت مرمت و نوسازی می شود. وی گفت: بخشی از این موزه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه مرمت و قسمت نوسازی آن در فضایی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در سه طبقه در حال انجام است.