شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد دربازارداخلی، با کسب رتبه نخست جایزه ملی تعالی سازمانی در سال 1392 و دریافت تندیس سیمین در یازدهمین همایش تعالی سازمانی، جایگاهی ممتاز و منحصر بفرد در صنعت کشور یافته است. پیشرفت های این مجموعه بزرگ در سال‌های اخیر و دستاوردهای درخشان آن در سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی گواه صادقی بر روند اطمینان بخش توسعه پایدار دراین شرکت است.
بالاترین سطح بکارگیری ظرفیت در فولاد خوزستان:
رشد تولید این شرکت تا پایان سال ۹۱ در مقایسه با سال ۸۶، به حدود۶۰ درصد رسید. این در حالی است که میزان رشد تولید جهانی فولاد طی مدت مذکور، حدود ۱۵ درصد بوده است.
شرکت فولاد خوزستان با سهم ۲۵ درصدی تولید فولاد خام کشور قطعا به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور در برنامه پنجساله پنجم توسعه و افق چشم انداز ۱۴۰۴ می باشد. میزان تولید شرکت فولاد خوزستان تا پایان سال ۹۱ با ۴.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل ، به مرز ۳.۵ میلیون تن رسید و انتظار می رود تا پایان سال جاری از این میزان نیز فراتر رود.
افزایش پیوسته تولیدطی چند سال گذشته ، زمینه تحقق هدف استراتژیک «رشد پایدار و افزایش سودآوری»را از طریق استراتژهای رشد درآمد ، افزایش بهره وری وکاهش هزینه ها با همت جمعی کارکنان و مدیریت اصولی فراهم ساخته است.
شرکت فولاد خوزستان در راستای حمایت از تولید ملی و تامین مواد اولیه کارخانجات نوردی داخل کشور حداکثر توان خود را بکارگرفته و اغلب تولیدات خودرا روانه بازار داخلی نموده است. pic۱

افتخارات ملی وبین المللی :
کسب جایگاه برتر و رتبه نخست کشور با دریافت تنها تندیس سیمین جایزه ملی تعالی سازمانی در سال ۱۳۹۲ شرکت فولاد خوزستان ، این بنگاه بزرگ اقتصادی را بعنوان پیشگام مسیر تعالی در کشور معرفی نموده است.
فخر بزرگ دیگری که شرکت فولادخوزستان را در حوزه معدن وصنایع معدنی در جایگاهی منحصربفرد قرار داده ، کسب تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان است. شرکت فولادخوزستان تنها نماینده فولادسازان و صنایع معدنی کشوردراین رقابت است و از سوی نهادهای ذیربط در عرصه رعایت حقوق مصرف کنندگان در نهم اسفندماه سال ۹۱ ، روزملی حمایت از مصرف کنندگان، واجد شرایط دریافت بالاترین سطح رعایت حقوق مصرف کنندگان معرفی گردید. تندیسی که امسال نیز عینا بخاطر توجه ویژه به انتظارات مشتری در روز نوزدهم اسفند در همایش سالانه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به شرکت فولادخوزستان اهدا می گردد.pic۲
این شرکت پس از درخشش در رقابت های ملی سرآمدی ، درسطح بین المللی نیز به نمایندگی از صنعت فولادکشور حضوری چشمگیر داشته و موفق گردید در دومین دوره جایزه سرآمدی کشور های اسلامی (MECC Award) در بین بنگاه های موفق اقتصادی از ۱۶ کشور اسلامی، حائز رتبه شده و لوح تقدیر دریافت نماید.

شرکت پیشرو در عرصه ی بومی سازی فناوری فولاد:
شرکت فولادخوزستان در حرکت جهادگونه ومقدس بومی سازی فناوری فولاد درکشور، سهم عمده ای را به خود اختصاص داده است . احداث نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم در کشور، ساخت کوره های پاتیلی در کشور ، ساخت اولین ترانسفورماتور کوره پاتیلی در کشور و ساخت ماشین های الکتریکی سنگین و تجهیزات ماشین های ریخته گری و دهها پروژه مهم دیگر که منجربه ساخت داخل بیش از هشت هزار تجهیز مهم فرایند فولادسازی گشته ، بعنوان دستاوردهای غرورآفرین درکارنامه متخصصین وکارشناسان این مجموعه به ثبت رسیده است . بسیاری از این پروژه ها برای نخستین بار درکشور به اجرا گذارده شده اند و هرکدام تجربه ای نوین و ارزشمند در این زمینه بشمار می آیند.
روند صعودی ارزش تدارکات این شرکت از ۷۱ درصد تامین از داخل در سال ۱۳۸۷ به ۸۶ درصد داخلی نمودن تدارکات تا پایان سال ۹۱، حاکی از عزم جدی پولادمردان فولادخوزستان در کاهش بیش از پیش وابستگی به خارج و اتکاء به تواتمندی های داخلی می باشد. pic۳

تولید سبز و مسئولیت پذیری اجتماعی :
شرکت فولاد خوزستان همواره نسبت به ملاحظات زیست محیطی و صیانت از این امانت الهی توجهی ویژه داشته است. این شرکت با سرمایه گذاری های لازم، ۵۰۰ هکتار فضای سبز مناسب را طراحی وایجاد نمود که بیش از پنج برابر الزامات قانونی است.
اجرای پروژه های متعدد زیست محیطی در زمینه های گوناگون از جمله جمع آوری غبار، کاهش مصرف منابع و انرژی، همچنین کنترل آلاینده های صنعتی، باعث شده است تا شرکت فولادخوزستان بتواند ضمن استقرار نظام مدیریت زیست محیطی و همچنین نظام مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای از سالهای گذشته موفق به دریافت گواهینامه بین المللی بر اساس استاندارد
ISO ۱۴۰۰۱ : ۲۰۰۴ و همچنین گواهینامه OHSAS ۱۸۰۰۱ : ۲۰۰۷ گردد . احداث تصفیه خانه پساب صنعتی یکی از دهها پروژه زیست محیطی اجرا شده در این شرکت می باشد که از سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسیده و پساب صنعتی شرکت را مطابق با استانداردهای محیط زیست تحت کنترل قرارداده است. علاوه بر این نخستین و بزرگترین سیستم آبگیری از لجن در میان تصفیه خانه های آب کشور با عنوان پروژه حفاظت از رودخانه کارون ، یکی از طرح های مهم زیست محیطی شرکت فولادخوزستان است که در سال جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح گردید.pic۴
مسئولیت پذیری اجتماعی و توجه به جامعه یکی دیگر از راهبردها و سیاست های شرکت فولاد خوزستان است .در این زمینه اقدامات متعددی به اجرا درآمده است . طراحی ، ساخت و نصب پل فولاد بعنوان یکی از پروژه های مهم اجتماعی شرکت فولادخوزستان است که از زمان اجرا تاکنون ضمن انتقال بخش قابل توجهی از ترافیک ماشین آلات سنگین از محورهای مرکزی شهر به محوری ایمن وحاشیه ای نسبت به مناطق پر تراکم شهری دراهواز ، دسترسی مناسب و آسانی را برای اهالی این مناطق فراهم نموده ونقش تعیین کننده ای در تسریع جابجایی اهالی ونیز جریان دائمی حمل محصول ومواد اولیه کارخانجات صنعتی منطقه داشته است .
پروژه ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهدای فولادخوزستان یکی دیگر از اقدامات فولاد خوزستان در حوزه خدمات رسانی به اقشار جامعه می باشد که عملیات اجرایی آن به سرعت در حال پیگیری می‌باشد.