تاثیر زاینده رود بر گردشگران داخلی است نه خارجی

دنیای اقتصاد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به خشک شدن زاینده‌رود گفت: این موضوع بر گردشگری داخلی تأثیر داشته ولی بر گردشگری خارجی تأثیر چندانی نداشته است. فریدون اللهیاری با اشاره به برنامه توسعه مناطق نمونه گردشگری اظهار کرد: متأسفانه درگذشته برخی مناطق بدون انجام مطالعات و بررسی‌های ابتدایی به‌عنوان مناطق نمونه گردشگری تصویب و مورد سرمایه‌گذاری قرار می‌گرفتند و مدتی بعد با مشکلاتی از قبیل مسائل زیست‌محیطی، مشکلات مربوط به حوزه آب و غیره مواجه می‌شدند.

وی با تأکید بر لزوم انجام مطالعات ابتدایی پیش از سرمایه‌گذاری افزود: در همین راستا قصد داریم با ارائه مشاوره و انجام مطالعات و بررسی‌های لازم پیش از ورود سرمایه‌گذار از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنیم. بنابراین با کمک کمیته توسعه گردشگری و کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به دنبال این هستیم تا زمینه سرمایه‌گذاری بر روی مناطقی که از پیش موردبررسی قرارگرفته‌اند را هموار کنیم. وی با تأکید بر لزوم توسعه مناطق نمونه گردشگری در استان اصفهان افزود: در این راستا جلساتی با حضور معاون استاندار و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار کرده‌ایم که خوشبختانه تصمیمات خوبی نیز اتخاذشده است.

اللهیاری از تدوین سند جامع گردشگری توسط معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: متولی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است ولی ممکن است دستگاه‌ها سندهای‌ درو نبخشی را تعریف کرده و فعالیت خود را با آن هماهنگ کنند ولی تنظیم و تدوین سندی که دارای جنبه برنامه‌ای و عملیاتی بوده و الزامات قانونی در آن لحاظ شده باشد، در چارچوب وظایف این اداره کل است. وی با اشاره به خشکی زاینده‌رود در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: خشکی زاینده‌رود بر گردشگری داخلی تأثیر داشته ولی در گردشگری خارجی تأثیر قابل‌توجهی نداشته است.