بازیهای آموزشی برای رایانهها
طی چند دهه اخیر، بسیاری از بازیهای ویدئویی جهت آموزش دادن به افراد طراحی میشوند؛ اما این بار محققان آمریکایی با استفاده از بازی ساده پکمن (Pac-Man) میتوانند به رایانهها آموزش دهند. درواقع با تشکیل دو گروه رایانههای معلم و رایانههای دانشآموز این عمل انجام میشود. گروه دانشآموزان شروع به بازی کرده و در هر قسمت که خطری آنها را تهدید کند، گروه معلمها وارد عمل شده و آنها را راهنمایی میکنند. انگیزه اصلی از این پژوهش، ساخت روباتهایی است که بتوانند به انسان آموزش دهند. بسیاری از معلمها و والدین به هنگام آموزش کودکان نمیتوانند در مواقع ضروری جهت حفظ آنها از خطر اقدام مناسب انجام دهند، اما این روباتها قادر خواهند بود فارغ از اشتباهات انسانی آموزشهای لازم را در لحظه مناسب ارائه کنند.
طی چند دهه اخیر، بسیاری از بازیهای ویدئویی جهت آموزش دادن به افراد طراحی میشوند؛ اما این بار محققان آمریکایی با استفاده از بازی ساده پکمن (Pac-Man) میتوانند به رایانهها آموزش دهند.
درواقع با تشکیل دو گروه رایانههای معلم و رایانههای دانشآموز این عمل انجام میشود.
گروه دانشآموزان شروع به بازی کرده و در هر قسمت که خطری آنها را تهدید کند، گروه معلمها وارد عمل شده و آنها را راهنمایی میکنند. انگیزه اصلی از این پژوهش، ساخت روباتهایی است که بتوانند به انسان آموزش دهند.
بسیاری از معلمها و والدین به هنگام آموزش کودکان نمیتوانند در مواقع ضروری جهت حفظ آنها از خطر اقدام مناسب انجام دهند، اما این روباتها قادر خواهند بود فارغ از اشتباهات انسانی آموزشهای لازم را در لحظه مناسب ارائه کنند.
ارسال نظر