نماسازی های جدید ، برای متقاضیان انبوه
با وجود رونق ساخت‌وساز در کشور هنوز اکثر دست‌اندرکاران این بخش بر استفاده از مصالح و تجهیزات سنتی اصرار دارند و رغبتی به فناوری‌ها و مصالح نوین نشان نمی‌دهند.
بهرام عماری الله یاری، مدیرعامل شرکت و ناصر پاریاب نایب رئیس هیأت مدیره آروین‌اوزمان در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در منطقه صنعتی خرمدشت خواستار ایفای نقش دولت در ارتقای فرهنگ صنعت ساختمان شدند.
شرکت آروین‌اوزمان که فعالیت خود را از حدود سه دهه قبل آغاز کرده تولیدکننده سازه‌های دکوراتیو، کنسول‌، پارتیشن، رک‌های مخابراتی و تجهیزات نمای ساختمان می باشد و مشغول فعالیت است.
این شرکت که تا پیش از انتقال به محل کنونی در شهرری فعالیت داشت، اکنون و به مدد استفاده از دانش فنی روز دنیا در زمینه نمای ساختمانی یکی از واحدهای معتبر فعال در این حوزه است.
استقبال قابل توجه از عملکرد این شرکت موجب شده مدیرانش در صدد اجرای طرح توسعه برآیند که در این راستا زمینی به مساحت ۴/۲ هکتار در شهرک صنعتی شمس‌آباد که تقریبا نیمی از درخواست این شرکت بود، در نظر گرفته شده که با پایان روند انتقال زمین احداث تاسیسات بلافاصله آغاز خواهد شد.
مهندس پاریاب نایب رئیس‌ هیأت‌مدیره شرکت که خود واحد دیگری به نام نیکان نیرو (دارای رتبه ۱ ابنیه و پروژه‌های ساختمانی) را مدیریت می‌کند با اشاره به اینکه برای واحد جدید ماشین‌آلات روز دنیا از تولیدکنندگان معتبر اروپایی در نظر گرفته شده، از نیاز این شرکت به تسهیلات دولتی برای احداث و تکمیل تاسیسات و خرید ماشین‌آلات در محل جدید آروین‌اوزمان می‌گوید.
او با اشاره به این که در کشور اجرای نمای ساختمان به مواد و مصالح معدنی (سنگ‌های ساختمانی) و مصالح ترکیبی (آلومینیوم و کامپوزیت) بسنده شده از ضرورت تغییر این رویکرد و اجرای سیستم ها و نماهای خاص فلزی به عنوان اصلی اجتناب‌ناپذیر یاد می‌‌کند.
آروین‌اوزمان با استفاده از ورق‌های فولادی، آلومینیومی، مس، استیل و تیتانیوم اجزایی برای نما می‌سازد که علاوه بر شکیل بودن قابلیت‌هایی چون مقاومت در برابر لرزه داشته و چون عایق‌های حرارتی عمل می‌کند.
پاریاب با اشاره به این که نیکان‌نیرو و آروین اوزمان یک مجموعه و گروه هستند، از توانمندی‌های این گروه و اجرای برخی پروژه‌های شاخص توسط آن همچون پردیس سینمایی ملت و سینما آزادی تهران خبر می‌دهد که در نوع خود منحصر به فرد هستند.
او با یادآوری اینکه تولیدات آروین‌اوزمان در زمره ۵ کار برترو انحصاری کشور در زمینه نمای ساختمان و سازه‌های دکوراتیو است از برنامه‌ریزی برای افزایش نیروها از ۵۰ نفر امروز به بیش از ۵۰۰ نفر طی سه سال و در چارچوب طرح توسعه شرکت به عنوان گامی رو به جلو یاد می‌کند.
تکنولوژی لازم برای تولید نماهای برتر با تلاش مدیران این واحدها از کشورهای اروپائی و آمریکائی به کشور منتقل شده و می تواند نقشی به سزا در ارتقای صنعت ساختمان در کشور داشته باشد.
از دیدگاه مدیران خلاق و نواندیش این شرکت، در حال حاضر آروین اوزمان برای پاسخ به تقاضای انبوه مشتریان خود با حداکثر ظرفیت کار می کند. برای رسیدن به این سقف فعالیت که حاصل تکنولوژی مدرن و به روز برای تولید نماهای برتراست، با تلاش مدیران شرکت به ایران منتقل شده و می توانند نقشی بسزا در ارتقای صنعت ساختمان کشور ایفا کند.کمک سهامداران و تلاش مدیران مجموعه‌ای است هماهنگ و این عوامل موجب شده آمادگی ۵/۱ الی ۲ برابر افزایش سرمایه‌گذاری حاصل شود.
الله یاری نیز خاطر نشان ساخت که با سرعت گرفتن پروژه های دردست اقدام و هزینه های پیش بینی شده اکنون آروین اوزمان به حدود ۲۵ میلیارد تومان نقدینگی برای اجرای طرح‌های جدید نیاز مبرم دارد که اگر مسئولان قول مساعد دهند قطعا آستین‌ها را بالا زده و وارد گود خواهیم شد. وی افزود: در واقع ما به حمایت های اعتباری و معنوی دولتی‌ها احتیاج داریم اما نه با بهره ۲۵ الی ۲۸ درصد که بانک‌ها مطالبه می کنند.
مدیر عامل شرکت آروین اوزمان با اعلام این که در ماه آینده کلنگ فاز اول طرح توسعه شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد به زمین زده می شود از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران رسما دعوت کرد در این مراسم حضور یابد.
مهندس صادقی در پایان این دیدار با قبول دعوت مدیران شرکت دستورات لازم برای بررسی درخواست آنها برای برخورداری از تسهیلات دولتی و اجرای طرح توسعه را صادر کرد.