مدیرعامل شرکت سامان گستر در جلسه ای با حضور هیآت مدیره و معاونان با تبیین وضعیت رکود تورمی حاکم بر کشور و بحث تحریم ها و مذاکرات و تلاش های صورت گرفته در عرصه دیپلماسی اظهار داشت: متأسفانه تاکنون گشایشی را در عرصه اقتصادی کشور شاهد نبوده ایم و بازار سرمایه و بورس به عنوان شاخص و دماسنج اقتصاد کشور اوضاع نه چندان رضایت بخشی را در عرصه های مختلف کسب و کار در کشور ترسیم می سازد.
مجید کیانی بیان داشت: تداوم رکود اقتصادی و کاهش شدید قدرت خرید در سال گذشته، شکاف بین عرضه و تقاضا را در این بخش عمیق تر و رکود در حوزه مسکن و املاک را بیش از پیش ساخت تا آن جا که سال مالی ۹۴-۹۳ به یکی از بدترین سال های رکود تاریخی مسکن مبدل شد. وی در ادامه افزود: اکثر کارشناسان ارشد اقتصادی اذعان دارند اگر بنگاهی طی سال های ۹۳ و ۹۴ به سود دست یافته باشد، شاهکار کرده است. کیانی وضعیت مالی و اقتصادی سامان گستر را طی سال مالی منتهی به پایان شهریور ۹۴ علیرغم تنگناها و فشارهای متعدد، مناسب توصیف کرد. وی همچنین کمبود نقدینگی را یکی از معضلات اصلی بنگاه های اقتصادی از جمله سامان گستر در شرایط فعلی بیان کرد و خواستار ادامه همدلی ها و حمایت های فکری و معنوی از سوی سهامداران شد.

دکتر جمالی نژاد، رییس هیأت مدیره شرکت سامان گستر اصفهان و شهردار اصفهان نیز با اشاره به پتانسیل بسیار بالای اصفهان برای سرمایه گذاری و انتقاد از برخی کج فهمی ها و نگاه های ضد توسعه که در بعضی از بخش های استان به چشم می خورد، گفت: سامان گستر اصفهان دارای ظرفیت ها و قابلیت های بالایی در جهت توسعه هر چه بیشتر اصفهان است. وی اقتصاد برون زا را رمز موفقیت کشور در سال های پیش رو دانست و اظهار داشت: سامان گستر اصفهان اولین تشکل اقتصادی استان است که در سال ۱۳۷۵ الگوی مردمی سازی جریان سرمایه گذاری ها که امروزه یکی از مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود را به اجرا در آورد.