غلامرضا انصاری - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری

1) با زور نمی‌توان مانع از تولید فکر و اندیشه شد. استفاده از تکنولوژی و ابزارهای الکترونیکی نیز به همین شکل است مگر وقتی برخی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک فیلتر شدند، مانع از حضور مردم یا مسوولان در این شبکه‌ها شد.


در حال حاضر کدام مسوول را سراغ دارید که در فیس بوک حضور نداشته باشد. نمی‌توان برخورد قهری با پدیده‌های جدید کرد و راه حل استفاده صحیح ازآن، تولید فکر و اندیشه برتر است. باید در این شبکه‌ها یکسری خط قرمزهای پذیرفته شده مانند دین، نهاد رهبری، مسائل اعتقادی قرار دهیم و سپس اجازه دهیم هر گونه نقد حتی نقد تند و تیزپر مبنای این خط قرمزها در آن مطرح شود و از آن نترسیم.

فیلترینگ نمی‌تواند مانع از نفوذ اندیشه شود که باید اجازه دهیم پنجره‌ها باز شود تا هوای آزاد جریان داشته باشد ممکن است چند میکروب هم در این میان وارد هوا شود اما خاطرمان باشد انسان استریل شده با یک میکروب معمولی از پا در می‌آید.

2)صد درصد تاثیر داشته است مگر می‌شود در زمانی که ماشین اختراع شد تا مشکلات مردم را تسهیل کند همچنان از وسایل تردد قدیمی استفاده کرد. شبکه‌های اجتماعی هم نقش بسیار در انتقال اطلاعات و آسایش مردم داشته‌اند.