عکس‌های باکیفیت ثبت کنید
تا همین چند سال پیش لرزشگیر اپتیکال یا OIS، تنها روی دوربین‌های مخصوص عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما حالا و با پیشرفت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های تلفن همراه هوشمند این لرزشگرها در این دستگاه‌ها نیز دیده می‌شود. لومیاهای پیشرفته نوکیا تا برخی تلفن‌های اندرویدی و حتی آی‌فون اپل از نمونه‌های بارز در این زمینه هستند. هدف لرزشگیر اپتیکال، ثبت تصاویر شفاف‌تر و ویدئوهای روان مخصوصا در شرایط عکاسی با نور کم است. سنسورهایی با دقت بالا، لرزش‌های ناخواسته اندک را شناسایی و جهت از بین بردن آنها فعالیت می‌کنند. در واقع موتورهای بسیار ریز به صورت یک شکل کنار هم قرار می‌گیرند تا این حرکت را امکان‌پذیر کرده باشند. سایت.phonearena در گزارشی بهترین گوشی‌های هوشمند که از لرزشگیر اپتیکال به بهترین شکل استفاده کرده‌اند، معرفی کرده است.
iPhone ۶ Plus
برخلاف آی‌فون‌های نسل گذشته، آی‌فون ۶ پلاس از دوربین ۸ مگاپیکسلی با سنسور لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. این تلفن همراه در تست‌های مختلفی که پشت سر گذاشته سربلند بیرون آمده است. دوربین این گوشی مخصوصا در نور اندک عملکرد خوبی داشته است.

LG G3
همانند LG G۲، آخرین پرچمدار این شرکت کره‌ای از لرزشگیر اپتیکال روی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود استفاده کرده است تا تصاویر و ویدئوها با کیفیت هر چه تمام‌تر به ثبت برسند.

Galaxy Note ۴
نوت ۴ اولین تلفن همراه و فبلت از سری نوت سامسونگ است که دوربین آن از سنسورهای لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند (نوت ۳ تنها لرزشگیر دیجیتال داشت). دوربین گلکسی نوت ۴ کیفیت بالایی دارد و ۱۶ مگاپیکسلی است. مدل خمیده این تلفن، گلکسی نوت Edge هم از سنسور OIS بهره می‌برد.

Galaxy K Zoom
این گوشی دارای طراحی متفاوت و بیشتر شبیه به یک دوربین عکاسی است اما امکانات سخت‌افزاری دوربین این گوشی کاملا این طراحی ضخیم را پوشش می‌دهد. دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی این گوشی علاوه بر اینکه سنسور OIS دارد، قابلیت زوم ۱۰ برابری اپتیکال هم به آن اضافه شده است. برای خرید این گوشی باید خیلی علاقه‌مند به ثبت لحظات باشید.

Google Nexus ۶
همانند نکسوس ۵، نکسوس ۶ هم لرزشگیر اپتیکال دارد اما به هر حال تفاوتی در ساختار دوربین این دو دستگاه وجود دارد و گوگل و موتورولا سعی کرده‌اند هر بار نکسوس را بهتر از نسخه‌های قبلی روانه بازار کنند. دوربین این تلفن همراه ۱۳ مگاپیکسلی است.

Lumia 930
لومیا ۹۳۰ یکی از بهترین تلفن‌های همراه ویندوزفونی حال حاضر در بازار است که می‌توانید با قیمتی مناسب آن را خریداری کنید. یکی از مزایای این تلفن همراه، همچون دیگر تلفن‌های سری لومیا دوربین باکیفیت آن است. لومیا ۹۳۰ دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با فلش دوگانه و لرزشگیر اپتیکال دارد.

Lumia ۱۵۲۰
اگر لومیا 930 نمی‌تواند نظرتان را جلب کند لومیا ۱۵۲۰ را انتخاب کنید. این گوشی از نظر نمایشگر از مدل 930 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما ویژگی‌های دوربین تقریبا تفاوتی ندارد. ۲۰ مگاپیکسل با فلش دوگانه و لرزشگیر اپتیکال.

Lumia 1020
لومیا ۱۰۲۰ یکی از معروف‌ترین تلفن‌های همراه نوکیا است که به خاطر دوربین ۴۱ مگاپیکسلی‌اش شهرتی جهانی دارد. به همین خاطر شکی نیست که لومیا ۱۰۲۰ یکی از بهترین دوربین‌های موجود روی تلفن همراه را دارد که از انواع و اقسام تکنولوژی‌ها مانند OIS بهره می‌برد.

Lumia ۸۳۰
لومیا ۸۳۰ یکی از جدیدترین تلفن‌های ویندوزفونی است که از نسخه ویندوز فون ۸٫۱ پشتیبانی می‌کند. دوربین این گوشی ۱۰ مگاپیکسلی‌اش از سنسور OIS استفاده می‌کند. در حقیقت، دستاورد نوکیا با ۸۳۰، استفاده از باریک‌ترین ماژول OIS در یک تلفن همراه بوده است.

BlackBerry Passport
گوشی‌های بلک بری مورد توجه افراد خاصی هستند و مدل جدید این گوشی با نام Passport هم ظاهر کاملا متفاوتی با هر تلفن همراه دیگر دارد. اما اگر مشکلی با ظاهر آن ندارید، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی Passport از تکنولوژی OIS استفاده می‌کند.

ZTE Nubia X۶
یک تلفن همراه از ZTE چینی. نوبیا اکس ۶، نمایشگر ۶٫۴۴ اینچی با کیفیتی فوق‌العاده دارد و وقتی تصاویر گرفته شده با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را روی آن تماشا کنید بیش از پیش لذت خواهید برد.

ZTE Nubia Z7
باز هم ZTE و یک تلفن همراه دیگر با کیفیت ساخت عالی. نوبیا زد ۷ همانند اکس ۶ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور OIS دارد.

Lenovo Vibe Z۲ Pro
این غول چینی ۷٫۷ میلی‌متر ضخامت دارد در حالی که دوربین آن اندکی برآمده شده ولی به هر حال، ۱۶ مگاپیکسل و تکنولوژی OIS این مساله را توجیه می‌کند.

Luni U3
این گوشی تمام فلزی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد و همان‌طور که انتظار دارید، از تکنولوژی OIS به خوبی استفاده می‌کند.

Vivo Xshot
Vivo Xshot با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی‌اش آخرین گوشی با لرزشگیر فوق‌العاده است. علاوه بر OIS، فلش LED دوگانه، درجه گشودگی F/1.8 به همراه لنز ۶ لایه دارد که در کنار ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیگر، Xshot را به تلفنی مناسب برای تصویربرداری تبدیل می‌کند.