یکی از محصولاتی که در نمایشگاه IFA 2015 برلین بیش از بیش مورد توجه کاربران و البته شرکت‌های تکنولوژی قرار گرفته بود. ساعت‌های هوشمند بود.

در این دور از نمایشگاه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری جدیدترین محصولات خود را در این بازار که رقیبی هم برای ساعت هوشمند اپل هستند معرفی کردند. دلیل روی آوردن شرکت‌های بزرگی که در این حوزه می‌شناسیم به بازار ساعت‌های هوشمند توجه کاربران به ابزارهای پوشیدنی و گسترده‌تر شدن بازار این محصولات است. همین شرایط باعث شده تا شرکت‌های سازنده نیز تمرکز خود را روی قابلیت‌ها و کارآیی‌هایی مختلف برای این ساعت‌ها بگذارند که از میان این قابلیت‌ها می‌توان به افزایش عمر باتری این ساعت‌ها به‌مدت دو روز کامل اشاره کرد که قطعا خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌اید از سوی دیگر جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید ویر امکان استفاده از ماژول وای‌فای به‌طور مستقل به‌منظور انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند و گزینه‌هایی به‌منظور تغییر ظاهر و پس‌زمینه یا همان واچ‌فیس‌ها و نهایتا پاسخگویی به پیامک‌ها به‌طور مستقیم و از داخل ساعت‌ها فراهم شده است. در ادامه می‌توانید با جدیدترین ساعت‌های هوشمندی که به زودی روانه بازار خواهند شد آشنا شوید.

۱- نسل دوم موتورولا ۳۶۰
یکی از ساعت‌های مورد توجه در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ برلین نسخه دوم موتو ۳۶۰ بود. موتو ۳۶۰ جدید موتورولا در دو اندازه متفاوت عرضه می‌شود. نسخه بزرگ‌تر که ۴۶ میلی‌متری است و نسخه دیگر آن که ۴۲ میلی‌متر است. نکته قابل توجه در خصوص این ساعت هوشمند، نسبت صفحه‌نمایش به ابعاد بدنه آن است که باعث شده با توجه به بهره‌مندی از ظاهر خوب و حاشیه‌های باریک بتوانید صفحه‌نمایشی با مساحت زیاد در مقابل بدنه‌ای که آنچنان بزرگ نیست در اختیار داشته باشید.از دیگر قابلیت‌های جالب این ساعت، قابلیت تعویض سریع بند این ساعت هوشمند است که در واقع مکانیزمی مشابه با قابلیت موجود در اپل واچ داشته و به‌شما امکان تعویض سریع بندها را خواهد داد تا از تنوع بالای موجود به راحتی استفاده کنید. مجموعه‌ای مستقل از این ساعت هوشمند نیز برای بانوان درنظر گرفته شده که از طراحی و رنگ‌های ویژه‌ای بهره می‌برد. از سوی دیگر با استفاده از Moto Maker می‌توانید ظاهر این ساعت هوشمند را بیش از پیش تغییر دهید. این قابلیت برای موتو ۳۶۰ در آمریکا، مکزیک، بریتانیا، فرانسه و آلمان در دسترس خواهد بود.


pic1


2-Gear S2 و Gear S2 Classic
شرکت سامسونگ نیز به‌طور رسمی از ساعت‌های هوشمند جدید خود در این نمایشگاه رونمایی کرد. این نسل جدید از ساعت‌های این شرکت کره‌ای از سیستم‌عامل تایزن بهره می‌برند و خبری از اندروید ویر در آنها نیست. شاید بهترین گزینه در خصوص این ساعت‌ها امکان خرید نسخه ۳G است تا بتوانید سیم‌کارت خود را در درون آنها قرار دهید و به‌طور مستقل از آنها استفاده کنید. قابلیت حاشیه چرخان نیز امکان چرخاندن صفحه دور ساعت به‌منظور پیمایش در منوها را فراهم خواهد کرد. در قسمت سمت راست ساعت نیز دو کلید فیزیکی وجود دارد که کلیدهای هوم و بازگشت هستند تا نهایتا تعامل با هشدارها بیش از پیش ساده شود.در خصوص بهره‌گیری از سیستم‌عامل تایزن، شرکت سامسونگ اعلام کرده این پلت‌فرم در خصوص باخبر کردن شما از پیامک‌ها، رویدادهای تقویم، ایمیل‌ها، خلاصه خبرها و اهداف فعالیت‌های بدنی عملکردی قابل قبول داشته و نسخه ۳G نیز به شما امکان دریافت یا برقراری تماس را خواهد داد.

pic۲



3-Huawei Watch
رایانه مچی هوآوی که با طراحی استادانه در واقع یک ساعت هوشمند از این شرکت است از صفحه‌نمایش دایره‌ای با قطر ۴۲ میلی‌متر بهره می‌برد و یک کلید فیزیکی نیز در مکان سنتی مقابل ساعت ۲ قرار گرفته است. بهره‌گیری از کریستال یاقوتی دو لایه و فولاد ضد زنگ از ویژگی‌های مثال‌زدنی این دستگاه الکترونیکی پوشیدنی است.بهره‌مندی از باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی، با استفاده معمولی می‌تواند امکان کارکردن با ساعت را برای دو روز تضمین کند. این باتری در مدت زمان ۷۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. صفحه‌نمایش ۴/ ۱ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل نیز تراکم ۲۸۶ پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت که بیشترین مقدار در میان ساعت‌های هوشمندی است که تاکنون تولید شده‌اند. قابلیت‌های ارتباطی وای‌فای و بلوتوث نیز در این ساعت هوشمند به کار گرفته‌شده‌اند تا حتی در صورت از دست دادن ارتباط بلوتوثی با گوشی خود بتوانید هشدارها را از طریق وای‌فای دریافت کنید.

pic۳



4- Asus Zenwatch 2
یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند موجود که در سال گذشته معرفی شده بود، یعنی زن‌واچ بود، اما در نمایشگاه IFA۲۰۱۵ برلین نسل دوم این ساعت یعنی زن‌واچ ۲ نیز به کاربران معرفی شد. طراحی استفاده شده در این نسخه جدید، تقریبا مشابه نسل گذشته آن است، اما این‌بار ایسوس ترجیح داده ساعت‌های خود را در دو اندازه متفاوت عرضه کند. یکی از این ساعت‌ها از صفحه‌نمایش ۱.۶۳ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل بهره می‌برد که در واقع همان سایز و اندازه مورد استفاده در اولین زن‌واچ است و دومین نسخه نیز به صفحه‌نمایش ۴۵/ ۱ اینچی با رزولوشن ۲۸۰ در ۲۸۰ پیکسل تجهیز شده است.در قسمت سخت‌افزاری نیز هر دو ساعت از پردازنده چهارهسته‌ای اسنپ‌دراگون ۴۰۰ کوالکام با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز به همراه ۵۱۲ مگابایت رم LPDDR۲ و چهار گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برند. مدل بزرگ‌تر زن‌واچ ۲ از باتری ۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و مدل کوچک‌تر نیز به باتری ۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی تجهیز شده است.ایسوس امکان استفاده از مدل بزرگ‌تر برای مدت ۵/ ۲ روز را تضمین کرده و مدل کوچک‌تر نیز به‌مدت ۲ روز در شرایط معمولی قابل استفاده خواهد بود. شارژ این دو ساعت هوشمند نیز از طریق کانکتور مغناطیسی انجام‌پذیر بوده و ایسوس اعلام کرده ۳۶ دقیقه زمان برای شارژ زن‌واچ ۲ تا ۵۰ درصد نیاز است.

pic۴



5- GO WATCH آلکاتل
در جریان برگزاری نمایشگاه IFA ۲۰۱۵، آلکاتل نیز از نسل جدید محصولات خود رونمایی کرد. این شرکت در این نمایشگاه خانواده جدیدی از محصولات خود را با عنوان GO رونمایی کرد که شامل یک ساعت هوشمند با نام GO WATCH و یک گوشی هوشمند با عنوانGO PLAY بود. در ساعت هوشمند GO WATCH قابلیت‌هایی نظیر ضد آب، ضد ضربه و ضد گرد و غبار بودن دیده می‌شود. این ساعت هوشمند با وجود اینکه مبتنی بر اندروید نیست، اما با گوشی‌های اندروید و آی او اس به خوبی کار می‌کند. همچون بسیاری از ساعت‌های هوشمند، گو واچ نیز قادر است اعلانیه‌های مربوط به پیام‌ها، تماس‌های دریافتی، ایمیل و وضعیت آب و هوا را به‌صورت اعلانیه در اختیار کاربر قرار دهد. ظاهر ساعت را می‌توان به همراه بند‌های آن تغییر داد. یکی از قابلیت‌های این ساعت اندازه‌گیری احساس است که با فشار دادن کلید تعبیه شده، این فاکتور از طریق سنسورهای ضربان سنج، ارتفاع سنج و شتاب‌سنج محاسبه می‌شود.از جمله‌ مشخصات فنی گو واچ باید به صفحه‌ نمایش ۱.۲۲ اینچی با وضوح تصویر ۲۴۰ در ۲۴۰ به شکل دایره، پردازنده‌ مبتنی بر Cortex-M۴ با فرکانس ۱۸۰ مگاهرتز و باتری ۲۲۵ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

pic۵