بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از فولادسفیددشت

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور به همراه استاندار و جمعی از مدیران استان، از پروژه مجتمع فولاد سفیددشت در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال وبختیاری، وزیر اموراقتصادی و دارایی در سفر به ایناستان ضمن بازدید از خطوط تولید و واحدهای مختلف پروژه مجتمع فولاد سفیددشت از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و اقدامات انجام شده قرار گرفت . دکتر طیب نیا در حاشیه این بازدید در سخنانی به اهمیت پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از هفت پروژه استانی فولاد کشور است که با حمایت دولت و شرکت فولاد مبارکه اصفهان به زودی شاهد تولید با کیفیت محصول فولادی در این شرکت خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای سیاست های اصل ۴۴ در کشور گفت: باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی در کشور فراهم کنیم و دولت سیاست و برنامه ریزی دقیق و مدونی را جهت حمایت از تولید تدوین کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی از قاچاق کالا به عنوان یکی از مخاطرات جدی تولید و صنعت یاد کرد و گفت: دولت از تمام توان خود برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق استفاده می کند . دکتر طیب نیا تصریح کرد : دولت به منظور حمایت از تولید داخلی برخی از تعرفه های کالاهای وارداتی را افزایش داد تا توان رقابت برای تولید کننده ایرانی فراهم شود. وی به بازدید خود از واحد " احیای مستقیم وانباشت وبرداشت " شرکت فولاد سفید دشت اشاره کرد و گفت: این پروژه از مدرن ترین تجهیزات و با توان بومی متخصصان داخلی به ویژه شرکت فولاد مبارکه آماده بهرهبرداری رسمی است. مهندس محمود ارباب زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری در این دیدار ضمن خیرمقدم به وزیر اقتصاد، استاندار و مدیران این استان و گرامیداشت هفته دولت گفت: فاز اول پروژه فولاد سفید دشت با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی آماده بهره برداری است.

ارباب زاده افزود: فاز اول این پروژه شامل واحدهای احیای مستقیم، واحد انباشت و برداشت است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۸۰۰ نفر را فراهم کرده است. مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت افزود: این پروژه یکی از طرح های هفت گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در شهرستان بروجن واقع شده و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار آغاز شده است. وی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با داشتن ۶۵ درصد از سهام این شرکت بزرگترین سهام دار فولاد سفید دشت است که با حمایت این شرکت و ایمیدرو و حمایت مدیران استان در تأمین آب در آستانه بهره برداری رسمی آن هستیم .