تصور کنید عصر یک روز تعطیل است و شما برای رفتن به بیرون همراه دوستانتان آماده می‌شوید. لباس‌هایتان را پوشیده و از هر نظر آماده‌ شده‌اید تا یک روز عالی را با دوستانتان سپری کنید. اما ناگهان متوجه می‌شوید که باتری گوشی شما در حال تمام شدن است و چیزی تا خاموش شدن آن باقی نمانده است. اکثر ما در چنین شرایطی قرار گرفته‌ایم و خوب می‌دانیم که بودن در این وضعیت احساس خوبی برایمان ندارد. به هر حال برای اینکه خالی شدن سریع گوشی یا تبلت برای شما مشکلی ایجاد نکند در ادامه به سریع‌ترین و موثرترین راه‌های پیشنهاد شده از سوی سایت phonearena اشاره خواهیم کرد. ترفند‌هایی که کمک می‌کند گوشی یا تبلت شما سریع‌تر شارژ شود و همچنین این شارژ زمان بیشتری نیز باقی بماند.


۱- گوشی خود را در حالت Airplane قرار دهید یا آن را خاموش کنید:pic۱
این روش به احتمال زیاد برای بسیاری از خوانندگان تازگی ندارد. زمانی که گوشی شما در حالت استندبای قرار دارد، مقدار اندکی انرژی مصرف می‌کند ولی با فعال‌سازی حالت Airplane این مقدار اندک باز هم کاهش می‌یابد و باعث می‌شود تا شارژ گوشی با سرعت بیشتری انجام شود. برای دریافت نتیجه بهتر حتی می‌توانید گوشی خود را خاموش کنید؛ در این صورت شارژ گوشی شما حتی از حالت قبل هم سریع‌تر انجام می‌شود.


۲- استفاده از شارژر اصلی گوشی، اجتناب از شارژ به کمک پورت USB کامپیوتر:pic۲
در بسیاری از موارد، شارژری که به همراه گوشی یا تبلت شما عرضه شده با سرعت بیشتری وسیله دیجیتالی شما را نسبت به درگاه USB کامپیوتر شارژ می‌کند. دلیل این امر این است که یک درگاه USB 2.0 در یک کامپیوتر، خروجی 5/0 آمپری را فراهم می‌کند و خروجی درگاه USB 3.0 نیز که از طریق اتصال‌دهنده آبی رنگ داخل درگاه قابل تشخیص است، نهایتا تا 9/0 آمپر افزایش می‌یابد.
به عبارت دیگر دستگاه‌های دیجیتالی شما با سرعت کمتری شارژ می‌شوند. یک شارژر گوشی عادی حداقل جریان یک آمپری را فراهم می‌کند و این در حالی است که شارژرهای تبلت‌ها معمولا رقمی معادل ۲ آمپر دارند. البته هرچه میزان این آمپرها بیشتر باشد دستگاه شما نیز سریع‌تر شارژ می‌شود.


3- استفاده از شارژری که مقدار بیشتری آمپر در اختیار شما می‌گذارد:pic3
همان‌طور که اشاره کردیم شارژرهای تبلت‌ها می‌توانند جریانی معادل ۲ آمپر و حتی بیشتر را در اختیار شما قرار دهند. اگر فرض کنیم که شما شارژر یک تبلت را در اختیار دارید و برای شارژ گوشی خود از آن استفاده کنید، در این صورت گوشی شما با سرعت بیشتری شارژ خواهد شد. اما اگر شارژر تبلت در اختیار ندارید، شارژرهای دیواری قدرتمند در بازار وجود دارند که چندان هم گران نیستند این نوع شارژرها در سریع شارژ شدن گوشی یا تبلت شما کمک زیادی می‌کنند. اگر نگران هستید که ممکن است استفاده از این نوع شارژرها باعث انفجار گوشی شما شود باید بگوییم که این نگرانی کاملا بی‌مورد است. شما به آسانی می‌توانید میزان خروجی شارژر خود را با مطالعه موارد نوشته شده روی این نوع شارژرها متوجه شوید. به دنبال عددی باشید که بعد از آن حرف A نوشته شده است.


4- استفاده از پورت USB مک برای شارژ آی‌فون و آی‌پد:pic4
اگر شارژر دیواری در اختیار ندارید برای شارژ آی‌فون یا آی‌پد خود از درگاه USB مک استفاده کنید. مک‌های جدید وقتی که یکی از محصولات شرکت اپل (iDevice) به آنها متصل می‌شوند جریان خروجی از درگاه را تا ۱/۱ آمپر افزایش می‌دهند.


5- استفاده از نرم‌افزارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت‌ها برای افزایش جریان خروجی پورت‌ها:pic5
دوباره باید به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از پورت‌های USB به‌کار گرفته شده در کامپیوترها جریان خروجی بین ۵/۰ تا ۹/۰ آمپر را ارائه می‌دهند؛ البته استثناهایی هم وجود دارد. به هرحال برای مثال ایسوس برنامه‌ای برای ویندوز به نام Ai Charger طراحی کرده که برای افزایش جریان خروجی از پورت‌ها البته در مادربوردهای سازگار با این نرم‌افزار طراحی شده است. گیگابایت هم یک ابزار مشابه در این زمینه دارد که به صورت یک درایور نصب می‌شود و on/off Charge نام دارد. اگر با سخت‌افزار کامپیوتر آشنایی مختصری دارید می‌توانید با یک بررسی ساده متوجه شوید که آیا چنین نرم‌افزاری برای کامپیوتر شما وجود دارد یا خیر. این نکته مهم را نیز فراموش نکنید که قبل از استفاده از چنین ابزارهایی مطمئن شوید که آنها توسط شرکت معتبر سازنده سیستم شما ارائه شده است.


6- استفاده از ChargeDr:
ChargeDr یک افزایش‌دهنده شارژ USB است که باعث می‌شود تا خروجی یک پورت USB کامپیوتر افزایش یابد. این وسیله با برقراری ارتباط با اجزای درونی کامپیوتر شما، موجب افزایش جریان خروجی می‌شود. البته ممکن است این ابزار در بعضی از کامپیوترها نسبت به دیگر کامپیوترها بهتر عمل کند. قیمت این ابزار در حدود ۲۰ دلار است.pic۶


7- استفاده از کابل میکرو USB:
pic۷
آخرین راه برای کمک به شارژ سریع و موثر تبلت یا گوشی شما استفاده از یک کابل میکرو USB است که به‌طور همزمان می‌تواند به دو درگاه USB متصل شود و جریان را از هر دوی آنها گرفته و به گوشی شما منتقل کند. این کابل‌ها به‌خصوص زمانی که شارژر گوشی شما کنارتان نیست، بسیار کاربردی است.