سرنوشت شوم با پورشه قرمز
پل واکر، هنرپیشه آمریکایی سری فیلم‌های حادثه‌ای معروف «سریع و خشن» (Fast & Furious) سرنوشتی عجیب داشت. او که در پنج قسمت از 6 قسمت این مجموعه بارها در نقش راننده‌ای حرفه‌ای و توقف‌ناپذیر نقش‌آفرینی کرد و از خطرات و تصادفات متعدد جان به در ‌برد، روز شنبه در سن 40 سالگی در یک تصادف رانندگی در جنوب کالیفرنیا در دم کشته شد، آن‌ هم درحالی‌که خود راننده نبود.
واکر در یک پورشه قرمز‌رنگ کاررای GT 2005 نشسته بود که راننده‌اش یکی از هم‌تیمی‌هایش در تیم رانندگی‌شان بود. خودرو در منطقه سانتا کلاریتا به یک تیر چراغ بتنی در خیابان برخورد کرد و به سرعت اسیر شعله‌های آتش شد. راننده، راجر رودِس هم در دم کشته شد. بنا به گزارش‌ها بوی دود صبح روز یکشنبه هم در محل به مشام می‌رسید. شدت تصادف به حدی بود که یکی از شاهدان در محل به خبرنگاران گفت که تیر چراغ برق خودرو را از وسط نصف کرد. دانا بی، کارآگاهی در لس‌آنجلس به سی‌ان‌ان گفت تخلیه کامل بقایای اجساد به شدت سوخته این دو از خودروی درهم‌شکسته و سوخته تا 48 ساعت زمان نیاز دارد. ظاهرا سرعت بیش از حد اصلی‌ترین عامل این تصادف بوده است و عجیب آنکه به همان تیر چراغ، تابلویی نصب بوده که روی آن حداکثر سرعت 45 مایل در ساعت (حدود 72 کیلومتر در ساعت) درج شده بود. خط ترمزی به طول چند متر روی زمین کاملا مشهود بوده، اگرچه بازرسان هنوز مطمئن نیستند که این خط ترمز با همین تصادف مرتبط باشد. متخصصان می‌گویند رانندگی با این پورشه کاررای GT که از قرار قیمت خریدش 45 هزار دلار بوده است، حتی برای حرفه‌ای‌ها دشوار و رانندگی با سرعت بالا در آن ترسناک است. پورشه حالا به تلی از آهن و لاستیک بی‌شکل تبدیل شده است.این اتفاق در جریان مراسم خیریه‌ای افتاد که واکر و رودِس برای کمک‌رسانی به قربانیان طوفان هایان در فیلیپین در فروشگاه اتومبیل رودِس ترتیب داده بودند. آنتونیو هولمز از دوستان رودِس به روزنامه محلی سانتا کلاریتا گفته که آنها مراسم را برای دقایقی ترک کردند تا گشتی با پورشه بزنند. ساعت حدود سه ونیم بعدازظهر بوده و اهالی می‌گویند این منطقه در این ساعت روز معمولا خلوت است. تنها 10 دقیقه پس از آنکه پورشه پارکینگ را ترک می‌کند صدای برخورد که بسیار مهیب هم بوده به گوش رسیده. pic1
هولمز می‌گوید: «صدای تصادف را از همانجا شنیدیم. سخت بود که بفهمیم دقیقا چه اتفاقی افتاده. یکی گفت که خودرویی آتش گرفته. همه دویدیم و کپسول‌های آتش‌نشانی را از خودروهایمان برداشتیم و به سرعت به خودرو رسیدیم. پورشه در آتش می‌سوخت. جز شعله هیچ‌چیز نبود. آنها گیر افتاده بودند.» او می‌گوید خودش، دوستانش و ۲۰ کارگر فروشگاه بسیار تلاش کردند تا آنها را نجات دهند، اما در حقیقت کاری از دستشان برنمی‌آمده و شاهد بوده‌اند که پیش از رسیدن ماموران آتش‌نشانی دوستانشان در آتش سوختند. بررسی‌های پلیس و متخصصان برای یافتن علت اصلی این حادثه همچنان ادامه دارد.پل واکر شهرتش در آمریکا و سراسر دنیا را مدیون مجموعه فیلم‌های پرطرفدار Fast & Furious است. فیلم‌های این مجموعه روایتی مشابهند از تعقیب و گریزهای بی‌پایان مجرمان و اعضای باندهای تبهکار و همچنین مسابقه‌هایpic۲ سرعت میان نقش‌های اصلی فیلم با خودروهایی تقویت‌شده وقدرتمند، با صدای همیشگی غرش موتور آنها. خودرو، سرعت و مهارت در رانندگی مایه اصلی این فیلم‌هاست که توانست عشاق خودرو را در نقاط مختلف دنیا به تماشای پیاپی ۶ قسمت این مجموعه بکشاند، چنانکه فروش آخرین فیلم این مجموعه به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.دوج شارژر قرمز رنگ، مدل ۱۹۶۹؛ دوج چلنجر مشکی، مدل ۲۰۱۱؛ دوج شارژر نقره‌ای، مدل ۲۰۱۲؛ لوکرا (Lucra) سبز و زرد، مدل ۲۰۱۲؛ جنسن نقره‌ای، مدل ۱۹۷۱؛ فورد اسکورت آبی، مدل ۱۹۷۰؛ بی‌ام‌و M۵ و نیسان GTR آبی، مدل ۲۰۱۰ از جمله خودروهایی بودند که در این مجموعه، سرکش و بی‌قرار، زیر پای واکر و رفقا و رقبایش در خیابان‌های آمریکا جولان می‌دادند.