کمیسیون ماده 1 موظف به تعیین وابلاغ تعرفه‌های منطقی است
یدالله صادقی با تأکید بر بکارگیری ابزار تعرفه های منطقی در حمایت از این واحدها خواستار آن شد که کمیسیون ماده یک به تدوین و تصویب تعرفه ها با نگاه تقویت تولید وحمایت از مصرف کننده اقدام نماید
بموازات افزایش تولید داخل و پایداری آن باید تعرفه ها به گونه ای تنظیم شود که بطور همزمان از منافع تولید کننده و مصرف کننده حمایت کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان این مطلب گفت: افتتاح اخیر یک واحد تولید ملزومات رایانه ای در شهرک صنعتی پرند در دهه فجر یکی از این واحدهای تولیدی و کارآفرین است که عملکرد آن بویژه در ایجاد اشتغال و تولیدات صادرات محور طی مدت کوتاه بهره برداری، بی نظیر بوده است.
یدالله صادقی تصریح کرد: توسعه این واحدهای تولیدی با حفظ منافع و مصالح مصرف کنندگان و عرضه قیمت های مناسب با استقبال بازار و در جهت تنوع و رقابت پذیری کالاهای مشابه با فناوری بالا مواجه خواهد شد.
وی با تأکید بر بکارگیری ابزار تعرفه های منطقی در حمایت از این واحدها خواستار آن شد که کمیسیون ماده یک به تدوین و تصویب تعرفه ها با نگاه تقویت تولید وحمایت از مصرف کننده اقدام نماید.
صادقی با تکذیب مصاحبه خود با یکی از خبرگزاریهای داخلی در حاشیه مراسم افتتاح همایش تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی توضیح داد تعیین نرخ تعرفه موثر که متضمن پایداری تولید داخل وحفظ لشتغال و همچنین منافع مصرف کنندگان باشد که در ایران عمدتا قشر جوان دانش آموز ودانشجو و... می‌باشند وظیفه کمیسیون ماده ۱ است که با کسب اطلاعات لازم انجام خواهد .