دستگاه‌های دیجیتالی، ‌اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اینترنتی این روزها همه حوزه‌ها را با تغییر و تحول همراه کرده‌اند. حالا به‌واسطه این سرویس‌های مجازی کارها به‌راحتی انجام می‌شود. آموزش و یادگیری یکی از حوزه‌هایی است که این روزها به‌واسطه تکنولوژی با تحولات چشمگیری همراه شده است. حالا دیگر نیاز نیست افراد برای انجام کارهای مانند آموزش و یادگیری سختی‌های گذشته را تحمل کنند. برای مثال به دنبال یک کلاس آموزشی در حوزه‌ دلخواه بگردند، ‌کتاب‌های مختلف بگیرند و هزینه زیادی نیز متقبل شوند. یکی از مواردی که در چندسال اخیر بیش از پیش جامعه هنری و بهتر است بگوییم نحوه عرضه آثار هنری را تغییر داده، دستگاه‌های الکترونیکی هستند که هنرمندان به شکل‌های مختلف از آنها برای خلق اثری زیبا استفاده می‌کنند.اپلیکیشن‌های مختلفی در حال حاضر برای دستگاه‌های الکترونیکی طراحی شده‌اند که انجام کارهای هنری را بسیار آسان کرده‌اند. اگر در حوزه هنری کار می‌کنید یا به این حوزه علاقه دارید و دوست دارید وارد این عرضه شوید در ادامه می توانید با ما همراه شوید. در ادامه بهترین برنامه‌های اندرویدی به‌منظور استفاده هرچه بیشتر هنرمندان از دستگاه‌های الکترونیکی‌شان را معرفی خواهیم کرد.


Adobe Lightroom Mobile
عکاسان زیادی وجود دارند که از برنامه ادوبی لایت‌روم استفاده می‌کنند. این کاربران اکنون می‌توانند از این برنامه روی گوشی هوشمند خود نیز بهره ببرند. این برنامه در واقع به‌عنوان یک افزونه برای نسخه دسکتاپ برنامه عمل می‌کند و برای بهره‌‌مندی از آن به نسخه Creative Cloud نیاز خواهید داشت تا به‌طور کامل از تجربه کاری خود لذت ببرید.این برنامه امکان ویرایش فایل‌های RAW و همچنین فایل‌های موجود در گالری دستگاه اندرویدی شما را فراهم خواهد کرد، ضمن اینکه می‌توانید از تعداد محدودی از ابزارهای لایت‌روم برای بهبود خروجی تصاویر نیز استفاده کنید، همچنین می‌توانید نتیجه کار را به‌منظور استفاده از نسخه دسکتاپ لایت‌روم، با آن همگام‌سازی کنید.
pic۱

Adobe Photoshop Touch
شرکت Adobe یک نسخه فتوشاپ جهت استفاده روی دستگاه‌های اندرویدی را نیز منتشر کرده است. همانند برنامه لایت‌روم، نسخه موبایلی فتوشاپ نیز توانایی رقابت با نسخه دسکتاپ را ندارد. این برنامه از ابزارها و افکت‌هایی به‌منظور بهبود کیفیت تصویر و نزدیک‌کردن نتیجه خروجی به سلیقه شما بهره می‌برد. این برنامه از افکت‌های نقاشی، برس‌های فیلترینگ، افکت‌های متنی و همگام‌سازی با نسخه دسکتاپ به‌منظور ایجاد تغییرات بیشتر بهره می‌برد. این برنامه نیز به فضای ذخیره‌سازی ۲ گیگابایتی ابری تجهیز شده است.


Handy Art Reference Tool
اگرچه این برنامه در نگاه اول بسیار فشرده و مختصر است، اما Handy Art Reference Tool در واقع ابزاری برای هنرمندان، طراحان و نقاشانی است که به ایده‌ای برای ترسیم یک دست در موقعیت‌های مختلف نیاز دارند، به زبان ساده‌تر این برنامه یک دست را در موقعیت‌های مختلف به شما نشان می‌دهد.با استفاده از این برنامه می‌توانید به چرخش دست و تغییر نورپردازی برای دستیابی به بهترین حالت نور و سایه‌زنی اقدام کنید. از آنجا که ترسیم دست بسیار سخت است، این برنامه می‌تواند مرجعی برای حصول به بهترین نتیجه باشد. این برنامه توسط تونی مور، ImagineFX و کاربران حرفه‌ای دیگر پیشنهاد شده است.


Autodesk Sketchbook
اتودسک در زمینه معرفی و تولید نرم‌افزارهایی با قابلیت‌های فراوان، ید طولانی دارد. برنامه Sketchbook Pro یکی از معروف‌ترین و با سابقه‌ترین برنامه‌های پرطرفدار موجود در انجمن‌های هنری است. این برنامه از قابلیت‌های پیشرفته شامل فضای کاری تمام‌صفحه، امکان بزرگنمایی تا 0025 برابر، امکان استفاده از بیش از 01 برس و پشتیبانی از دراپ‌باکس برخوردار است و با ایجاد حساب کاربری رایگان SketchBook می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری نیز دسترسی داشته باشید. در‌صورتی‌که نسخه پیشرفته برنامه را خریداری کنید به بیش از 001 برس، مداد، خودکار، لایه‌های مختلف و تنظیمات پیشرفته‌تر نیز دسترسی خواهید داشت. این برنامه یکی از حرفه‌ای‌ترین گزینه‌های موجود برای هنرمندان در سیستم‌عامل اندروید است.pic2


Clover Paint
Clover Paint یکی دیگر از برنامه‌های حرفه‌ای در زمینه طراحی است. این برنامه از مجموعه پیچیده‌ای از لایه‌ها، به‌کارگیری طراحی‌های مختلف، ابزارهای انتخاب، ابزارهای انتقال و حتی کلیدهای میان‌بر بهره می‌برد. تنها نکته منفی در مورد این برنامه، روند سخت یادگیری قابلیت‌های آن است. هرچند که پس از یادگیری این قابلیت‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن است از آنها استفاده کنید. این برنامه، یک نرم‌افزار کامل و ویژه با قابلیت بالقوه در جهت کمک به شما به‌منظور خلق آثار هنری عالی است.


ArtFlow
ArtFlow یک برنامه نقاشی با بهره‌مندی از یک موتور گرافیکی با بیش از 07 ابزار و برس است. قابلیت استفاده از چندین لایه، پشتیبانی از PSD/PNG/JPEG، قابلیت پشتیبانی از NVIDIA DirectStylus و .. از قابلیت‌های فراوان دیگر این اپ است. این برنامه قدرتمند، قابلیت‌های فراوانی را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار خواهد داد اما به‌منظور استفاده از کلیه قابلیت‌های موجود باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. قابلیت پشتیبانی از S-Pen سامسونگ نیز در این برنامه پیش‌بینی شده است.

LayerPaint و LayerPaint HD
این دو برنامه، از جمله نرم‌افزارهای نیمه‌حرفه‌ای در زمینه ایجاد انیمیشن هستند. LayerPaint به‌منظور استفاده روی گوشی‌های هوشمند و LayerPaint HD نیز به‌منظور استفاده روی تبلت‌هایی با صفحه‌نمایش ۷ اینچ یا بزرگ‌تر طراحی و ساخته شده‌ است.
هر دو نسخه از این برنامه‌ها از ابزارها و برس‌هایی به‌منظور ایجاد آثار هنری البته در حوزه انیمیشن بهره می‌برند. نسخه مخصوص تبلت از قابلیت‌های اضافی مانند پشتیبانی از قلم سامسونگ و NVIDIA نیز بهره می‌برد. برخی کاربران از تجربه کاری نسخه ویژه گوشی‌های هوشمند رضایت کافی نداشته، اما کاربران نسخه ویژه تبلت نگرش مثبتی داشته‌اند.

NVIDIA Dabbler
NVIDIA Dabbler برنامه پیش‌فرض موجود روی تبلت انویدیا شیلد است. این برنامه از قلم هوشمند تبلت پشتیبانی می‌کند و مجموعه‌ای از قلم‌موها، انواع تابلوهای نقاشی و قابلیت‌های دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برخی افکت‌های موجود مانند امکان بهره‌گیری از نقاشی رنگ روغن از ویژگی‌های جالب این برنامه است. این برنامه همچنین از برخی قابلیت‌های ویژه مانند امکان ذخیره‌سازی قسمت‌های کارشده جهت تکمیل کار در استفاده‌های بعدی از برنامه و امکان به اشتراک‌گذاشتن آنها بهره می‌برد.این برنامه از قابلیت‌های فراوانی که در برنامه‌هایی مانند LayerPaint، Clover Paint یا SketchBook Pro موجود است بی‌بهره بوده، اما برنامه‌ای مناسب به‌منظور سرگرمی هرچه بیشتر کاربر است

Pose Tool ۳D
کلکسیون Pose Tool 3D مرجعی از ابزارهای مختلف است که هنرمندان می‌توانند به‌منظور ترسیم اشیای مختلف از آن بهره ببرند. نسخه معمولی این برنامه بر اعضای بدن انسان تمرکز می‌کند.می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند تغییرشکل، جابه‌جایی و اعمالی اینچنینی به‌منظور ایجاد ژست مورد نظری که می‌خواهید ترسیم کنید بهره ببرید. اگرچه این برنامه با قیمت 99/6 دلار کمی گران به‌نظر می‌رسد، اما یکی از بهترین‌ ابزارهای مرجع تصویرسازی سه‌بعدی در اندروید است.
pic۳

RoughAnimator
RoughAnimator یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در زمینه ایجاد انیمیشن است. در این برنامه می‌توانید هر فریم را طراحی کنید و سپس مجموعه‌ای از این فریم‌ها را برای ایجاد یک انیمیشن کامل مورد استفاده قرار دهید. این طرح‌ها می‌توانند ترکیبی و پیچیده یا ساده باشند. در این برنامه به تعداد بی‌نهایتی از لایه‌ها دسترسی دارید و می‌توانید از قابلیت وارد کردن صدا به طرح‌های خود نیز استفاده کنید. این نرم‌افزار همچنین از S-Pen و دیگر قلم‌های موجود در بازار پشتیبانی کرده و نتیجه خروجی را نیز می‌توانید به اشکال مختلف مانند ویدئوهای QuickTime، GIF یا سکانس‌هایی از تصاویر ذخیره کنید. این برنامه اگرچه صد درصد حرفه‌ای نیست، اما برای اکثر کاربران، برنامه‌ای کاربردی به حساب می‌آید.


Skill Paints Drawing
این برنامه در مقایسه با دیگر نرم‌افزارهای معرفی شده حرفه‌ای نیست، اما به قابلیت جذابی تجهیز شده تا بتوانید با استفاده از قلم هوشمند سامسونگ و برنامه‌های PEN UP در‌صورتی‌که از رابط‌کاربری تاچ‌ویز استفاده می‌کنید، به ایجاد تصاویر زنده جهت استفاده در پس‌زمینه اقدام کنید. بدین منظور می‌توانید از قلم‌های مختلف ارائه‌شده نیز استفاده کنید.
pic۴


Sketcher PRO
این برنامه نیز از جمله نرم‌افزارهایی است که برای هنرمندان کم‌درآمد مناسب است. این نرم‌افزار از مجموعه‌ای از قابلیت‌ها از جمله امکان استفاده از ۱۲ برس، ابزارهای پایه، حالت‌های چندگانه و دیگر قابلیت‌ها بهره می‌برد و البته کاربران می‌توانند با صرف هزینه‌ای مشخص، نسخه چاپ‌شده از اثر هنری خود را درب منزل تحویل بگیرند. این برنامه در مقایسه با برنامه‌های حرفه‌ای، قابلیت‌هایی ساده، هم‌پای برنامه‌ای مانند SketchBook Express را برای کاربر فراهم خواهدکرد.

SketchBook Express
SketchBook Express در واقع نسخه کاملا رایگان برنامه Autodesk SketchBook Pro است. این برنامه از برخی قابلیت‌های نسخه حرفه‌ای مانند امکان بزرگ‌نمایی تا ۲۵۰۰ درصد، پشتیبانی از لایه‌ها (سه لایه)، ۱۵ برس پیش‌فرض و دیگر قابلیت‌ها بهره می‌برد.مطمئنا نسخه حرفه‌ای، بهتر از این نسخه بوده اما این برنامه کاملا رایگان است. به همین دلیل، دوستداران هنر که با مشکل بودجه برای خرید برنامه‌های پیشرفته‌تر روبه‌رو هستند یا کاربرانی که قصد دارند به عنوان نسخه پیش‌نمایش از این برنامه استفاده کنند تا در صورت رضایت نسخه اصلی را بخرند می‌توانند از این برنامه بهره ببرند.
pic۵

Sketch Master
آخرین برنامه لیست ما Sketch Master از جمله برنامه‌های رایگان موجود در لیست بوده که از امکان بهره‌گیری از ۷ برس، لایه‌های مختلف و ابزارهای مختلف برای ویرایش و البته امکان وارد کردن داده‌ها از قسمت‌های مختلف و گزینه‌های مختلف برای رنگ‌دهی به طرح بهره می‌برد. کاربران حرفه‌ای به گزینه‌ای پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر نیاز خواهند داشت؛ اما کاربران نیمه‌حرفه‌ای و افرادی که تنها برای سرگرمی از این برنامه‌ استفاده می‌کنند اوقات خوشی با آن خواهند داشت.
pic۶