سوغاتی بازار کتاب برای خانواده‌ها
یاسر علیزاده کتاب یکی از مهمترین کالا‌های فرهنگی است که برای انتقال مفاهیم مهمی در زندگی می‌تواند نقش غیرقابل انکاری ایفا کند. شاید اگر کتاب‌هایی که درباره بخش‌های مهم زندگی نوشته می‌شوند به خوبی در جامعه معرفی و در دسترس مردم قرار گیرند بسیاری از مشکلات روزمره آدمی در زندگی حل شود.
در این میان کتاب‌هایی که در حوزه آموزش برای کودکان منتشر می‌شوند نقش مهم‌تری می‌توانند بازی کنند.به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم هرازگاهی کتاب‌های منتشر شده در حوزه آموش را در این صفحات منتشر کنیم تا هم به سهم خودمان قدم کوچکی برای چنین آثاری برداشته باشیم و هم اینکه علاقه‌مندان را تشویق کنیم اصولی‌تر مفاهیم آموزشی را دنبال کنند. اولین مجموعه‌ای که در همین راستا سراغش رفته‌ایم یک مجموعه 6 جلدی است که به تازگی منتشر شده است. مجموعه‌ای درباره آموزش مدیریت پول و افزایش هوش مالی برای کودکان.
اگر شما هم از نسل والدین جدید هستید، مطمئنا به اهمیت آموزش مسوولیت‌های مالی به کودکان خود آگاهید و می‌دانید که مدیریت صحیح و هوشمندانه پول یکی از مهارت‌های اساسی در جوامع امروزی است. تحقیقات نشان می‌دهد که در حال حاضر بیشتر والدین، دوست دارند که مهارت‌های مدیریت پولی را به عنوان یک وظیفه اساسی به کودکان خود آموزش دهند، هرچند که این وظیفه برای والدین با حجم زیادی از مسوولیت‌های دیگر، بسیار سنگین و البته خسته‌کننده است، اما بیشتر والدین معتقد هستند که در انجام این وظیفه، زیاد موفق عمل نمی‌کنند.
آنها عمدتا می‌گویند اطلاعات لازم و کافی برای آموزش مباحث مالی به کودکانشان وجود ندارد و با توجه به گروه‌های سنی مختلف بچه‌ها، نمی‌دانند باید چه کارهای مشخصی را انجام دهند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که برای انجام کامل و صحیح این وظیفه مهم باید خود نیز مورد مشاوره و آموزش قرار گیرند. با این حال اگر آموزش مسوولیت‌های مالی و پولی به کودکان، حتی توسط والدین با اطلاعات مالی اندک، هر چه زودتر انجام شود، نتایج بهتر و موثرتری نیز خواهد داشت.
هوش مالی برای موفقیت کودکان در زندگی آینده آنها یک نیاز ضروری است، حال اگر کودکان این آموزه‌ها را از والدین یاد نگیرند از چه کسی باید بیاموزند؟
بی‌تردید در مدرسه هم درباره هوش مالی و مباحث پولی به کودکان آموزشی داده نمی‌شود. معلمان هم معتقدند این وظیفه والدین کودک است. غیرقابل تصور است اگر فکر کنیم در مدارس از کودکان پرسیده می‌شود:
پول توجیبی خود را چگونه خرج می‌کنید؟
آیا هدف یا برنامه‌ای برای تصیمات و آینده مالی خود دارید؟
آیا با مفاهیم پس‌انداز، خرج کردن و قرض گرفتن آشنا هستید؟
آیا در مورد پول خود عاقلانه تصمیم‌گیری می‌کنید؟
هیچ‌کدام از سوالات مطرح شده را در هیچ مدرسه‌ای آموزش نمی‌دهند پس وظیفه پدر و مادر تلاش برای آماده کردن کودکان برای زندگی در جامعه با تمامی مسائل مالی واقعی است. به همین خاطر این هفته تصمیم گرفته‌ایم. یکی از اولین مجموعه کتاب‌های آموزشی، در حوزه آموزش مدیریت پول و افزایش هوش مالی کودکان را به شما معرفی کنیم. مجموعه کتاب‌های ماجراهای جویا که با تلاش محسن رجبی یکی از کارشناسان حوزه اقتصاد خانواده نوشته شده، به آموزش مفاهیم؛ کار کردن، پس‌انداز، خرج کردن صحیح پول، بدهی و قرض، درستکاری و امانت و هدیه و بخشش
پرداخته است. هدف اصلی این کتاب‌ها افزایش هوش مالی در کودکان و آموزش مدیریت پول به آنها است. نویسنده در مقدمه هر۶ عنوان کتاب این مجموعه به صورت خلاصه، به اهمیت مفهوم اقتصادی مورد نظر پرداخته است و سپس با ارائه داستانی جذاب این مفهوم را به زبان بسیار ساده و دلنشین برای مخاطب خود که همان کودکان هستند
توضیح می‌دهد.
نویسنده سعی کرده است تا با تصاویر جذاب، کودکان را برای پیگیری و ادامه مطالعه در این زمینه مشتاق کند.
مجموعه کتاب‌های جویا در قطع خشتی و جلد سخت و کیفیت خوب کاغذ منتشر شده و می‌تواند برای آموزش مفاهیم اقتصادی بسیار موثر واقع شود. ناشر این مجموعه خود مولف است که کتاب را برای پخش در اختیار ناشران معتبری قرار داده و قیمت مجموعه ۶ جلدی
۷۲ هزار تومان است.