عزیزالله دباغی مدیرعامل شرکت حدیدسازه پیشرو در دیدار فرهاد بشیری،‌ نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی به همراه یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و علیرضا قاسمی فرزاد فرماندار پاکدشت از تاسیسات تولیدی این شرکت در جمال‌آباد از تلاش این واحد برای همگام شدن با جدیدترین فناوری‌ها در زمینه تولید کنتورهای گاز و آغاز برنامه های صادراتی این شرکت در روزهای آینده خبر داد.
دباغی که سابقه ۴۸ ساله در فعالیت‌های صنعتی دارد و تا قبل از ورود به حوزه تولید کنتورهای گاز در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت داشته از توفیق در بومی‌سازی صد درصد تولید قطعات فلزی و پلاستیکی کنتورهای گاز و استانداردهای بالای آن می‌گوید که زمانی از کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان وارد می‌شد.
ظرفیت تولید سالانه حدیدسازه پیشرو حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال و معادل ۵۰ درصد تولید کشور در این صنعت است که به گفته مدیران این واحد قابلیت افزایش به یک میلیون دستگاه در سال را هم دارد.
توان تولید بالای این شرکت که در سال ۱۳۷۹ رسما راه اندازی شده است موجب شده بیش از ۵/۳ میلیون کنتور تولیدی این شرکت طبق قرارداد با شرکت ملی گاز در شبکه گازرسانی سراسری کشور مورد استفاده قرار گیرد.
حدیدسازه پیشرو سه واحد تولیدی دارد که در آن قطعات فلزی، پلیمری و لاستیکهای ضد گاز مورد استفاده در کنتورها تولید شده و سپس مونتاژ می‌شوند. این واحدها که در محدوده جغرافیایی واحدی قرار دارند در زمین‌هایی به مساحت ۱۰،‌ ۸ و ۱۰ هزار مترمربع احداث شده‌اند که جمع شاغلین آن حدود ۴۰۰ نفر می باشد.
در این سه واحد بخش‌های تحقیق و توسعه ، قالب‌سازی، ریخته‌گری، پرسکاری، پوشش ، مونتاژ و ... قرار گرفته است. در این واحدها ۱۰۰۰ قطعه مورد نیاز برای تولید کنتور تولید شده و روند مونتاژ که کاری حساس است،‌ انجام می‌شود.
به گفته دباغی عمر مفید یک کنتور گاز ۱۰ سال است، اگرچه نصب آن در محیطی مناسب و نگاهداری ادواری می‌تواند عمر آن را تا ۱۵ سال هم افزایش دهد.
حدیدسازه پیشرو در همین راستا محصولات خود را برای دو سال گارانتی کرده و تا ده سال تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار داده است.
بر اساس اظهارات دباغی با توجه به طرح‌های تحقیقاتی صورت گرفته در حدیدسازه پیشرو قرار است طی سال آینده و پس از اخذ تاییدیه‌های لازم تولید سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه کنتورهای گاز دیجیتال در این شرکت آغاز و به تدریج جایگزین حدود ۱۴ میلیون کنتور نصب شده در کشور شود.
با شروع تولید این کنتورها همزمان با توقف نصب بخشی از کنتورهای مکانیکی قرار است کنتورهای مکانیکی موجود هم در بازه زمانی ده ساله با کنتورهای دیجیتال تعویض شود.
دباغی در بخشی از این دیدار مهم‌ترین مشکل واحدهای تحت مدیریتش را کمبود آب و عدم نصب انشعاب گاز در منطقه عنوان کرد و خواستار حل این مشکلات برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند تولید این شرکت شد. ضمن اینکه تسریع در پرداخت حدود ۶ میلیارد تومان مطالبات معوق این شرکت از کارفرمایان شرکت ملی گاز مورد درخواست است.
هیات بازدیدکننده در این دیدار علاوه بر آشنایی با پیشینه و عملکرد حدید سازه در جریان مشکلات این واحد هم قرار گرفت و دستورات لازم برای بررسی این موارد صادر شد.