10 مقصد برتر جست‌وجو شده در گوگل در سال 2016

استفاده از امکانات اینترنتی و گوگل توانایی‌های فراوانی به کاربران می‌دهد تا مقصد مورد نظر خود را انتخاب کرده و از ویژگی‌های سفر به آن آگاه شوند. به این ترتیب، بیشترین میزان جست‌وجو برای مقاصد می‌تواند نمایانگر تقاضای بالقوه یا بالفعل برای این محل‌ها باشد. در ادامه به ۱۰ مقصد برتر جست‌وجو شده در سال ۲۰۱۶ در گوگل اشاره می‌کنیم:

مکزیکوسیتی: پاپ در سال ۲۰۱۶ از پایتخت مکزیک یعنی شهر مکزیکوسیتی دیدار کرده و این امر موجب جلب توجه بیشتر به این شهر شده بود. قصرهای استعماری در خیابان‌های این شهر قرار دارند، در حالی که موزه‌ها و بازارهای صنایع‌دستی رنگی سایر جنبه‌های مورد علاقه گردشگران را در اختیار آنان می‌گذارند. علاوه بر این موارد، تنها غذا ارزش این را دارد که از این شهر بازدید کرد.

ریودوژانیرو: این شهر ساحلی برزیل میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بود که این رقابت‌های جهانی موجب جلب توجه به آن شد. زیبایی‌های این شهر و هتل‌هایش برای آن اعتباری به وجود آورده‌اند. به هر حال، نتیجه جست‌وجوها همیشه مثبت نبوده است: ریو امسال به دلیل داستان‌هایی در مورد ویروس «زیکا» و شرایط نامناسب آب آن نیز در صدر خبرها قرار گرفته بود.

ونکوور: این شهرکانادا پس از روز انتخابات و پیروزی جاستین ترودو با اقبال مردم مواجه شده است. اما این امر تنها دلیل جلب توجه این شهر نبوده است. این محبوبیت در حالی است که ونکوور مدت‌ها است به‌عنوان مقصدی برای قایقرانی و پیاده‌روی مورد توجه قرار دارد. همچنین برخی رستوران‌های معتبر فرانسوی در این شهر از عوامل موفقیت آن به شمار می‌روند.

رم: یکی از دلایل معروفیت شهر رم پاستاهای آن است. این شهر ایتالیایی خانه برخی از محصولات لذیذ نان است اما علاوه بر آن بازدیدکنندگان را به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی خود جذب می‌کند. یکی از بناهای مهم آن «کلوسئوم» و شاهکار میکل‌آنژ نقاشی سقف کلیسای سیستین موسوم به « داوری نهایی» است. حفاظت میراث تاریخی و جشن‌های سال ۲۰۱۶ نیز در این جذب گردشگران موثر است.

مائویی: اگر بخواهید بهشت را روی زمین پیدا کنید، می‌توانید به هاوایی رجوع کنید. در حالی که تمام جزایر آن زیبا هستند، مائویی بیشترین جست‌وجو را به دلیل آرامشش به دست آورده است. در این جزیره بازی‌هایی نظیر گلف برگزار می‌شود و می‌توان به تماشای آتشفشان‌ها و جنگل‌های بارانی رفت. تقریبا می‌توان مطمئن بود که اگر «بهترین مقصد برای ماه عسل» را در گوگل جست‌وجو کنید، مائویی بالاترین انتخاب خواهد بود.

تایلند: اگرچه این کشور به دلیل مرگ پادشاهش که طولانی‌ترین سلطنت را در جهان داشت، در سال ۲۰۱۶ به عناوین خبری جهان راه یافت اما سواحل خوب و جنگل‌های آن که در جذب هر ساله گردشگران موثر هستند نیز به کسب این مقام در جست‌وجوی گوگل کمک کرده‌اند. در حقیقت ۶ مورد از ۱۰ تفریحگاه برتر در آسیا به انتخاب خوانندگان مجله «کندنست» به دلیل چشم‌انداز خوب و خدمات درجه یک این کشور در تایلند قرار داشتند.

هنگ‌کنگ: این شهر آسیایی که بیش از یک مرکز مالی است، به سرعت تبدیل به یک مرکز هنری و غذایی نیز شده است. علاوه بر این، با مبلغ کمی می‌توان خدمات خوبی دریافت کرد و غذاهای ژاپنی خوبی در آن یافت می‌شوند.

لندن: بازدید از پایتخت بریتانیا ، مدتی از سال ۲۰۱۶ با توجه به اثرات ناشی از برگزیت بسیار ارزان بود. اما دلایل بسیار دیگری نیز برای کسب این مقام در جست‌وجوهای گوگل وجود دارند: جشن تولد ۹۰ سالگی ملکه الیزابت و بزرگداشت چهارصدمین سال مرگ شکسپیر. این شهر همچنین اقدام به برگزاری رویدادهای دیگری نیز کرده بود که بر اهمیت این شهر نزد جهان در سال ۲۰۱۶ افزودند.

واشنگتن دی‌سی: با توجه به اوضاع سیاسی امسال، جای شگفتی نیست که مردم از گوگل برای درک این مطلب که چه اتفاقی در پایتخت آمریکا در حال رخ دادن است، استفاده کرده باشند. در حالی که در سال ۲۰۱۶ مشخص شد که کاخ سفید میزبان ترامپ خواهد بود، می‌دانیم که این ناحیه کوچک برخی از مهم‌ترین موزه‌ها، یادمان‌ها و بناهای تاریخی را در آمریکای شمالی دارا است. این دلیلی است که گردشگران چرا باید از آن شهر بازدید کنند که ارتباطی به آرای انتخابات آمریکا ندارد.

نیویورک‌: در جایگاه برترین مقصدی که از سوی کاربران جست‌وجوکننده در گوگل در مجله کندنست منتشر شده است، یک شهر دیگر از آمریکا قرار دارد. شهر نیویورک تنها به دلیل شرکت‌های بزرگ اپل و گوگل نیست که توانسته است برای خود اعتباری دست و پا کند بلکه این شهر در فهرست شهرهایی که بیشترین تعداد حضور را در اینستاگرام داشته‌اند، در رتبه نخست جای دارد. نیویورک این امر را بیشتر مدیون هتل‌ها و میدان مشهور خود است. نیویورک‌سیتی همچنین میزبان برخی از بهترین غذاخوری‌ها، مراکز خرید و تفریحات در جهان است.