منبع : Platts
ترجمه و تنظیم: ریحانه سرلک

بازار قراضه وارداتی ترکیه در این هفته بدون تغییر بود ، فروشندگان پیشنهادها را افزایش دادند و معاملات با قیمت های بالا بسته شد . معاملات برای قراضه گرید HMS I/ II با خلوص ۲۰ تا ۸۰ که از سوی آمریکا و فروشندگان دریای بالتیک عرضه می شد با قیمت ۲۲۹ دلار CFR بسته شد . معاملات در اروپا هم با سطوحی نزدیک به همین قیمت انجام می شده است. فروشنده ها پیشنهاد خود برای قراضه با خلوص ۲۰ تا ۸۰ را ۲۳۳ تا ۲۳۷ دلار CFR افزایش دادند و احتمال پذیرش از سوی خریداران هم وجود دارد زیرا عرضه محدود شده و قیمت های چین هم افزایش یافته است . قیمت های قراضه ژاپنی همچنان ثابت مانده اما تقاضا در کره و ژاپن پائین است و علت آن رکود تابستانی است . به گفته منابع تجاری آگاه در سئول و توکیو : کارخانه هیوندای کره که با سیستم کوره قوس الکتریکی کار می کند در روز جمعه محموله ای قراضه با گرید H۲ را از ژاپن با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ ین (۱۸۸ دلار) FOB خریدارای کرده است که در مقایسه با قیمت سفارش قبلی در تاریخ ۲۲ جولای ۱هزار و ۵۰۰ ین افزایش داشته است . کارخانه هیوندای قراضه گرید شینداچی Shindachi را هم با قیمت ۲۲ هزار ین FOB سفارش داده است .

البته کارخانه هیوندای همچنان به خرید قراضه در این هفته ادامه داد . به گزارش تجار در روز جمعه این کارخانه ۴۸ هزار تن قراضه سنگین گرید HMS I از یک فروشنده معتبرآمریکائی را با قیمت ۲۲۵ دلار CFR خریداری کرده است . این محموله قرار است در سپتامبر و یا اکتبر تحویل داده شود . سفارشات قبلی قراضه گرید HMS I توسط کره ای ها با همین قیمت ۲۲۵ دلار CFR بوده است . در تاریخ ۲۴ جولای این کارخانه کره ای یک محموله قراضه گرید A۳ از روسیه با قیمت ۲۱۸ دلار CFR سفارش داده است . ارزیابی هفتگی Platts برای قراضه گرید H۲ در تاریخ ۲۷ جولای با ۵۰۰ ین افزایش به ۱۹ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ ین رسید . ارزیابی Platts همچنین برای قراضه گرید HMS I/ II با خلوص ۲۰ تا ۸۰ در تاریخ ۲۷ جولای ۲۲۵ تا ۲۲۶ دلار CFR بود .

گزارش هفتگی بازار سنگ آهن : افزایش قیمت ها با وجود رکود در بازار

قیمت های سنگ آهن در اوایل هفته جاری بدلیل افزایش تقاضا ، افزایش قیمت های فولاد و تأمین مجدد مواد مورد نیاز از سوی خریداران تقویت شد . اما قیمت ها در اواخر هفته شروع به کاهش دارد زیرا خریداران در حال ترک بازار هستند . برآورد Platts برای سنگ آهن فاین با خلوص ۶۲ درصد در روز جمعه ۶۰ دلار CFR شمال چین بود که نسبت به روز قبل از آن ۵۵ سنت کاهش داشت و در مقایسه با قیمت یک هفته قبل ۳ دلار و ۳۵ سنت افزایش یافته است . شاخص فولاد ارزیابی همین گرید سنگ آهن را با ۳ دلار و ۱۰ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۸ سنت CFR بندر تیانجین رسانده است . منبعی نزدیک به یک کارخانه در شمال چین گفت : در طول هفته جاری تأمین تدارکات کمی کند صورت می گرفت بخصوص از زمانی که ممنوعیت فرآیند آگلومراسیون در تانگشان پایان یافت . منبعی نزدیک به کارخانه هبی هم اعلام کرده که تحویل مواد به کارخانه ها با مشکل مواجه شده و کامیون های بزرگ اجازه تردد ندارند . گفته می شود ممنوعیت آگلومراسیون با در نظر گرفتن کاهش تولید فولاد قیمت های فولاد را در کوتاه مدت بالا برد .

گردائو کارخانه تولید محصولات طویل خود در نیوجرزی را فروخت

دفتر اصلی گروه فولادسازی گردائو از تولیدکنندگان محصولات طویل در آمریکای شمالی واقع در برزیل در روز ۲۷ جولای اعلام کرد یکی از کارخانه های خود در شهر پرث امبوی واقع در ایالت نیوجرزی آمریکا را با مبلغی نامشخص به یک شرکت سرمایه گذاری املاک و مستغلات بنام Northlight واگذار کرده است . گردائو یک بخش کوچک از تأسیسات تولید میلگرد خود را حفظ خواهد کرد . گردائو قبلاً در سال ۲۰۰۹ بخش فولادسازی و نورد این کارخانه را تعطیل کرده بود .