عبور منابع مالی موسسه کوثر از مرز 130 هزار میلیارد ریال
دنیای اقتصاد، گروه بنگاه‌ها_ معاون هماهنگ‌کننده موسسه اعتباری کوثر گفت: کلیه فعالیت‌های موسسه اعتباری کوثر همانند سایر بانک‌ها توسط بانک مرکزی رصد می‌شود.دارانی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان شعبه مرکزی موسسه اعتباری کوثر مشهد افزود: این موسسه در حال حاضر دارای مجوز رسمی بانک مرکزی بوده و همان مقرراتی که بانک مرکزی برای سایر بانک‌های مجاز اعمال می‌کند، برای این موسسه جاری است و خدمات آن از طریق شبکه شتاب ارائه می‌گردد. دارانی در این مراسم که همزمان با ایام ا... مبارک فجر و آغاز سی‌وهشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزارشد، ادامه داد: در نظام بانکی دو گروه بانک و موسسه اعتباری داریم که یک عده موردتایید بانک مرکزی بوده و مجوز فعالیت دارند، این عده مقید به اجرای ضوابط تعیین شده از سوی بانک مرکزی هستند . اما در این میان یک گروه نیز بدون مجوز در حال فعالیت غیرقانونی هستند که شاهد فعالیت برخی از موسسات مالی و اعتباری غیرمجازدر مشهد بودیم که همچنان برخی از اینگونه موسسات بدون مجوز در حال فعالیت هستند. وی اظهار کرد: آن دسته از موسسات و بانک‌ها که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند و نزد آن بانک اندوخته قانونی دارند، فعالیتشان توسط بانک مرکزی رصد می شود.
دارانی درباره نرخ بهره بانکی افزود: نرخ بهره بانکی یک عارضه دوگانه است. درحال حاضر همچنان بازار دچارتورم است، آن‌چه اکنون به‌عنوان تسهیلات به مردم پرداخت می شود توسط بانک مرکزی تعیین شده و همان نرخ را به سایر بانک‌ها اعلام می‌کند.معاون هماهنگ‌کننده موسسه اعتباری کوثر همچنین گفت: موسسه کوثر همانند بانک‌ها نمی‌تواند خارج از سیاست‌های بانک مرکزی قدم بردارد و خود را موظف به رعایت ضوابط می‌دانیم. البته برای اصلاح قوانین پیشنهاداتی ارائه می‌شود اما در اجرا در نهایت همان خواهد شد که بانک مرکزی اعلام می‌کند. وی گفت: البته در شرایط پسابرجام باید دید منابع مالی چه میزان افزایش می‌یابد تا براساس آن قوانین تغییر یابند.

عبور منابع مالی موسسه از مرز 130 هزار میلیاردریال

معاون هماهنگ‌کننده موسسه اعتباری کوثر افزود: این موسسه در بهمن ماه سال ۹۱ ثبت شده و در بهمن ۹۲ مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی اخذ کرد. موسسه اعتباری کوثر تاکنون اقدام به تاسیس۳۵۰ شعبه در کل کشور کرده است و سه‌هزار نیروی انسانی در آن مشغول فعالیت هستند.دارانی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال جاری منابع این موسسه از مرز ۱۳۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد. موسسه اعتباری کوثر پس از اخذ مجوز به شبکه شتاب پیوست و علاوه بر کلیه خدمات نوین بانکی اعم از ساتنا، پایا، اینترنت‌بانک‌، تلفن‌بانک و همراه‌بانک و ضمانت‌نامه بانکی نیز صادر می‌نماید.درحال حاضر تعداد ۵۰۰۰ دستگاه کارت‌خوان فروشگاهی و ۶۰۰ دستگاه خودپرداز در سراسر کشور فعال بوده و در استان خراسان رضوی ۱۷ شعبه مشغول خدمات‌دهی هستند. معاون هماهنگ‌کننده موسسه اعتباری کوثر افزود: برای موسسه اعتباری کوثر تمامی اتفاقات بزرگ در بهمن‌ماه افتاد؛ پس از ثبت و راه‌اندازی این موسسه در بهمن‌ماه ۹۲ و ۹۳ در بهمن‌ماه ۹۴ شاهد عبور منابع مالی این موسسه از مرز ۱۳هزار میلیارد تومان بودیم. وی افزود: امیدواریم در بهمن‌ماه سال آینده بتوانیم بانک کوثر را افتتاح کنیم. اکنون موسسه اعتباری کوثر در حال ترقی و رشد بوده و زیرساخت‌ها برای این موسسه تا حد زیادی فراهم شده است و این موسسه ثابت کرده که مورداطمینان مردم و جامعه قرار گرفته و در این خصوص شاخص‌های بسیار خوبی داراست.دارانی با اشاره به اینکه موسسه اعتباری کوثر در نظام بانکی در بین ۱۰ شرکت برتر دومین شرکت پیشرو شناخته شده است، گفت: در بین ۵۰۰ شرکت برتر رتبه ۵۲ را بدست آوردیم و درحال حاضر که سال پنجم فعالیت خود را می‌گذرانیم توانسته‌ایم در بین شرکت‌های برتر ۳۰پله صعود داشته باشیم. تاکنون موسسه اعتباری کوثر بسیاری از بانک‌ها و موسسات اعتباری را پشت سر گذاشته البته هدف ما قرار گرفتن در بین ۵ بانک برتر کشور است. درحال حاضر با ۵۰۴ هزار سهامدار بزرگترین شرکت سهامدار بورسی در کشور هستیم.

اعطای تسهیلات بدون کارمزد و سپرده‌گذاری

مدیر شعب موسسه اعتباری کوثر در خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این موسسه درحال حاضر دارای ۳۵۱ شعبه در سراسر کشور است، اظهار کرد: این موسسه دیرتر از سایر موسسات پا به عرصه نهاد اما به‌عنوان اولین موسسه توانست از بانک مرکزی مجوز اخذ کند و به شبکه شتاب متصل شود. درحال حاضر این موسسه با هدف توسعه و احیای سنت زیبای قرض‌الحسنه به سپرده‌گذاران و جامعه، وام بدون کارمزد اعطا می‌نماید.جهانشاهی ازجمله خدمات ارائه‌شده توسط این موسسه به پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اشاره کرد و افزود: همچنین ارتباط بسیار خوبی با نیروهای مسلح داشتیم تا خدمت ویژه‌ای برای آن دسته از افراد که حقوق خود را از موسسه اعتباری کوثر در یافت می‌کنند، درنظربگیریم. وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۷ شعبه این موسسه در خراسان رضوی گفت: ارائه تسهیلات بانکی با نرخ صفر درصد تا ۲۱درصد، ارائه انواع ضمانتنامه‌های بانکی، گشودن سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت، جذب سرمایه در صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز و حواله‌ای جاری اشخاص حقیقی و حقوقی و اعطای تسهیلات ازدواج به‌عنوان یکی از موسسات عامل بانک مرکزی از جمله خدمات شعب موسسه اعتباری کوثر در خراسان رضوی است.