افتتاح تقاطع شهید گمنام تا پایان هفته
دنیای اقتصاد- شهردار مشهد از افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید گمنام مشهد تا پایان این هفته و پیش از آغاز سال 94 خبر داد. سید صولت مرتضوی در این هفته در نشست رسانه ای که با خبرنگاران داشت، به بیان عملکرد شهرداری مشهد در سال جاری، برنامه هایی که برای نوروز پیش بینی شده، وضعیت المان های نوروزی مشهد، نوسازی تعدادی از تاکسی ها، ورود اتوبوس های جدید، اقدامات و برنامه های پیش بینی شده برای سال 94 و وضعیت خطوط قطار شهری مشهد پرداخت.
به گزارش ایسنا، مرتضوی گفت: در سالجاری تعداد ۱۵۰ المان نوروزی در شهر مشهد نصب می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ المان فاخر و جدید هستند. در راستای استقبال از بهار، ۷۴ المان فضای سبز و نیز ۲۵ المان ترکیبی از بهار فاطمی و فضای سبز در سطح مشهد جانمایی خواهد شد. همچنین به مناسبت نوروز ۲۹ طراحی و گل‌نوشته آئین مذهبی با مضامین القاب حضرت فاطمه(س)، ۳۷۰۰ مترمربع لاله‌کاری در شهر، نورپردازی درختان و کاشت هشت میلیون بوته گل در مناطق ۱۳ گانه مشهد انجام خواهد شد.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه برای اسکان مناسب زائران در ایام نوروزی اقدامات مناسبی از جانب شهرداری صورت گرفته است،‌ گفت: شهرداری نسبت به تامین فضای مناسب و راه‌اندازی کمپ‌های اسکان زائران اقدام کرده و برای شرایط اضطراری که ممکن است در صورت کاهش دمای هوا صورت ‌گیرد، 11 سالن ورزشی سرپوشیده با ظرفیت 6250 نفر مهیا کرده است.
مرتضوی با بیان اینکه پروژه تقاطع شهید گمنام پس از مدت‌ها تاخیر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید،‌ گفت: متاسفانه این پروژه موجب اذیت و آزار شهروندان و شهرداری شده بود که علت اصلی آن نیز عدم همکاری وزارت نفت بود. وی گفت: با بهره‌برداری از این تقاطع یکی از گره‌های ترافیکی شهر باز می‌شود و پروژه تقاطع شهید گمنام که تا قبل از تملک مجموعه وزارت نفت ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در طول ۵۳ روز اخیر و پس از تملک ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون ۸۵ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است.

نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی و ورود ۴۰ اتوبوس جدید به مشهد
شهردار مشهد همچنین از نوسازی 1000 دستگاه تاکسی تاکنون خبر داد و گفت: 1500 تاکسی دیگر تا پایان سال نوسازی خواهد شد، علاوه بر ورود 40 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی مشهد تا چند روز آینده 37 اتوبوس جدید نیز به ناوگان اتوبوسرانی افزوده خواهد شد. در سال آینده شهرداری مشهد در نظر دارد تا نوسازی ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی خود را با دقت و پیشرفت بیشتری انجام دهد.
به گزارش ایرنا، مرتضوی از اختصاص مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۴ کشور از سوی دولت یازدهم برای اجرای خطوط قطارشهری مشهد خبر داد و گفت: همین میزان اعتبار نیز از سوی شهرداری مشهد برای اجرا و تکمیل خطوط قطارشهری در سال ۹۴ تخصیص می یابد.
شهردار مشهد ادامه داد: اعتبارات دولتی مربوط به خطوط قطارشهری مشهد به مبلغ 100 میلیارد تومان امسال بطور کامل محقق شده است. در روزهای 27 و 28 اسفندماه نیز اوراق مشارکت به مبلغ 500 میلیارد تومان ویژه عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد منتشر می شود. وی کل اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل خط سوم قطارشهری مشهد را 4500 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: این خط به طول 28 کیلومتر از انتهای امیریه تا بلوار صبا را پوشش می دهد.
مرتضوی گفت: عملیات اجرایی این خط از نیمه ماه جاری آغاز شده، خط دوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۱۴ کیلومتر از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

جزئیات سفر مدیران شهرداری مشهد به عراق
به گزارش فارس، شهردار مشهد در ارتباط با سفر اخیر مدیران شهری به عراق گفت: مذاکرات خوبی را در ارتباط با مدیریت شهری داشتیم و تفاهم‌نامه همکاری را نیز برای انتقال تجربیات امضا کردیم که به نظرم می‌توانیم با همکاری استانداری خراسان رضوی بخش عمده‌ای از بازار عراق را در دست بگیریم.
مرتضوی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای را نیز با وزیر شهرداری‌های عراق منعقد کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ظرفیت زیادی برای انتقال تجربیات وجود دارد و امیدوارم در اربعین سال آینده بتوانیم چهره شهر نجف را تغییر دهیم و در کربلا نیز گفت‌وگوهای تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری انجام شد و در صبحانه کاری با استاندار کربلا تفاهم‌نامه انتقال تجربیات بین شهردار مشهد و استاندار کربلا امضا شد.