واگذاری معابر به شهرداری برای استفاده رایگان مردم
دنیای اقتصاد-معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: شوارع و معابر برای استفاده رایگان مردم به شهرداری واگذار شده و نباید از شهروندان برای پارک در خیابان‌های موقوفه حضرت رضا(ع) مبلغی اخذ شود. عبدالرضا اصغری اظهار کرد: آستان قدس رضوی شوارع و معابر را در راستای مصوبه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری و رفاه حال زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا(ع)، بطور رایگان در اختیار شهرداری قرار داده است؛ اما متاسفانه شهرداری بسیاری از خیابان‌های اصلی واقع در اراضی موقوفه حضرت رضا(ع) را که برای خدمت‌رسانی به مردم رایگان تحویل گرفته، به پارکینگ تبدیل کرده است، به‌طوری‌که شهروندان برای پارک در آن‌ها موظف به پرداخت وجه هستند.
وی با بیان اینکه تغییر کاربری شوارع و معابر باعث تضییع حقوق شهروندان شده است، اضافه کرد: شهرداری باید شوارع و معابر موقوفه حضرت رضا(ع) را به کاربری اصلی خود بازگرداند، در غیر این صورت موظف به پرداخت حقوق موقوفه خواهد بود.

تبصره ۳ ماده ۲۶ قانون نوسازی لغو نشده
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی در ادامه سخنان خود در پاسخ به برخی ادعاها مبنی بر اینکه آستان قدس رضوی برای املاک موقوفه خود موظف به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری است، پاسخ داد: تبصره سه ماده 26 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال 1347، موقوفات عام از جمله موقوفات آستان قدس رضوی را از پرداخت عوارض نوسازی معاف کرده است. وی افزود: اما اخیرا با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده و تبصره ماده 181 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه، شهرداری‌ها ادعا می‌کنند که موقوفات عام نیز موظف به پرداخت عوارض نوسازی هستند.
وی تصریح کرد: بر اساس استعلام آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از مجلس شورای اسلامی و نظریه معاونت قوانین مجلس، به عنوان تنها مرجعی که می‌تواند اعلام کند آیا قانونی فسخ شده است یا نه؟ تبصره سه ماده ۲۶ قانون نوسازی و عمران شهری فسخ نگردیده است و معتبر می‌باشد.