برخی با لایحه های مختلف به دنبال تضعیف توان شوراها هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از نمایندگان مجلس سعی می کنند با تصویب لوایح مختلف اختیارات شورا ها را کم کنند. رضا امینی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، به لایحه مدیریت شهری و انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم که توسط مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان سعی می کنند با تصویب این لایحه اختیارات شوراها را کم کنند که ارسال این لایحه نیز پیامی جز این ندارد. وی در قسمتی دیگر از سخنان خود افزود: همه باید مشکلات آب، هوا و محیط زیست را جدی بگیریم و با همت، تلاش و تعامل همگانی آنها را حل کنیم، همچنین استفاده صحیح از آب در آبیاری فضای سبز شهری چندی است که توسط کارگران شهرداری به درستی رعایت نمی شود و فضاهای سبز غرق در آب می شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به شروع فصل سرما، خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما، شیوع خفگی های ناشی از گاز گرفتگی را هر ساله شاهدیم که لازم است با اطلاع رسانی به موقع کمیته شهروندی، صدا و سیما و اقدامات آموزشی بیشتر سازمان آتش نشانی سعی شود از تکرار وقایع تلخ گذشته جلوگیری به عمل آید. امینی همچنین به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره و اعلام کرد: در جهت کاهش آلودگی هوا، باید از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده و آن را توسعه داد که شهرداری باید در خرید و تحویل اتوبوس های شهری و نوسازی این ناوگان سریع تر اقدام کند و از پیمانکاران قطار شهری که بر تسریع در تکمیل ایستگاه های میدان امام حسین (علیه السلام) و میدان انقلاب اسلامی تاکید دارند تشکر می کنم. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، به مشکلاتی که پیرامون قرار گیری تابلوهای شهری رخ می دهد اشاره و تصریح کرد: ساماندهی تابلو های شهری با هماهنگی اصناف و اتحادیه ها انجام شود تا شاهد نارضایتی مردم از اقدامات شهرداری نباشیم.

مدیریت شهری باید موارد پدافند غیر عامل در پروژه ها را رعایت کند

امینی به روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در سال ۸۲ مقام معظم رهبری فرمانی مبنی بر تشکیل کمیته دائمی پدافند غیر عامل صادر کردند که این روز را به عنوان روز پدافند غیر عامل تعیین و به دستگاه های اجرایی کشور اعلام شد که این روز در تقویم جاری کشور درج شود. وی افزود: با توجه به فرمان رهبری، کلیه وزارتخانه ها و سازمان ها موظف هستند که در اعتبارات عمرانی پروژه های حساس و مهم، اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را منظور نمایند. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: مدیریت شهری برای کاهش اثرات حوادث و بحران ها، چه طبیعی و چه غیرطبیعی، باید روش های مدیریت و فناوری های موجود را به ویژه در مورد ایمن سازی خدمات، تأسیسات و ساختمان های شهر بهبود بخشد و به هنگام نماید. امینی اضافه کرد: وجود نظام اطلاعاتی یکپارچه شهری در این زمینه و ارائه الگوی مدیریت هماهنگ شهری پدافند غیرعامل نیز ضروری به نظر می رسد. در این طرح شهرداری ها موظف به شناسایی روش‌های تخلیه جمعیت و طرح‌های مقابله با تهدیدات مختلف در حوزه شهر و سطح‌ بندی مراکز و کانون‌های پرخطر در حوزه شهری شده‌اند و باید با تلاش و توجه به این موضوع آسیب‌پذیری‌های شهرها را به حداقل ممکن برسانند و تدوین پیوست‌های پدافند غیرعامل در پروژه های شهری انجام شود.

رهبر انقلاب فرهنگ عمومی را به خوبی تبیین کردند

وی با اشاره به ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی دارای دو جهت «عینی» و «اعتباری» است که باید هر دو را مدنظر داشت. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: هیچ کس بهتر از مقام معظم رهبری این دو بعد فرهنگ عمومی را تبیین نکرده‌‌‌‏اند و از نظر ایشان فرهنگ عمومی دو بخش دارد . امینی تشریح کرد: یک بخش آن ظاهری و بارز مثل شکل لباس و شکل معماری است که تأثیر خاصی بر روی ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم، وقت‌شناسی، وجدان کاری، مهمان دوستی و احترام به بزرگترهاست. وی فرهنگ عمومی را حوزه‌‌‌‏ای از نظام فرهنگی جامعه دانست و تاکید کرد: پشتوانه آن اجبار قانونی و رسمی نیست، بلکه تداوم آن در گرو اجبار اجتماعی اعمال شده از سوی آحاد جامعه و تشکلها و سازمانهای غیردولتی (غیررسمی) است.