شادی آذری برآوردهای اولیه از فروش خودروها و کامیون‌های سبک در سال 2014 میلادی، ارقامی در حدود 5/85 تا 87 میلیون دستگاه را نشان می‌دهد که نسبت به آمار فروش 3/83 میلیون خودرو فروخته شده در سال 2013 افزایش خوبی را نشان می‌دهد. بر اساس آمار به‌دست آمده از منابع این صنعت، طی ماه سپتامبر، فروش جهانی خودرو و کامیون‌های سبک به بیش از 5/64 میلیون دستگاه رسید. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند کل فروش سال 2014 به 7/86 میلیون دستگاه خواهد رسید که نسبت به سال 2013 افزایشی 1/3 درصدی را نشان خواهد داد.
در اینجا به ترتیب ۱۵ برند خودرو پرفروش جهان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۴ و ارقام فروش و سهم بازاری آنها تا ماه سپتامبر به شما معرفی می‌شوند:

pic۱
pic2

از خودرو بیوک شرکت جنرال موتورز تاکنون 856 هزار دستگاه فروخته شده است و برند لکسوس شرکت تویوتا هم تاکنون در حدود 361 هزار دستگاه فروخته است. برند جیپ شرکت فیات کرایسلر در حدود 658 هزار دستگاه فروخته است و تاکنون در حدود 408 هزار دستگاه از وانت‌های مدل رَم به فروش رسیده است. سه برند برتر این فهرست در زمره 3 برند لوکس خودروهای جهان نیز هستند. مرسدس هم کمی بیشتر از بی‌ام‌و فروخته است. بی‌ام‌و فقط کمی بیشتر از آئودی فروخته است، اما رشد فروش بی‌ام‌و خیلی قوی‌تر بوده است. جنگ بر سر تولید خودروهای لوکس در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.