تجلیل از اقدامات فولادمبارکه درمسیر اقتصاد سبز
دنیای اقتصاد-پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست باهدف معرفی آخرین دستاوردهای زیست محیطی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای زیست محیطی خود را به نمایش گذارند.


به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان، معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیطزیست ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه در بخشهای مختلف دولتی، خصوصی و فعالان محیط زیست و وزرای محیط زیست و کشاورزی کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: محور بحث نمایشگاه محیط زیست، موضوع اقتصاد سبز است تا جاییکه برنامه دکتر روحانی در دولت یازدهم نیز توجه به مسائل اقتصادی با لحاظ کردن مناظرات زیست محیطی می باشد، در واقع توجه به مسائل اقتصادی در کنار مسائل زیست محیطی موضوعی است که در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مورد توجه و تأکید قرار گرفته و در حال حاضر در تمام دنیا این مسائل مورد اهمیت است. وی افزود: به دلیل توسعه ناپایدار و برنامه یک سویه ای که بر ذخایر کره زمین بر جای گذاشته، تصمیم و اراده جامعه جهانی بر این است که برای محیطزیست اقدامات اساسی انجام گیرد و تدوین اهداف توسعه پایدار در سال جایگاه ویژه ای دارد.

محسن ستاری، رییس محیط زیست فولادمبارکه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به حضور فولادمبارکه در نمایشگاه محیط زیست تهران گفت: تنویر افکار عمومی و ترویج فرهنگ زیست محیطی با اطلاع رسانی و آگاه سازی از فعالیتهای زیست محیطی شرکت از طریق حضور در چنین محافلی نظیر سمینارها و کنفرانسها و نمایشگاههای تخصصی یکی از اقداماتی است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای تحقق مسئولیتهای اجتماعی دنبال می نماید. وی افزود: اقدامات شرکت فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست بسیار متنوع و متعدد بوده که موجب تحسین نهادهای نظارتی و سایر صنایع واقع گردیده تا جاییکه این شرکت در این زمینه نیز به عنوان الگویی سرآمد درکشور معرفی و شناخته می شود.

ستاری خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه اصفهان که همواره سعی نموده است پیش قراول صنعت کشور در عرصه های کیفیت و بهره وری و محیط زیست باشد از سال گذشته با اجرایی کردن پروژه مکانیزم توسعه پاک CMD و کاهش سالانه حداقل 120 هزارتن دی اکسیدکربن اولین گامها را در این مهم برداشته است. از طرفی، دیگر اقدامات زیست محیطی بزرگ این شرکت که در سالهای 92 تا 94 اجرایی شده هنوز در حال پیشرفت و اجرا می باشد که طرح تصفیه پسابهای شهرهای مجاور یکی از این نمونه هاست که علاوه بر حل مشکلات زیست محیطی منطقه ای نقش
عمده ای در حل معضلات بهداشتی منطقه داشته و به عنوان یکی از نمونه های بارز تعهد فولادمبارکه در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود به عنوان یک صنعت متعهد است. رییس محیط زیست فولادمبارکه در ادامه افزود: پایش مداوم لحظه ای کلیه خروجی های شرکت فولادمبارکه در زمینه آلاینده های هوا، پساب با اتصال آنها به دفتر پایش فراگیر اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در جهت عملکرد شفاف زیست محیطی گام و نشانه دیگری از عمل به تعهدات و پایبندی شرکت فولادمبارکه به رعایت تولیدی پاک و سبز در راستای اهداف کلان اقتصاد ملی است. بنابراین گزارش، پانزدهمین نمایشگاه محیط زیست تهران، همزمان با نمایشگاه انرژی های تجدید پذیر که مقوله ای جدید و رو به پیشرفت است، در حالی برگزارگردید که با پر رنگ شدن موضوع پیمان پاریس در داخل کشور، اهمیت انرژیهای سبز و تجدید پذیر بیش از پیش نمایان می گردد.

بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، وزرای محیط زیست کشورهای فنلاند، اتریش و قائم مقام وزیر محیط زیست کشور ژاپن، وزیر ورزش و جوانان و برخی دیگر از مقامات کشوری از غرفه شرکت فولادمبارکه اصفهان بازدید نموده و با آخرین دستاوردهای زیست محیطی این شرکت آشنا شدند. متخصصان، دانشگاهیان، فعالان، دوستداران و علاقه مندان به محیط زیست نیز با حضور در غرفه فولادمبارکه به تبادل اطلاعات با کارشناسان فولادمبارکه پرداختند. درحاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، لوح تقدیر و تندیس این نمایشگاه به پاس خدمات ارزشمند شرکت فولاد مبارکه از طرف معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل این شرکت اهداء شد.