استاندار اصفهان گفت: در سایه فعالیت ها و توجهات دولت تدبیر و امید، صنعت گردشگری در این استان از رشدی فزاینده برخوردار شده است. دولت یازدهم به توسعه صنعت گردشگری با رویکرد توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور توجه کامل دارد. استاندار اصفهان اعلام کرد: صنعت گردشگری در استان اصفهان با روی کار آمدن دولت یازدهم در مسیر توسعه قرار گرفت و پس از برجام رونق یافت بگونه ای که در سال ۹۴ در حوزه گردشگری رشدی معادل ۵۷ درصد داشت. وی خاطرنشان کرد: در این راستا ظرفیت اقامت استان در سال ۹۲ از بالغ بر ۱۲ هزار تخت به ۱۶ هزار تخت در سال ۹۴ افزایش یافت و امیدواریم این ظرفیت در سال ۹۵ به ۲۰ هزار تخت افزایش یابد. استاندار اصفهان، توسعه کمی و کیفی خدمات فرودگاه اصفهان، راه اندازی دو خط هوایی برای تسهیل ارائه خدمات پروازی به گردشگران و طرح توسعه قطار سریع السیر اصفهان - تهران، را از برنامه های صورت گرفته در راستای تقویت صنعت گردشگری استان برشمرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به حمایت از بخش خصوصی در ساخت هتل گفت: با حمایت از بخش خصوصی مجوز ساخت ۳۰ هتل شامل ۳ هتل ۵ ستاره، ۴ هتل ۴ ستاره و ۱۱ هتل با درجات متوسط در اصفهان صادر شده است. زرگر پور افزود: یکهزار خانه تاریخی ستاره دار در اصفهان وجود دارد که قسمت اعظم آن قابل بازسازی و تبدیل به مهمانسراهاست. استاندار افزود: استان اصفهان با تمام ظرفیت گردشگری تنها دارای چهار اداره گردشگری در شهرستانهاست که برای سالجاری مجوز ۱۲ پایگاه گردشگری در استان اخذ شده است. استان اصفهان دارای بیش از ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.

موزه بزرگ اصفهان، اثری فاخر و ارزشمند

استاندار اصفهان احداث موزه بزرگ اصفهان را به عنوان اثری فاخر و ارزشمند از اقدام های دولت یازدهم برشمرد و گفت: احداث این موزه یکی از مطالبات اصلی موزه داران و هنرمندان اصفهان بوده است. وی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از گذشت چند سال مکان موزه خریداری و شورای راهبردی آن انتخاب شده است. استاندار اصفهان افزود: در طراحی سازه های این موزه از نظرات هنرمندان نیز استفاده می شود تا موزه ای در خور شأن هنر اصفهان ایجاد شود. وی یادآور شد: هفته آینده شاهد مراسم انتقال سند موزه بزرگ اصفهان و بانک ملی به اداره کل راه و شهرسازی خواهیم بود.

تشکیل اولین شورای هم اندیشی هنر در استان اصفهان

استاندار تشکیل اولین شورای هم اندیشی هنر در این استان را نیزیکی از دستاوردهای دولت یازدهم در بخش فرهنگی عنوان کرد و گفت: هنرمندان در قالب این شورا می توانند برای فعالیت خود هم فکری کنند. وی همچنین به پیگیری احداث طرح شهرک هنر در استان اشاره کرد و گفت: اگر احداث این شهرک به مرحله اجرا برسد، مرکزی برای جذب توریست داخلی و خارجی در استان خواهد شد.

انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی

استاندار انتخاب این شهر را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی از دیگر دستاوردها دانست و گفت: اصفهان با سابقه فرهنگی غنی خود مستحق دستیابی به چنین جایگاهی است. شورای جهانی صنایع دستی، شهریور سال گذشته، اصفهان را از بین شش شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند، به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.