رونمایی از طرح های امید!
دنیای اقتصاد: سومین رویداد طرح امید با هدف معرفی پنج محصول نوآورانه و یک خدمت ویژه اعضای اتاق در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد. گفتنی است در این رویداد مبتکر هر طرح در ده دقیقه فرصت داشت ، نوآوری خود را برای حضار معرفی و با حضور مسوولان از آن رونمایی کند .


طرحی برای محاسبه دقیق‌تر مصارف گاز
ساخت میکروسنسورهایی برای اندازه ‌گیری جریان گاز اولین طرح ارایه شده بود، بر اساس نتایج این پژوهش، محصول ساخته شده قادر است به وسیله اندازه ‌گیری دمای قبل و بعد یک میکرو هیتر الکتریکی در مسیر جریان گاز، میزان دقیق مصرف گاز را اندازه‌گیری کرده و مشکلات فعلی کنتورهایی که ناکارایی آن در شرایط متفاوت دما و فشار و افت فشار قابل توجه است رفع کند. سلطانی مبتکر طرح همچنین امکان ارسال اطلاعات مصرف و جایگزینی با خواندن حضوری کنتور را دیگر قابلیت این محصول اعلام کرد. در پایان، این طرح با حضور« رضا وزیری» مدیر بخش صنایع فلزی سازمان صنعت استان اصفهان مورد رونمایی قرار گرفت.

رونمایی از دو رنگ خوراکی جدید
دیگر محصول این همایش در زمینه رنگ‌ها و طعم دهنده‌های طبیعی خوراکی بود.«سید مسعود تقوی»مبتکر طرح با اشاره به مخاطرات رنگ‌های مصنوعی خوراکی برای سلامتی مصرف کنندگان از موفقیت پژوهشهای شرکت خود در زمینه استخراج این رنگ‌ها از مواد طبیعی و گیاهی و اخذ گواهی ثبت اختراع و سلامت گفت. این طرح توسط «محمد جواد بگی» مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و «ندا واشیانی‌پور» سخنگوی شورای شهر اصفهان رونمایی شد.

ساخت اولین اتوبوس فرودگاهی در کشور
اولین اتوبوس فرودگاهی کشور نیز سومین طرح نوآورانه استان بود که در این همایش مورد رونمایی قرار گرفت. این طرح توسط شرکت پیشرو دیزل آسیا در نجف آباد اصفهان تولید شده است.کلیه طراحی و قالب‌سازی و عملیات تولید این اتوبوس در داخل صورت گرفته و در خط تولید ۱۰۰ دستگاهی این اتوبوس موفق به اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر شده است.مراحل تست این اتوبوس در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مدت هشت ماه موفقیت آمیز بوده و سازندگان در فکر توسعه خطوط تولید آن هستند.تصویر این اتوبوس با حضور نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایر رونمایی شد .

تولید محصولات سالم و رژیمی در صنعت بیسکوییت
چهارمین طرح نوآورانه همایش به تولید محصولات غذایی از مواد عاری از شکر بود. «نادیان» مدیر تحقیق و توسعه شرکت اصفهان شکلات توجه به پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با مصرف مواد قندی را مهم دانست و گفت:در تولید بیسکویت سبوس دار کامور از سبوس فرآوری شده که میزان فیتیک اسید و گلوتاتیون آن کاهش داده شده است استفاده شده که ارزش غذایی آن را دو چندان کرده است.این طرح توسط محمد مجیری قائم مقام سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان رونمایی شد.

نوآوری در محصولات فرهنگی با رونمایی از فرهنگ سره پارسی
آخرین محصول نوآورانه که مورد رونمایی حاضرین همایش قرار گرفت فرهنگ پارسی سره تالیف محسن پاکروان بود که به گفته خود، ۴۰ سال وقت صرف آن کرده بود. پاکروان در توصیف این محصول گفت: با ورود لغات بیگانه، فرهنگ و زبان فارسی در معرض خطر قرار گرفته و بایستی فکری برای واژه سازی در این زبان غنی کرد و از این رو اقدام به تالیف این فرهنگ کرده ام. وی در ادامه فهرستی از لغات فارسی صادر شده به سایر زبان ها خواند و در پایان نیز، ۵۰ جلد از این کتاب از سوی اتاق بازرگانی به صورت نمادین به حاضرین اهدا شد.
همچنین «محمدرضا نیکبخت» به ارایه خدمات بیمه برای اعضای اتاق اصفهان پرداخت و گفت: توافق نامه ای بین اتاق بازرگانی اصفهان و شرکت بیمه ایران با هدف تسهیلات ویژه برای اعضای اتاق بازرگانی در بخش خدمات بیمه ایی بین دو طرف به امضا رسیده است .