دنیای اقتصاد- برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی(رضوان) مشخص شدند. به گزارش ایسنا، در جریان برنامه اختتامییه این جشنواره که پنجشنبه شب در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر برگزار شد؛ برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره مشخص شدند. در بخش پوستر و بروشور علیرضا حسین‌زاده برای نمایش امپرسیون جیغ بنفش و در بخش گریم از حجت خاکپور برای نمایش کالیپسو تقدیر به عمل آمد. برگزیده بخش طراحی لباس، محبوبه سلطانی برای نمایش بیستون می‌تازد، برگزیده بخش طراحی نور، محمود کریمی از تئاتر سهراب و آغاز گرگ. در بخش بخش موسیقی مرتضی روحی برای سهراب و آغاز گرگ و در بخش طراحی صحنه تقدیر از شهاب افتخاری از نمایش کالیپسو و جایزه ویژه برای هادی شیبانی برای نمایش سهراب و آغاز گرگ تعلق گرفت.

بهترین بازیگران زن

در بخش بازیگری زن تقدیر از مهلا زارع برای نمایش امپرسیون جیغ بنفش و میترا محمدیان برای نمایش آوازهای ابری زیرآفتاب و عارفه معماریان برای نمایش کاش خوابت را ندیده بودم. رتبه سوم به طور مشترک فاطمه حاج آبادی برای خانه عروسک ایبسن و مهسا اکبرپور برای نمایش رسوب. رتبه دوم مهشید شریفی برای نمایش هیولا خانی و فاطمه توانا برای نمایش رسوب و رتبه اول برای زهره مرادی برای نمایش سهراب و آغاز گرگ اختصاص یافت.

بهترین بازیگران مرد

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر به بازی‌سازان نمایش سهراب و آغاز گرگ و تقدیر از متین دادگر برای نمایش بیستون می‌تازد و محمد واحدی برای نمایش منصور، حامد، بهروز بدون پنیر و تارخ اردشیری برای نمایش رسوب و رتبه سوم مشترکا برای احمد ریحانه برای سهراب و آغاز گرگ و هیولاخانی و علی احمدی برای نمایش منصور، حامد، بهروز بدون پنیر و رتبه دوم مشترکا برای احسان دبیر برای بیستون می‌تازد و داوودعلیزاده برای نمایش خاطران جوجه اردک زشت و رتبه اول به سعید صادقی برای نمایش رسوب داده شد.

دو اثر نمایشی راه یافته به جشنواره تئاتر فجر

در بخش نویسندگی رتبه سوم مشترکا به بهزاد آقاجانی برای نگارش خانه عروسک ایبسن و مهسا غفوریان برای نمایش منصور، حامد، بهروز بدون پنیر، رتبه دوم برای امیر رضایی اردانی برای نمایش بیستون می‌تازد و رتبه اول به مسعود عقلی برای نمایش رسوب اعطا شد. در بخش کارگردانی تقدیر از امیر قربانی برای نمایش خاطرات جوجه اردک زشت و سمیرا سلطانی برای نمایش هیولاخانی همچنین رتبه سوم به احسان روحی برای نمایش سهراب و آغاز گرگ، رتبه دوم به مسعود عقلی برای رسوب و رتبه اول به امیر رضایی اردانی برای نمایش بیستون می‌تازد تعلق گرفت. آثار برگزیده و معرفی شده به جشنواره فجر نیز عبارتند از: نمایش رسوب و بیستون می‌تازد.

برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره نیز با تقدیر از نمایش طومار نوشته راضیه ایرانی، نمایشنامه هزاران فرسنگ زیر دریا اثر شادی غفوریان بود. همچنین بر اساس آرای مدیریت امور هنری شهرداری مشهد هدیه چهارم لوح افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به احسان روحی برای نمایش سهراب و آغاز گرگ تعلق گرفت. هدیه سوم شامل لوح افتخار و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مسعود عقلی برای نمایش رسوب، هدیه دوم لوح افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال به مهیار غازی و علی احمدی به خاطر نمایش منصور، حامد، بهروز بدون پنیر و هدیه اول لوح افتخار نشان سرو فیروزه‌ای و مبلغ ۲۵ میلیون ریال به محمد جهان‌پا و مهدی سیم ریز برای نمایش کروموزوم اهدا شد.