دنیای اقتصاد: مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰ درصد گاز مصرفی استان اصفهان از سوی صنایع و نیروگاه‌ها استفاده شد.

سعید مومنی اظهار داشت: طی ۹ ماهه گذشته صنایع استان حدود پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه ها حدود پنج میلیارد و ۵۶۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده‌اند. وی بیان داشت: این میزان، معادل ۸۲ درصد از گاز مصرفی استان اصفهان در بازه زمانی یاد شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری در بخش خانگی و تجاری حدود یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده و این در حالی که در فصل گذشته (سه ماهه سوم) این میزان به بیش از یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.وی با اشاره به جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های فسیلی در صنایع عمده استان با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی بیان داشت: به علت شدت برودت هوا، ۱۴میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکان این شرکت طی ۹ ماهه گذشته مصرف شده است.

مومنی از افزایش ۶۶ درصدی مصرف گاز در بخش «خانگی و تجاری» خبر داد و تصریح کرد : این میزان مصرف در بخش‌های مختلف از جمله صنعتی، تجاری، نیروگاهی، خانگی و سایر بخش ها حاصل شده که در این میان، صنایع و نیروگاه‌های استان بیشترین سهم گاز مصرفی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش توسعه زیرساخت‌های صنعتی، تصریح کرد: بی شک با افزایش گازرسانی در این بخش، بستری مناسب برای پیشرفت و توسعه دو چندان استان و نیز ایجاد اشتغال هرچه بیشتر نیروهای جوان مهیا می‌شود.