اخوان برند ارزشمند تولید لوازم خانگی در ایران
شرکت «اخوان جم» فعالیت خود را در سال 48 در زمینه طراحی و تولید قطعات پرسی آغاز کرد و با توجه به نیاز جامعه به لوازم آشپزخانه توکار و برنامه ریزی دقیق، تولید سینک‌های ظرفشویی را در سبد کالای خود قرار داد.محصولات اصلی این شرکت از سال 64 تاکنون علاوه بر سینک ظرفشویی، تولید اجاق گاز صفحه‌ای توکار، انواع فرهای توکار برقی و گازی، انواع هود آشپزخانه و گاز مبله بوده و در این مدت ظرفیت‌سازی روزانه 6 هزار دستگاه لوازم خانگی توکار صورت گرفته است.اخوان جم در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی توکار در کشور شناخته می‌شود. به مناسبت انتخاب شرکت توسعه و بازرگانی اخوان جم به عنوان یکی از یکصد برند ارزشمند در یازدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران، خبرنگار دنیای اقتصاد گفت وگویی کوتاهی با مهندس محسن اخوان جم، مدیرعامل این شرکت انجام داد که می‌خوانید: موضوع ارزشگذاری برند نخستین بار توسط جشنواره قهرمانان صنعت مطرح شد. این اقدام چه اهمیتی برای شرکت‌ها دارد و چه کمکی به صنعت کشور می‌کند؟
برند یعنی تمام آن چه ذینفعان شرکت و جامعه به دنبال آن هستند و اهمیت و ارزش یک برند، معیار اصلی شناخت بازار از محصولات و خدمات آن مارک تجاری است. این جشنواره یکی از مهمترین ابزارهای معرفی برندهای معتبر و درخور کیفیت ایران است.

ویژگی محصولات اخوان جم در مقایسه با محصولات مشابه داخلی و خارجی چیست؟
کیفیت، تنوع و خدمات گسترده به مشتریان و مصرف کنندگان محصولات اخوان، وجه تمایز برند اخوان از سایرین است.

آیا محصولات شرکت با دانش و توان نیروهای داخلی تولید می‌شود؟
شرکت اخوان با در اختیار داشتن تیم مهندسی و R&D متشکل از کارشناسان و افراد باتجربه ایرانی توانسته است شاخص سنجش کیفی و تنوع برای سایر تولیدکنندگان باشد. در حال حاضر حدود هزار نفر نیروی ماهر و سی نفر کارشناس متخصص در تیم مهندسی شرکت مشغول فعالیت هستند.

چند درصد نیاز بازار ایران توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود؟ آیا شرکت‌های داخلی قادر به تامین تمام نیاز کشور هستند؟
شرکت اخوان به عنوان یکی از شرکت‌های داخلی، پتانسیل فراوانی دارد و سرمایه گذاری وسیعی، با هدف تامین نیاز بازار ایران انجام داده است. در حال حاضر تمامی محصولات آشپزخانه توکار در این شرکت قابل تولید است.

با توجه به موفقیت برجام و رفع تحریم‌های اقتصادی،آیا برنامه ای برای گسترش صادرات محصولات خود دارید؟
شبکه فروش محصولات اخوان متولی صادرات به کشورهای دیگر است و در حال حاضر، محصولات اخوان به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود، ولی با توجه به وضعیت سیاسی کشور، انتظار بیشتری برای افزایش صادرات بعد از رفع تحریمها داریم و در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.