از همان راهی که آمدی برگرد
فرشته نوبخت نویسنده و منتقد جوانی است که در سال‌های اخیر حضور فعالی در عرصه داستان‌نویسی و نقد آثار داستانی داشته است. از او علاوه بر انتشار چند کتاب، نقدهای زیادی درمطبوعات منتشر شده و به شکل حرفه‌ای ادبیات را دنبال می‌کند. رمان «از همان راهی که آمدی برگرد» دومین رمان و چهارمین کتاب فرشته نوبخت است که منتشر شده است. این رمان تمی اجتماعی دارد و داستانی با چهار راوی است که هر کدام آنها حول محور یک داستان که هسته اصلی رمان را به وجود می‌آورد روایت خودشان را بازگو می‌کنند و در نهایت داستان‌های تودرتویی در دل داستان اصلی شکل می‌گیرد.
داستان اصلی درباره شخصیتی به نام شیوا است که در پرورشگاه بزرگ شده و حالا می‌خواهد برای خودش زندگی کند و شغلی به دست بیاورد تا به جایگاه اجتماعی قابل قبولی برسد. در این میان اما آشنایی‌اش با یکی از شخصیت‌های دیگر رمان سبب می‌شود که مسیر زندگی‌ او تغییر کند و در قهقرایی بی‌پایان فرو برود. اتفاقات بعدی کتاب اما متمرکز بر این داستان‌ نیست و چهار راوی که دو مرد و دو زن هستند حرف‌های خودشان را می‌گویند. آنها زندگی‌های متفاوتی دارند و هر کدام از طبقه اقتصادی و اجتماعی متفاوتی آمده‌اند و براثر یک اتفاق جایی در مسیر زندگی هم قرار گرفته‌اند.
این اثر، قصه آدم‌هایی را روایت می‌کند که زندگی‌شان در محاق فقر و تنهایی است و دست به هر کاری می‌زنند تا خودشان را خلاص کنند؛ آدم‌هایی که برای رسیدن به هدف‌شان آگاهانه مثل سیامک یا ناخودآگاه مثل مریم مرتکب کارهایی مخالف قانون یا عرف می‌شوند. در این میان شیوا که وجدانش هنوز بیدار است، بعد از خیانتی که می‌کند رودرروی همدستش سیامک می‌ایستد و در آن عصیان نهایی می‌گوید: «آره، من کم‌آورد‌م. مث تو خر بودمو گول تو رو خوردم. حالا نمی‌تونم از فکر توران بیام بیرون. می‌خوام برگردم و همه‌چیو بهش بگم. می‌خوام برگردم خونه‌م. اگه لازم شه پیشِ پلیسم می‌رم. تواَم حق نداری یه‌قرون از اون چکو خرج کنی. باید برش گردونی به توران.»
فرشته نوبخت اولین‌بار این رمان ۱۵۰ صفحه‌ای را سال ۱۳۸۷ نوشته بود و بعد در سال ۸۹ آن را بازنویسی کرد. آنگونه که نویسنده توضیح می‌دهد سال‌ها پیش با دختری آشنا می‌شود که زندگی‌اش شبیه شیوا یعنی قهرمان این رمان بوده است و همان آشنایی سبب می‌شود تا ایده نوشتن این رمان به ذهنش برسد اما در بازنویسی دوباره وجه دراماتیک به قصه‌گویی غلبه کرد و از واقعیت‌ها فاصله گرفت و داستان در مسیر دیگری پیش رفت.
کتاب «از همان راهی که آمدی برگرد» در تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 7000 تومان از سوی نشر چشمه راهی بازار کتاب شده است.