مدیر پیشگیری ورفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: روز گذشته تعدادی کودک کار و خیابانی از سطح شهر اصفهان جمع آوری و به محل مربوطه در بهزیستی تحویل داده شدند.

مجتبی کاظمی اظهارکرد: مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در سطح شهر به صورت ۲۴ ساعته مأموریت های محوله خود را پیگیری می کند. وی افزود: در آذرماه سال جاری با توجه به سرمای هوا و خطراتی که در کمین کارتن خواب های شهر بود، طرح ویژه ای اجرا شد و ۳۹ نفر از کارتن خواب ها جمع آوری و به گرمخانه اصفهان منتقل شدند. وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از معضلات اصلی این مدیریت چرخه تکراری جمع آوری و رهایی متکدیان در سطح شهر است؛ شهرداری فقط در امر جمع‌آوری و تحویل متکدیان اقدام و سپس این افراد تحویل مرکز «فضیلت» بهزیستی می‌شوند.

کاظمی یادآور شد: براساس مصوبه شورای عالی اداری، آئین نامه ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاههای اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی گری ، جمع آوری ، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب شده و ۱۳ دستگاه موظف به انجام آن هستند، اما متأسفانه به دلیل اینکه بعضی از ارگان های مربوطه وظایف پیش بینی شده در قانون را انجام نمی دهند، روند جمع آوری، ساماندهی و تعیین تکلیف متکدیان دچار مشکلات زیادی بوده و به سرانجام مطلوب نمی رسد.