افزایش دو تا سه برابری دانش‌آموزان بنیاد کودک

دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلو- بنیاد کودک که در ایران به‌نام «موسسه خیریه رفاه کودک» به ثبت رسیده، در سال ۱۳۷۳ در شیراز، فعالیت خود را آغاز کرده است. همزمان در شیراز دفتر این مؤسسه در شهرپورتلند ایالت اورگان امریکا نیزبا نام «Child Foundation» تاسیس شد. بنیادکودک در سال ۱۳۷۸ با شماره ۳۹۸ به ثبت رسیده و رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این بنیاد در ایران به‌عنوان یک موسسه خیریه غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و مردم نهاد با شعار: «هیچ دانش‌آموز بااستعدادی نباید به‌دلیل فقر، از تحصیل و تلاش بازبماند» اکنون با حمایت از ۸۳۰۰ دانش آموز مشغول به فعالیت است.

ضیافت افطار به میزبانی بنیاد کودک

نمایندگی بنیاد کودک در مشهد که به‌تازگی میزبان ۸۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر از نمایندگی‌های بم و اصفهان به‌صورت چهار گروه ۲۰ نفره و هرگروه به مدت ۳ شب و ۴ روز بود، ضمن میزبانی از دانش‌آموزان اصفهان، بم و مشهد، از دانش آموزان دختر و پسر ممتاز بنیاد کودک در مشهد تجلیل کرد.

عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در این مراسم که به میزبانی بنیاد کودک مشهد و در موسسه خیریه فتح‌المبین، همدم برگزار شد. دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشارکت خود را با عقد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر حفظ سلامت بهداشت و روان و رفع مشکلات پزشکی خانواده‌های تحت حمایت بنیادکودک آغاز کرد. براساس این تفاهم نامه، مقرر شد، اقدامات همه‌جانبه به‌صورت پایلوت در مشهد عملیاتی و انجام پذیرد و سپس به‌صورت طرح جامع کلی و برای حداقل ۱۰هزار خانواده تحت حمایت بنیادکودک در سراسرکشور اقدامات لازم درخصوص درمان این افراد انجام شود.

320 دانش‌آموز در مشهد تحت حمایت بنیاد کودک

مدیر دفتر بنیاد کودک در مشهد در این مراسم با بیان اینکه ۳۲۰ دانش‌آموز در مشهد عضو بنیاد کودک هستند، نوید داد که تا سال آینده کودکان تحت حمایت دو تا سه برابر خواهند شد. میترا تبریزنیا تصریح کرد: بنیاد کودک اکنون در دهه سوم فعالیت خود به تثبیت رسیده است و به توسعه می‌اندیشد.

بنیاد کودک در 4 قاره جهان شعبه دارد

تبریزنیا خاطرنشان کرد: علاوه بر ۲۵ استان در ایران، بنیاد کودک ۸ دفتر در ۴ قاره جهان دارد که با به کار گرفتن روش‌های نوین، عملکرد شفافی داشته است. وی در پایان تاکیدکرد: بنیاد کودک فقط با کمک‌های مردمی و با ۱۰ هزار همیار از سراسر کشور از دانش‌آموزان مستعد حمایت می‌کند.

افزایش دو تا سه برابری دانش‌آموزان بنیاد کودک