سازمان صنعت,معدن و تجارت استان تهران در نظر دارد با همکاری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران، به آن دسته از واحدهای تولیدی و خدماتی که در جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان فعالیت مؤثری ارائه نموده‌اند، براساس ضوابط مربوط و در صورت احراز شرایط، گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعطاء نماید.
به گزارش خبرنگار ما، به دنبال فراخوان انجام شده در ۲۰ آذرماه لغایت ۲۱دیماه سال جاری و مراجعه متقاضیان به نشانی اینترنتی www.ttim.ir و یا دبیرخانه مربوطه، فرم شماره ۱ را دریافت و پس از مطالعه روند اجرایی ، فرم مذکور را تکمیل و طی نامه‌ای درخواست خود را به همراه مدارک لازم برای ثبت نام اولیه،تا تاریخ انقضای مهلت به دبیرخانه اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان تهران تحویل و رسید آن را دریافت نمودند.
روند اجرایی تکمیل و ارسال فرم تقاضا
گام اول: تکمیل فرم شماره ۱ توسط شرکت متقاضی و ارسال رسمی آن (طی نامه تقاضای دریافت گواهینامه) به دبیرخانه کمیته فنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان جهت ثبت نام اولیه .
گام دوم: دبیرخانه مربوط، نامه درخواست شرکت را به همراه فرم شماره ۱ و مدارک لازم جهت ثبت نام اولیه، از متقاضی اخذ و پس از ثبت، به واحد تخصصی، جهت بررسی اولیه ارسال و سپس این واحد با متقاضی تماس گرفته و درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی (شامل اطلاعات و آمار مربوط به شرایط احراز دریافت گواهینامه) را انجام داده است.
بر اساس این گزارش، حوزه های تخصصی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و نمایندگان سایر دستگاههای ذیربط، پس از دریافت اطلاعات از شرکت متقاضی، نسبت به بررسی و انجام بازدید (در صورت لزوم با حضور اعضای کمیته فنی) اقدام می‌نمایند. دبیرخانه ذیربط پس از دریافت نظرات حوزه‌های تخصصی، نسبت به تشکیل جلسه کمیته فنی اقدام نموده و در صورت احراز شرایط در کمیته فنی، مراتب توسط دبیرخانه مربوط جهت تصویب به شورای اعطای گواهینامه ارسال و در غیر این صورت دلایل بطور کتبی همراه با علت عدم احراز به واحد متقاضی اعلام می‌گردد.
گام سوم: با بررسی سوابق توسط حوزه‌های ارزیاب و تایید کمیته فنی و تصویب شورای سیاستگذاری، نسبت به اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف­ کنندگان، طی همایشی در اسفند ماه با حضور مسئولین عالی رتبه اقدام می­شود.
شرایط اعطای گواهینامه استانی
کسب امتیاز مربوط به رضایت مندی مشتریان.
کسب امتیاز شاخص‌های مربوط به کیفیت کالا و خدمات.
کسب امتیاز مربوط به رعایت قیمت­ها.
کسب امتیاز مربوط به توزیع و خدمات پس از فروش.
داشتن نشان تجاری مستقل.
داشتن پروانه بهره‌­برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران.
نداشتن حکم محکومیت در دوسال اخیر (سال­جاری و سال قبل) در شعب تعزیرات حکومتی یا سایر مراجع ذی صلاح.
داشتن گستره فعالیت در سطح استان.
تولید بر مبنای حداقل ۵۰ درصد ظرفیت اسمی.
نداشتن زیان مالی در سال ۱۳۹۱ و سال قبل آن.
تبصره: درصورت داشتن زیان مالی شرکت می‌بایست مراتب را طی گزارش تفصیلی به سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران ارایه کند.قابل ذکر است حوزه های تخصصی پس از بررسی، نتیجه را جهت تصمیم گیری نهایی به کمیته فنی و شورای سیاستگذاری اعلام می نمایند.